شروع واکسیناسیون برای جذب جهانگرد در جزیره تایلندی

به گزارش مجله نازلارا، جزیره پوکت در تایلند برای میزبانی از گردشگران زودتر از سایر نقاط این کشور فرایند واکسیناسیون را شروع نموده است.

شروع واکسیناسیون برای جذب جهانگرد در جزیره تایلندی

با تور ارزان تایلند از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا را ببینید.

ایسنا: گاردین، در تایلند، پوکت محبوب ترین جزیره جهانگردی دو ماه پیش از شروع سراسری واکسیناسیون در این کشور فرایند واکسینه شدن شهفرایندان را شروع نموده است تا از این طریق بتواند بدون قرنطینه کردن مسافران میزبان آن ها باشد.

از این رو جزیره پوکت میخواهد دست کم 460هزار نفر (بخش اعظمی از ساکنان این جزیره) را تا اول جولای، زمانی که جهانگردان واکسینه شده برای سفر به این مقصد نیازی به قرنطینه شدن ندارند در برابر ویروس کرونا واکسینه کند.

به علاوه، وجود فرودگاه بین المللی مجزا در پوکت باعث شده جهانگردان بتوانند بی آن که با خطرات ناشی از ارتباط با سایر جمعیت تایلند در دوران کرونا روبرو شوند به طور مستقیم به این جزیره سفر نمایند.

یکی از مقام های عالی رتبه پوکت در گفت وگویی با رویترز اعلام کرد: اگر بتوانیم 70 تا 80 درصد از جمعیت این جزیره را در برابر ویروس کرونا ایمن کنیم می توانیم بدون اجرای قرنطینه، میزبان جهانگردان خارجی باشیم که کاملا واکسینه شده اند.

در اولویت قرار دادن واکسینه کردن ساکنان پوکت نشان دهنده اهمیت بالای جهانگردی در اقتصاد تایلند است.

صنعت جهانگردی تایلند از سال گذشته تا به امروز بر اثر همه گیری ویروس کرونا متحمل از بین رفتن 1.45 میلیون شغل شده است.

در سال 2020 فقط 6.7 میلیون جهانگرد خارجی از تایلند بازدید و 11 میلیارد دلار خرج کردند که این آمار در سال 2019 به ترتیب حدود 40 میلیون و 61 میلیارد دلار گزارش شده بود.

دولت تایلند خواهان جذب دست کم 100هزار جهانگرد به پوکت در سه ماهه سوم سال است. مقام های این کشور همچنین امیدوارند با افزایش فرایند واکسیناسیون جهانی شاهد افزایش تقاضای جهانگردان برای سفر به این کشور در سه ماهه چهارم سال باشند.

بیشتر بخوانید:

یکی از مقام های جهانگردی این کشور جهانگردان اروپایی، آمریکایی و اماراتی را از نخستین بازدیدنمایندگان احتمالی تایلند عنوان نموده است.

قانون اجرای قرنطینه 14 روزه برای مسافران خارجی به تایلند یاری نموده بتواند شمار ابتلا به ویروس کرونا را محدود کند، با این حال این روش از موانع مهم جذب جهانگرد به این کشور بوده است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 23 فروردین 1400 بروزرسانی: 23 فروردین 1400 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 989

به "شروع واکسیناسیون برای جذب جهانگرد در جزیره تایلندی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع واکسیناسیون برای جذب جهانگرد در جزیره تایلندی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید