اسلامی: دو میلیون مسکن خالی کشور مشمول مالیات می شوند ، تسهیل جریان عرضه مسکن

به گزارش مجله نازلارا، وزیر راه و شهرسازی گفت: طرح اقدام مسکن ملی را در جهت نهضت خانه سازی شروع نموده ایم، در این باره یک میلیون و 600 هزار نفر در کشور ثبت نام نموده اند که 50 درصد یعنی 8 هزار نفر واجد شرایط هستند.

اسلامی: دو میلیون مسکن خالی کشور مشمول مالیات می شوند ، تسهیل جریان عرضه مسکن

جهت دریافت خدمات ساخت آلاچیق فلزی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، محمد اسلامی در جمع خبرنگاران در مورد اقدامات اساسی در جهت برطرف مشکل مسکن گفت: گرانی مسکن و اجاره، متاثر از شرایط بخش مسکن نیست و اتفاقاتی که در بازار موازی می فتد روی آن اثر دارد.

وزیر راه و شهرسازی اضافه نمود: وقتی صحبت از نرخ تورم به میان می آید، افراد در بخش کالا و خدمات به دنبال جلوگیری از ریزش سرمایه هستند و بازار مسکن نیز از این شرایط تاثیر می پذیرد.

وی توضیح داد: در جهت برطرف مسائل مسکن، راه چاره هایی در دست اقدام است تا برای جامعه هدف در جهت صاحب خانه شدن با اهتمام ویژه برنامه ریزی کنیم.

اسلامی بیان نمود: طرح اقدام مسکن ملی یکی از این طرح هاست که آن را در جهت نهضت خانه سازی شروع نموده ایم، در این باره یک میلیون و 600 هزار نفر در کشور ثبت نام نموده اند که 50 درصد یعنی 8 هزار نفر واجد شرایط هستند.

وی گفت: این افراد می توانند با تکمیل پفراینده و معرفی به بانک، صاحب خانه شوند، در جهت اقدام مسکن ملی در قم 10 هزار مسکن هدف گذاری شده که فرایند آماده سازی زمین و تجهیز کارگاه در چند ماه گذشته پیموده شده است.

وزیر راه و شهرسازی مطرح نمود: یکی دیگر از اقدامات سامانه جامع املاک و اسکان است که آماده سازی شده و در اختیار سازمان امور مالیانی است که از واحد های مسکونی خالی، مالیات اخذ کند و سرمایه ملی را از حبس صاحبان املاک دربیاورد.

وی اظهار داشت: با طراحی سامانه جامع املاک و اسکان، 2 میلیون مسکن خالی کشور شامل مالیات می شوند که با این فرایند بخش زیادی از مسائل برطرف می گردد.

اسلامی توضیح داد: گام دوم این است که افرادی که خانه آماده و پروژه نیمه تمام یا زمین دارند در جهت مولد سازی مسکن، اقدام نمایند.

وی گفت: جریان عرضه مسکن تسهیل می گردد و برای دهک های یک و دو به وسیله سازمان های حمایتی 5 هزار مسکن ساخته می گردد و دهک های 3 تا 7 نیز از مسکن برخوردار می شوند.

وزیر راه و شهرسازی اضافه نمود: اهتمام ویژه ای در تکمیل مسکن مهر در قم داشته ایم و امروز می توانیم خاتمه مسکن مهر را اعلام کنیم و 43 هزار واحدی که مسکن مهر در قم مورد بهره برداری قرار گرفته است.

وی بیان نمود: البته یک 250 واحدی در قم دارای مسائل قضائی است که 95 درصد پیشرفت دارد و با پیگیری استاندار و معاونت عمرانی و دادستان قم پروژه مشخص تکلیف می گردد و چیزی به نام مسکن مهر باقی مانده در قم نخواهیم داشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 451

به "اسلامی: دو میلیون مسکن خالی کشور مشمول مالیات می شوند ، تسهیل جریان عرضه مسکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسلامی: دو میلیون مسکن خالی کشور مشمول مالیات می شوند ، تسهیل جریان عرضه مسکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید