بهداشت جهانی: عراق بهتر از آمریکا و اروپا با کرونا مقابله کرد

به گزارش مجله نازلارا، نماینده سازمان بهداشت جهانی اقدام های عراق و تصمیم های ستاد بحران در مواجهه با کرونا را ستود و تاکید نمود که این کشور برنامه های شجاعانه ای در مقابله با ویروس اجرا نموده که بهتر و موثرتر از آمریکا و اروپا بوده است.

بهداشت جهانی: عراق بهتر از آمریکا و اروپا با کرونا مقابله کرد

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

ادهم اسماعیل امروز (شنبه) به المعلومه گفت که عراق تصمیم های شجاعانه و جسورانه ای گرفت که کشورهای پیشرفته ای مانند آمریکا و آلمان اتخاذ نشده و از همان آغاز بحران کرونا فضای هوایی و مرزهای زمینی خود را بست و برخلاف بعضی کشورها که در اوج بحران پروازهای خود را به چین تعلیق نکردند.

وی از کوشش مقام های عراقی از جمله استانداران و مسوولان محلی برای مهار کرونا قدردانی کرد و ادامه داد که اقدام ها و کوشش های دولت و وزارت بهداشت برای قرنطینه بیماران نقش عمده ای در کنترل ویروس داشته است.

اسماعیل یادآور شد که ابتلای به ویروس کرونا در عراق بیشتر از نوع متوسط است و شدید نیست و کسانی که فوت کردند افراد سالخورده ای هستند که از مسائل ریوی، دیابت و بیماری های قلبی رنج می بردند.

در همین حال، نماینده سازمان جهانی بهداشت پنجشنبه گذشته نسبت به تکرار تجربه سنگاپور در عراق برای مهار ویروس کرونا هشدار داد.

اسماعیل گفت: سنگاپور توانست درصد بهبود یافتگان بیماری کرونا را افزایش دهد و شیوع این ویروس را کنترل کند، اما با کاستن زودهنگام از تدابیر پیشگیرانه سبب انتشار دوباره ویروس و در نتیجه خروج اوضاع از کنترل شد و برای عراق نیز از تکرار این تجربه نگران هستیم.

وی بر ضرورت ادامه تدابیر پیشگیرانه در عراق تا مهار کامل ویروس کرونا تاکید نمود.

ادهم اضافه کرد که استفاده عراق از تجارب دو کشور چین و ایران در پیشگیری از شیوع ویروس و انجام آزمایش های به موقع بر روی بیماران و آغاز اقدام های بهداشتی باعث جلوگیری از رسیدن عراق به مرحله بحران شد.

نماینده سازمان جهانی بهداشت در بغداد بر عدم شتابزدگی برای برداشتن تدابیر پیشگیرانه تاکید نمود و گفت که باید دستاوردی که تا به امروز در عراق تحقق یافته حفظ گردد.

عراق در کنار اجرای طرح های گوناگون از جمله تعطیلی فعالیت های اداری و آموزشی در حدود پنج هفته پیش با اعمال طرح ممنوعیت رفت و آمد سراسری از انتشار بیشتر ویروس کرونا در کشور جلوگیری کرد.

بر پایه تازه ترین آمار وزارت بهداشت عراق، شمار مبتلایان به ویروس کرونا 1482 مورد، فوت شدگان 81 و بهبود یافته ها 906 نفر اعلام شده است.ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 18 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 402

به "بهداشت جهانی: عراق بهتر از آمریکا و اروپا با کرونا مقابله کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهداشت جهانی: عراق بهتر از آمریکا و اروپا با کرونا مقابله کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید