تشییع پیکر مطهر 4 شهید گمنام دفاع مقدس در کردستان

به گزارش مجله نازلارا، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کردستان گفت: به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس پیکر مطهر 4 شهید گمنام در شهر های بابارشانی، توپ آغاج و سنندج تشیع می شوند.

تشییع پیکر مطهر 4 شهید گمنام دفاع مقدس در کردستان

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، سردار ذبیح الله مالکی در جلسه هماهنگی نحوه برگزاری نحوه تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر شهدای گمنام در استان اظهار کرد: کردستان قدمگاه بیش از 23 هزار شهید گلگون کفن بوده و جای جای این خطه از میهن اسلامی شاهد ایثارگری ها و شجاعت های جوانان این مرز و بوم است.

وی اضافه کرد: مردم متدین و ولایت مدار کردستان با تقدیم 5 هزار 400 شهید گلگون کفن و بیش از 9 هزار جانباز دین خود را به مردم و انقلاب اسلامی ایران ادا نموده اند و روحیه شهادت طلبی و ایثار در بین اقشار مختلف مردم این دیار زنده و پویاست.

سردار مالکی خاطرنشان کرد: وجود گلزار های متعدد شهدا در نقاط مختلف استان کردستان نشان دهنده ارادت ویژه مردم این خطه از میهن اسلامی به شهداست و در ایام و مناسبت های مختلف شاهد درخواست های متعددی برای تشیع پیکر شهدای گمنام از سوی گروه های مردمی هستیم.

وی اضافه کرد: از سوی هیئت رئیسه دانشگاه فرهنگیان و شهرداری و شورای شهر بابارشانی و توپ آغاج درخواست هایی به حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مبنی بر تشیع پیکر شهدای گمنام در این دو شهر و مرکز دانشگاهی ارسال شد که پس از تصویب این درخواست در روز های آینده شاهد تشیع پیکر 4 شهید گمنام خواهیم بود.

مالکی خاطرنشان کرد: پس از ارزیابی محل تدفین شهدا و برگزاری چندین جلسه با هیئت رئیسه دانشگاه و هیئت امنای شهر های مذکور در خواست اختصاص شهدا به کمیته تفحص شهدای گمنام ارسال شد که با توجه به مساعد بودن شرایط با این امر موافقت به عمل آمد و پیکر 4 شهید گمنام به استان کردستان اختصاص یافت.

وی اضافه کرد: با توجه درخواست های ارسالی 2 پیکر از شهدای مطهر به دانشگاه فرهنگیان و یک پیکر به شهر توپ آغاج و یک پیکر به شهر بابارشانی اختصاص یافت که در صورت مساعد بودن شرایط جوی در اواخر آذر ماه مراسم تشییع و تدفین اجرا خواهد شد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کردستان خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط کرونایی و طبق تصمیمات اجرا شده مراسم تشییع به صورت عمومی برگزار نمی گردد و تنها با حضور مسئولان شهری و هیئت رئیسه دانشگاه فرهنگیان مراسم تشییع برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 بهمن 1399 بروزرسانی: 2 بهمن 1399 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 824

به "تشییع پیکر مطهر 4 شهید گمنام دفاع مقدس در کردستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشییع پیکر مطهر 4 شهید گمنام دفاع مقدس در کردستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید