جزئیات اعطای استاندارد به دانش بنیان ها از سوی سازمان استاندارد

به گزارش مجله نازلارا، معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران جزئیات اعطای استاندارد برای محصولات دانش بنیان فاقد استاندارد ملی را تشریح کرد.

جزئیات اعطای استاندارد به دانش بنیان ها از سوی سازمان استاندارد

به گزارش خبرنگاران، مسلم بیات امروز در وبینار تبیین نقش استاندارد در توسعه اقتصاد دانش بنیان با اشاره به فرآیند اخذ استاندارد به شرکت های دانش بنیان، شرح داد: برای اخذ استاندارد توسط شرکت های دانش بنیان دو رویکرد برای کالاهای دارای استاندارد و کالای فاقد استاندارد ملی وجود دارد.

وی ادامه داد: بر این اساس کالاهای دانش بنیانی که در کشور طراحی و ساخته می شوند و برای آنها در کشورمان و در جهان استانداردی وجود داشته باشد، سازمان ملی استاندارد، تاییدیه اعتبار بر مبنای دانش (KBCOC)، اعطا می نماید.

بیات تاکید نمود: این تاییدیه نهاد حاکمیتی، سرمایه گذاران را برای سرمایه گذاری در این حوزه ترغیب می نماید و به این ترتیب استاندارد پلی بین فراوریکننده و سرمایه گذار ایجاد خواهد نمود.

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران ادامه داد: سازمان ملی استاندارد، در مورد کالاهای نوآورانه ای که هیچ استانداردی برایشان تعریف نشده، گواهی KBCOP اعطا می نماید. این پروانه گواهی دانش بنیان بر اساس ویژگی هایی که فراوری کننده اظهار می نماید، صادر می گردد.

به گفته وی گواهینامه KBCOP گواهی انطباق محصول است.

بیات با تاکید بر ضرورت توجه شرکت های دانش بنیان به سیستم مدیریت انرژی، گفت: ایران دارای منابع طبیعی زیادی است که باید برای نسل های آینده از آن محافظت کرد، ضمن آنکه محافظت از این منابع صندلی کشور را در جهان در این حوزه مشخص خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 آبان 1399 بروزرسانی: 23 آبان 1399 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 691

به "جزئیات اعطای استاندارد به دانش بنیان ها از سوی سازمان استاندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات اعطای استاندارد به دانش بنیان ها از سوی سازمان استاندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید