جنجال بر سر دفن جسد پزشک مبتلا به کرونا در مصر

به گزارش مجله نازلارا، وزارت بهداشت مصر از تلاش غیرقانونی گروهی برای ممانعت از دفن جسد یک پزشک زن قربانی کرونا در یک روستا در شمال این کشور پرده برداشت. رسانه ها گزارش دادند، پلیس برای متقرق کردن جمعیت معترض به دفن جسد پزشک استان دقهلیه به گاز اشک آور متوسل شد؛ اتفاقی که واکنش شیخ الازهر را به دنبال داشت.

جنجال بر سر دفن جسد پزشک مبتلا به کرونا در مصر

به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، وزارت کشور مصر در بیانیه ای بیان نمود: گروهی از افراد در تلاشی غیرقانونی در پاسخ به شایعات و درخواست های تحریک آمیز کمیته های الکترونیکی وابسته به اخوان (المسلمین) به بهانه ممانعت از شیوع کرونا، سعی داشتند تا مانع دفن جسد یک پزشک زن قربانی کرونا در روستای شبرا البهو در استان الدقهلیه شوند.

در این بیانیه آمده است: با افراد مذکور مقابله شده و 23 تن از آنها بازداشت شدند و همچنین اقدامات قانونی علیه آنها انجام شد، آنها به دادستانی کل کشور تحویل داده می شوند.

وزارت کشور مصر در ادامه بر مقابله جدی با هرگونه تلاشی برای ایجاد هرج و مرج، تعدی از قانون و یا ممانعت از دفن اجساد قربانیان کرونا طبق دستورالعمل وزارت بهداشت این کشور تأکید کرد.

به همین دلیل، احمد الطیب، شیخ الازهر نسبت به اقدام گروه مذکور واکنش نشان داد.

وی در این باره گفت: صحنه مخالفت با دفن جسد پزشک زن قربانی کرونا کاملا از اصول اخلاقی، انسانی و دینی به دور است.

شیخ الأزهر افزود: انسان بودنمان ما را متعهد به برداشتن ننگ از روی بیماری و تکریم درگذشتگان با دفن فوری آنها و دعا برای شان می کند. خداوند قربانیان این بیماری همه گیر را قرین رحمت خود کند.

پیش از این خبرگزاری فرانسه اعلام کرده بود که پلیس مصر پس از درگیری با اهالی روستایی در شمال شرق مصر، 15 تن از اهالی این روستا را بازداشت کرد.

طبق گزارش این خبرگزاری، افراد مذکور به دلیل ترس از شیوع کرونا با دفن جسد پزشک مذکور در روستای شان مخالفت کرده بودند.

خانواده این قربانی ابتدا و به دنبال اعتراض اهالی روستا به دفن جسد قربانی کرونا در روستای شان، جسد این پزشک را به روستای میت العلم مجاور منتقل کرده اما با مخالفت اهالی این روستا روبرو شدند و بار دیگر او را به شبرا البهو منتقل کردند.

سایت اخبار الیوم گزارش داد، جسد این پزشک زن نهایتا در روستای همسرش تحت کنترل شدید امنیتی دفن شد.،ایسنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 15 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 396

به "جنجال بر سر دفن جسد پزشک مبتلا به کرونا در مصر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنجال بر سر دفن جسد پزشک مبتلا به کرونا در مصر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید