حضور مهاجران افغان در ایران قانونمند می گردد

به گزارش مجله نازلارا، ایرنا نوشت: سفیر افغانستان در ایران با بیان اینکه حضور مهاجران افغانستان در ایران قانونمند می گردد گفت: تیمی برای این مساله به ایران آمده اند تا تثبیت هویت مهاجران را انجام داده و شناسنامه، تذکره و گذرنامه الکترونیکی برای آنها صادر کنیم.

حضور مهاجران افغان در ایران قانونمند می گردد

عبدالغفور لیوال روز شنبه در ملاقات با استاندار کرمان با اشاره به سفر اخیر هیات عالی رتبه کشور افغانستان به ایران اضافه نمود: سند جامع راهبردی و توجه بیشتر روی مسائل مالی، تجاری، سرمایه گذاری و ترانزیتی بین دو کشور در مراحل نهایی تهیه واقع شده است.

وی با اشاره به هم زبانی، همسایگی و اشتراک های فرهنگی و مذهبی دو کشور ایران و افغانستان توضیح داد: آنگونه که باید از ظرفیت های مالی هم اطلاع نداریم، ظرفیت هایی در استان کرمان وجود دارد که ما تازه متوجه شده ایم.

سفیر افغانستان در ایران بیان نمود: نه جنگ در افغانستان زیاد دوام می نماید و نه مسائل بین المللی ایران، این دو کشور با هم دوست و همسایه هستند و دیدگاه ما باید بیشتر به این مساله متمرکز باشد.

وی با اشاره به مشابهت های استان کرمان و کشور افغانستان در اقلیم و تنوع آب و هوایی گفت: بیشترین تعداد حضور مهاجران افغانستانی در این استان است و همه مهاجران افغانستان از شرایط کار و زندگی در استان کرمان راضی هستند و در تماس های خود با سفارت از همکاری خوب اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان ابراز رضایت می نمایند.

لیوال ادامه داد: استان کرمان به لحاظ تعداد حضور مهاجران و مرکزیت برای سایر استان ها برای ما مهم است و در آینده در حد ایجاد یک کنسولگری، گزینه خوبی است.

وی گفت: خواهان بازنگری در قوانین بین نهادها جهت ارتباط بیشتر دو کشورهستیم و امکانات و ظرفیت های بالفعل و بالقوه سرمایه گذاری مهاجران افغانستانی در ایران وجود دارد و زمینه سرمایه گذاری ایران در کشور افغانستان نیز فراهم است.

سفیر افغانستان در ایران تاکید نمود: هرچند کرمان با افغانستان مرز مشترک تجاری ندارد اما از نظر تجاری و حضور مهاجران ارتباط خوبی برقرار است.

براساس این گزارش هم اکنون 300هزار نفر تبعه کشور افغانستان در استان کرمان زندگی می نمایند.

23311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 17 مهر 1399 بروزرسانی: 17 مهر 1399 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 616

به "حضور مهاجران افغان در ایران قانونمند می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور مهاجران افغان در ایران قانونمند می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید