حفتر: ترکیه وحدت لیبی و ثبات منطقه را تهدید می نماید

به گزارش مجله نازلارا، فرمانده نیروهای شرق لیبی در سخنانی مدعی شد که تجاوز ترکیه به این کشور وحدت لیبی و ثبات منطقه را تهدید می نماید.

حفتر: ترکیه وحدت لیبی و ثبات منطقه را تهدید می نماید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، خلیفه حفتر فرمانده نیروهای شرق لیبی شامگاه سه شنبه هشدار داد که تجاور ترکیه وحدت لیبی و ثبات منطقه را تهدید می نماید.

وی در ادامه سخنانش گفت: ترکیه و تروریسم موجودیت لیبی را تهدید می نماید و هرگز تا خارج شدن ترکیه و مزدورانش از لیبی کوتاه نخواهیم آمد.

فرمانده نیروهای شرق لیبی افزود که هرگز اجازه نخواهیم داد تا شرایط کنونی کشور باعث سرازیر شدن اسلحه و مزدوران به این کشور گردد.

وی گفت: ترکیه کوشش می نماید بر سرنوشت و ثروت های کشورمان سیطره پیدا کند و به مبارزه خود با تجاوز ترکیه علیه لیبی ادامه خواهیم داد.

لیبی از سال 2011 و از زمان سرنگونی حکومت معمر قذافی رهبر سابق لیبی با گسستگی سیاسی روبرو شده و تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج در طرابلس (غرب کشور) و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر فرمانده شبه نظامیان ارتش ملی لیبی را حمایت می نماید. دو طرف از فروردین سال 98 وارد درگیری های شدیدی با یکدیگر شده اند که همچنان ادامه دارد.

مصر، امارات، عربستان سعودی و فرانسه و یونان از خلیفه حفتر در برابر دولت وفاق ملی حمایت می نمایند؛ دولتی که سال 2015 از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته شده و حمایت ترکیه و قطر را دارد.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 550

به "حفتر: ترکیه وحدت لیبی و ثبات منطقه را تهدید می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حفتر: ترکیه وحدت لیبی و ثبات منطقه را تهدید می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید