خبرنگاران آسوشیتدپرس: مرگ جورج فلوید یک تراژدی آمریکایی با انعکاسی جهانی است

به گزارش مجله نازلارا، تهران- خبرنگاران- خبرگزاری آسوشیتدپرس آدینه شب در گزارشی با اشاره به اعتراض های بین المللی در پی کشته شدن جورج فلوید شهروند سیاهپوست ایالات متحده نوشت که مرگ وی یک تراژدی آمریکایی با انعکاسی جهانی است.

خبرنگاران آسوشیتدپرس: مرگ جورج فلوید یک تراژدی آمریکایی با انعکاسی جهانی است

در این گزارش آمده است: وقتی این مرد سیاهپوست به دست پلیس آمریکا کشته شد، مرگ وی در سرخط اخبار جهانی نهاده شد. نام جورج فلوید به خیابان های سراسر جهان رسید.

به دنبال مرگ فلوید، تصویر وی بر دیوارهای نایروبی کنیا و ادلب سوریه نقاشی شده است.

نام او روی پیراهن بازیکن فوتبال حرفه ای نقش بسته و مردم جهان از لندن و کیپ تاون آفریقای جنوبی گرفته تا سیدنی استرالیا نام او را فریاد می زنند.

فوران خشم مردمی بیانگر آن است که نابرابری نژادی صرفاً یک پدیده آمریکایی نیست. خاویر دنتیمیل از معترضان فرانسوی که در تظاهرات همبستگی با آمریکایی ها شرکت نموده است، گفت: این اتفاق در ایالات متحده روی داد اما در فرانسه نیز رخ می دهد.

در لندن نیز هزاران نفر نام فلوید را فریاد زدند اما این تظاهرات یادآور اسامی دیگری همچون استفن لورنس است. لورنس سیاهپوست لندنی در سال 1993 یک جوان هجده ساله بود که در ایستگاه اتوبوس به ضرب چاقو کشته شد.

تحقیقاتی که پلیس در پی قتل لورنس انجام داد، باعث بروز خشم عمومی شد و این نتیجه گیری را ایجاد کرد که پلیس لندن نژادپرست است.

در یک دهه گذشته بیش از 160 نفر در بازداشت پلیس جان داده اند. آمار سیاهپوستانی که در بازداشت پلیس کشته شده اند دو برابر سفیدپوستان است.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 492

به "خبرنگاران آسوشیتدپرس: مرگ جورج فلوید یک تراژدی آمریکایی با انعکاسی جهانی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آسوشیتدپرس: مرگ جورج فلوید یک تراژدی آمریکایی با انعکاسی جهانی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید