خبرنگاران حفاران غیر مجاز در گیلان تحویل مراجع قضایی شدند

به گزارش مجله نازلارا، رشت - خبرنگاران- پس از کشته شدن یک حفار غیر مجاز با سنگ 50 تنی در رودبار گیلان، و کشته شدن یک حفار غیر مجاز دیگر در ماه اخیر بر اثر ریزش سنگ و خاک در رضوانشهر ، این بار شش حفار غیر مجاز در شهرهای آستارا و فومن تحویل مراجع قضایی شدند.

خبرنگاران حفاران غیر مجاز در گیلان تحویل مراجع قضایی شدند

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی گیلان از دستگیری سه نفر به اتهام حفاری غیر مجاز در شهرستان فومن اطلاع داد و افزود:برابر گزارش های واصله مردمی مبنی بر فعالیت غیرمجاز حفاران در مناطق ییلاقی و جنگلی روستای گرده اولاف، دهستان گوراب پس، موضوع برای آنالیز های بیشتر در دستور کار پایگاه حفاظت میراث فرهنگی شهرستان نهاده شد.

محمد علی پور اعلام نمود: ماموران یگان حفاظت میراث فرهنگی با همکاری پرسنل پاسگاه انتظامی دهستان پس از کسب نیابت قضایی به محل اعزام و در این عملیات پیروز به دستگیری سه حفار غیرمجاز شدند.

وی همچنین ،از دستگیری سه حفار غیر مجاز در شهرستان آستارا اطلاع داد و افزود: این حفاران غیر مجاز نیز برابر گزارش های واصله مردمی مبنی بر فعالیت غیرمجاز حفاری عده ای در بخش حیران شهرستان مرزی آستارا، دستگیر شدند.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی گیلان گفت: متهمان پس از انجام بازپرسی های اولیه و تشکیل پرونده، برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

علی پور،نقش مردم محلی را در اطلاع رسانی حضور حفاران غیر مجاز بسیار حائز اهمیت دانست و بر فرهنگ سازی نسبت به حفظ میراث تاریخی این سرزمین تاکید نمود.

گیلان با دارا بودن یک هزار و 173 اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی، رتبه چهارم به لحاظ تراکم آثار تاریخی را در کشور دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 دی 1399 بروزرسانی: 16 دی 1399 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 804

به "خبرنگاران حفاران غیر مجاز در گیلان تحویل مراجع قضایی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران حفاران غیر مجاز در گیلان تحویل مراجع قضایی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید