خبرنگاران آغاز به تحصیل پذیرفته شدگان کنکورهای 99 از اوایل آبان

به گزارش مجله نازلارا، تهران- خبرنگاران- رییس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: پذیرفته شدگان کنکورهای 99 تحصیل خود را از اوایل آبان ماه شروع می نمایند.

خبرنگاران آغاز به تحصیل پذیرفته شدگان کنکورهای 99 از اوایل آبان

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

ابراهیم خدایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش خبرنگاران درباره زمان اعلام نتایج آزمون های سال 99، گفت: بازه زمانی اعلام نتایج هم به دلیل برگزاری با تعویق آزمون ها، کمی تغییر نموده است.

وی به سایر فرآیندهای پذیرش داوطلبان در کنکورها اشاره و اظهار داشت: بعضی دانشگاه ها مانند فرهنگیان مصاحبه، امتحانات عملی از جمله در تربیت بدنی و پروژه دارند که در حال بازبینی این فرایندها هستیم تا بیشتر از یک ماه تاخیر در اعلام نتایج نهایی نداشته باشیم.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور تاکید نمود: بنابراین، کلیت ورودی دانشگاه ها برای آغاز سال تحصیلی آینده، اوایل آبان ماه خواهد بود.

خدایی درباره برگزار شدن آزمون های 99 گفت: اگر نتوانیم آزمون های سراسری، کارشناسی ارشد و دکتری را برگزار کنیم ورودی به دانشگاه هم نخواهیم داشت و داوطلبان کنکوری از این مسأله آسیب می بینند.

معاون وزیر علوم اضافه کرد: اگر هم وقفه ای در پذیرش ایجاد گردد لزوماً ظرفیت های پذیرش هم 2 برابر نمی گردد.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور همچنین درباره ظرفیت های پذیرش، به این نکته اشاره نمود که وزارت علوم سیاستی مبنی بر کاهش ظرفیت ها ندارد البته ظرفیت ها هنوز نهایی نشده است اما هر دانشگاه بر اساس امکانات و شرایط خود، ظرفیت را اعلام می نماید.

به گزارش خبرنگاران، بعضی نگرانی ها در مورد امکان ابتلای داوطلبان به کرونا در جلسه کنکور وجود دارد اما سازمان سنجش آموزش کشور این اطمینان خاطر را داده است که پروتکل های بهداشتی را در تمام حوزه های کنکور سخت تر از دستورالعمل بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا اعمال می نماید.

بر این اساس، داوطلبان دکتری 99 حدود 2 هفته دیگر در جلسه کنکور شرکت می نمایند و بر اساس اعلام سازمان سنجش، دستورالعمل های بهداشتی برای اطلاع رسانی بیشتر داوطبان قبل از برگزاری آزمون منتشر می گردد.

همچنین داوطلبانی که نگران تغییر حوزه کنکور خود هستند، می توانند درخواست خود را به صورت کتبی به باجه های برطرف نقص که 3 تا 4 روز قبل از برگزاری آزمون فعال می گردد، تحویل دهند. این موارد جمع آوری و بسته به تعداد درخواست تصمیم گیری خواهد شد.

آزمون دکتری روز پنج شنبه 26 تیرماه، آزمون کارشناسی ارشد روزهای پنج شنبه و آدینه دوم و سوم مردادماه، کنکور سراسری روزهای پنج شنبه و آدینه 30 و 31 مرداد و آزمون های کاردانی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته به شکل همزمان روز آدینه 14 شهریورماه برگزار می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 11 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 541

به "خبرنگاران آغاز به تحصیل پذیرفته شدگان کنکورهای 99 از اوایل آبان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آغاز به تحصیل پذیرفته شدگان کنکورهای 99 از اوایل آبان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید