خبرنگاران مبلغ قراردادهای دانشگاه صنعتی شاهرود سه برابر شد

به گزارش مجله نازلارا، شاهرود-خبرنگاران- رییس دانشگاه صنعتی شاهرود گفت: میزان ارزش قراردادهای دانشگاه صنعتی از 26 میلیارد ریال در سال گذشته به 70 میلیارد ریال در سال جاری رسیده است.

خبرنگاران مبلغ قراردادهای دانشگاه صنعتی شاهرود سه برابر شد

به گزارش خبرنگاران، محمدمهدی فاتح شنبه در نشست خبری مجازی به مناسبت هفته پژوهش، با بیان اینکه دانشگاه صنعتی شاهرود امسال 41 قرارداد با سازمان ها و شرکت های بزرگ بسته است، اضافه کرد: قراردادهای این دانشگاه در سال گذشته 31 مورد بود که امسال با افزایش 25 درصدی رو به رو شد.

وی به قرارداد با شرکت ملی نفت به عنوان مهمترین قرارداد پژوهشی این دانشگاه اشاره کرد و گفت: اعتبار این طرح 200 میلیارد ریال و مدت زمان اجرای آن 10 سال است.

رییس دانشگاه صنعتی شاهرود همچنین به ارتقا رتبه این دانشگاه در چند رده بندی جهانی اشاره و اضافه کرد: دانشگاه صنعتی شاهرود در رتبه بندی تایمز در حوزه فناوری و مهندسی با تراز 601 تا 800 جهان در جایگاه ششم کشور قرار گرفته است.

فاتح توان و تخصص اعضای هیات علمی این دانشگاه را نیز یکی از نقاط قوت و افتخارات آن مطرح نمود و گفت: 10 تن از اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی شاهرود جزو دانشمندان 2 درصد جهان هستند.

وی ادامه داد: این دانشگاه در پذیرش دانشجو نیز امسال نه تنها با کاهش روبرو نشد بلکه افزایش پذیرش به نسبت سال 98 را شاهد بود.

رییس دانشگاه صنعتی شاهرود همچنین به موضوع استقلال این دانشگاه اشاره و تأکید کرد: صنعتی بودن، پیشینه و هم ترازی این دانشگاه با دانشگاه مرکز استان از جمله دلایلی است که باید با توجه به آن ها تصمیم گیری در دانشگاه صنعتی به صورت مستقل انجام شود و درخواست دوره ای شدن دانشگاه مشخص در استان مورد پذیرش وزیر علوم قرار گرفته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 دی 1399 بروزرسانی: 18 دی 1399 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 808

به "خبرنگاران مبلغ قراردادهای دانشگاه صنعتی شاهرود سه برابر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مبلغ قراردادهای دانشگاه صنعتی شاهرود سه برابر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید