خبرنگاران هشدار یک سازمان حقوق بشری نسبت به افزایش جذب کودک سربازان در کلمبیا

به گزارش مجله نازلارا، مادرید- خبرنگاران- سازمان دهکده بچه ها اس او اس روز چهارشنبه نسبت به افزایش قابل توجه جذب کودک سربازان در کلمبیا بویژه در دوران همه گیری بیماری کووید 19 هشدار داد.

خبرنگاران هشدار یک سازمان حقوق بشری نسبت به افزایش جذب کودک سربازان در کلمبیا

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اروپا پرس، به گفته این سازمان غیر دولتی، دلایل این افزایش، تعطیلی مدارس ناشی از این بیماری همه گیر و نبود حضور دولت در مناطق روستایی است.

آنخلا روسالس مدیر دهکده بچه ها اس او اس گفته است: طبق آمار رسمی ، 12 هزار و 481 کودک دختر و پسر و نوجوان در سال 2020 میلادی به اجبار در این کشور جذب شدند؛ اگر چه اعتقاد بر این است که تعداد واقعی ، به طور قابل توجهی بیشتر است.

به همین دلیل، دهکده بچه ها اس او اس به عنوان عضوی از شورای صلح ملی کلمبیا، در بیانیه مشترکی با سازمان های حقوق بشری، حمله ارتش کلمبیا به اردوگاه تبعیدیان نیروی مسلح انقلابی کلمبیا موسوم به فارک به رهبری میگل بوتاچه ملقب به خنتیل دوارته در شهر کالامار که تخمین زده می شود حدود 12 کودک سرباز در آن حمله جان خود را از دست دادند را محکوم کرد.

دهکده بچه ها اس او اس یک سازمان مستقل و غیر دولتی توسعه بین المللی است که از سال 1949 برای پاسخگویی به نیازها و حفاظت از منافع و حقوق بچه ها فعالیت خود را آغاز کرده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1400 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 1031

به "خبرنگاران هشدار یک سازمان حقوق بشری نسبت به افزایش جذب کودک سربازان در کلمبیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هشدار یک سازمان حقوق بشری نسبت به افزایش جذب کودک سربازان در کلمبیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید