خبرنگاران 20 هزار کیت تشخیص سریع کرونا در استان مرکزی توزیع شد

به گزارش مجله نازلارا، اراک- خبرنگاران - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: 20هزار کیت آزمایشگاهی تشخیص سریع ویروس کرونا در استان مرکزی توزیع شد که نیمی از آن در اختیار این دانشگاه قرار گرفته و به هر یک از دانشکده های ساوه و خمین نیز پنج هزار عدد تحویل شده است.

خبرنگاران 20 هزار کیت تشخیص سریع کرونا در استان مرکزی توزیع شد

دکتر علی علیمحمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اضافه کرد: در این آزمایش نمونه به وسیله بینی گرفته شده و براساس تغییرات در کیت آزمایشی مثبت و یا منفی بودن ابتلا به بیماری کووید 19 تعیین می گردد.

وی با بیان اینکه این آزمایش در 20 تا 30 دقیقه شرایط فرد را در ابتلا یا سالم بودن تعیین می نماید گفت: این آزمایش ارزش تشخیصی قابل قبولی دارد و در مراکز خدمات جامع سلامت دانشگاه علوم پزشکی استفاده می گردد.

وی اظهارداشت: مرحله دوم تحویل این نوع کیت ویژه مراکز بهداشت روستایی است که این مهم نیز در دستور کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی واقع شده است.

بر اساس اعلام سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجموع بیماران کووید19 در کشور تا 18 آذر 99 به یک میلیون و 62 هزار و 397 نفر و شمار جان باختگان این بیماری به 50 هزار و 917 نفر رسید و در حال حاضر 64 شهرستان در شرایط قرمز، 278 شهرستان نارنجی و 106 شهرستان در شرایط زرد قرار دارند.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 دی 1399 بروزرسانی: 15 دی 1399 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 801

به "خبرنگاران 20 هزار کیت تشخیص سریع کرونا در استان مرکزی توزیع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 20 هزار کیت تشخیص سریع کرونا در استان مرکزی توزیع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید