خطرات کروناویروس در افراد سن بالا 20 برابر بیشتر است

به گزارش مجله نازلارا، آنالیز ها و آمارهای بالینی نشان می دهد خطرات و آسیب های ناشی از کرونا مانند میزان مرگ و میر و عوارض جسمی ماندگار در افراد بالای 80 سال مبتلا به کرونا در مقایسه با افراد در سنین پایین تر 20 برابر بیشتر است.

خطرات کروناویروس در افراد سن بالا 20 برابر بیشتر است

به گزارش خبرنگاران، عباس موحدی متخصص بیماری های عفونی روز آدینه در تبادل نظر با ایرنا در این خصوص شرح داد: شواهد نشان می دهد افراد سالخورده ای که به بیماری کرونا مبتلا شدند، در مقایسه با سایر گروه های سنی بیشتر جان خود را از دست داده اند.

وی گفت: به طور کلی داشتن بیماری های زمینه ای مانند دیابت، قلبی و عروقی، آسم و غیره خطر مرگ در مبتلایان به کرونا را 2 برابر می نماید و از آنجایی که بیشتر افراد سالخورده با مسائل اینچنینی روبرو هستند، این مساله میزان مرگ و میر را در آنان نسبت به سایر گروه های سنی بیشتر نموده است.

موحدی تاکید نمود: در آنالیز هایی که از افراد کرونایی فوت شده به دست آمده، تعیین شده است که عوارض این بیماری مانند صدمات قلبی، شوک عفونی و اختلال عملکرد در اندام های داخلی قلب آنها بیشتر بوده است.

وی در خصوص باورهای غلط در خصوص مصرف سیگار و سایر مواد دخانی در پیشگیری از ابتلا به کرونا گفت: مصرف سیگار موارد ابتلا به کرونا را در افراد تشدید می نماید. سیگار باعث اختلال در عملکرد ریه می گردد و بدن را در مقابله با کرونا دچار مشکل می نماید.

موحدی توضیح داد: نیکوتین باعث محافظت افراد در برابر کرونا نمی گردد بلکه ریه ها را برای پذیرش بیماری مستعدتر می نماید. در مقابل ترک مصرف سیگار می تواند به پیشگیری از ابتلا به این بیماری یاری کند.

این متخصص بیماری های عفونی با اشاره به مشارکت مردم در کنترل و مهار بیماری کرونا گفت: در حال حاضر شرایط ابتلا در بعضی از شهرهای دارای شرایط قرمز کاهش یافته است، زیرا در این تعطیلات مردم همکاری خوب و درستی با مسوولان بهداشتی و کادر درمان برای کاهش و کنترل کرونا داشتند و امیدواریم این همراهی ها همچنان تداوم داشته باشد.

موحدی بر تداوم استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی از سوی همه آحاد مردم تاکید نمود و گفت: شکست کرونا فقط با مشارکت اجتماعی و همراهی مردم امکان پذیر است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 13 دی 1399 بروزرسانی: 13 دی 1399 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 796

به "خطرات کروناویروس در افراد سن بالا 20 برابر بیشتر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطرات کروناویروس در افراد سن بالا 20 برابر بیشتر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید