سرویس های جاسوسی دفاعی آمریکا برای مقابله با کرونا تقویت می شوند

به گزارش مجله نازلارا، خبرنگاران : روزنامه وال استریت ژورنال نوشت: دولت جو بایدن به دنبال تقویت سرویس های جاسوسی دفاعی آمریکا برای مقابله با ویروس کرونا و افزایش توانایی دولت برای خطرات بیولوژیکی است.

سرویس های جاسوسی دفاعی آمریکا برای مقابله با کرونا تقویت می شوند

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، روزنامه وال استریت ژورنال روز یکشنبه گزارش داد که آژانس های اطلاعاتی آمریکا با اولویت قراردادن شناسایی بیماری های همه گیری شکست خورده و مقامات کنونی و سابق آمریکا بر این باورند که این ناکارآمدی برای دولت جدید بایدن که متعهد شده توانایی دولت را برای آمادگی در برابر خطرات بیولوژیکی افزایش دهد، چالش برانگیز خواهد بود.

در حالی که تا کنون ویروس کرونا توانسته بیش از 250 هزار قربانی در آمریکا بگیرد، مشاوران بایدن رییس جمهوری منتخب درصدد گسترش امنیت ملی در سازمان های جاسوسی و دفاعی و افزایش توانایی آنها در شناسایی، تجزیه و تحلیل و پاسخ به موارد بیماری های همه گیری هستند.

یک مشاور ارشد سیاست خارجی بایدن به وال استریت ژورنال گفت: ما در حال آنالیز این موضوع هستیم که آیا منابع اطلاعاتی ما به طور صحیح بر موضوعی بسیار مهم متمرکز شده اند.

به نوشته وال استریت ژورنال، کنگره که احتمالاً سال آینده جلساتی را درباره واکنش ایالات متحده به بیماری همه گیر برگزار خواهد نمود، همچنین نگاه دقیق تری به نقش سرویس های اطلاعاتی دارد.

گزارشی از طرف کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان در سپتامبر (مهرماه) منتشر شد که نشان می داد آژانس های جاسوسی آمریکا توجه ناکافی به تهدیدات امنیت ملی، بیماری های عفونی و تغییرات آب و هوایی داشته اند.

کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان با توجه به ناکارآمدی سرویس های جاسوسی آمریکا، همچنین خواستار بازنگری در بودجه 85 میلیارد دلاری آژانس های اطلاعاتی شد و اعلام نمود که آژانس امنیت ملی و دیگر سرویس های جاسوسی باید حمایت خود را از بخش سلامت مردم آمریکا افزایش دهند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 3 دی 1399 بروزرسانی: 3 دی 1399 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 773

به "سرویس های جاسوسی دفاعی آمریکا برای مقابله با کرونا تقویت می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرویس های جاسوسی دفاعی آمریکا برای مقابله با کرونا تقویت می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید