سیاست های مهاجرتی انگلیس احتمال گسترش بیماری های عفونی و ابولا را افزایش می دهد

به گزارش مجله نازلارا، خبرنگاران: یک اندیشکده انگلیسی نوشت که سیاست های مهاجرتی دولت لندن باعث ممانعت مهاجران غیرقانونی از مراجعه به مراکز درمانی و در نتیجه عدم تشخیص بیماری های عفونی و از جمله ابولا در این مهاجران می گردد که این امر جان انگلیسی ها را تهدید می نماید.

سیاست های مهاجرتی انگلیس احتمال گسترش بیماری های عفونی و ابولا را افزایش می دهد

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه انگلیسی ایندیپندنت امروز یکشنبه در خبری با استناد به گزارش اخیر اندیشکده انگلیسی دموس، از تاثیر سیاست های مهاجرتی دولت لندن بر خطر ابتلای مردم انگلیس به بیماری های عفونی مانند ابولا اطلاع داد و نوشت که با وجود لفاظی های ضد مهاجرتی دولت لندن، مهاجران آسیب پذیر در انگلیس از دریافت خدمات و مراقبت های درمانی دلسرد شده اند و این امر جان مردم انگلیس را به خطر می اندازد.

این اندیشکده انگلیسی برآورد نموده است که تقریبا 100 هزار مهاجر فاقد ویزا و مدارک قانونی در انگلیس حضور دارند؛ به عبارت دیگر، یک ششم جمعیت برآورد شده 580 هزار نفری در انگلیس مهاجران غیرقانونی هستند که از معاینه پزشکی دوری می نمایند.

بنابراین، امکان تشخیص بیماری های عفونی مانند سل، اچ آی وی و ابولا در میان این مهاجران که از ترس به مراکز درمانی مراجعه نمی نمایند نیز وجود ندارد؛ مهاجران غیرقانونی در انگلیس از ترس اینکه مراجعه آنها روی شرایط مهاجرتی اشان تاثیر بگذارد و یا اینکه آنها را در معرض اتهامات سرویس سلامت ملی این کشور قرار دهد، از تماس با مراکز بهداشتی در این کشور خودداری می نمایند.

دولت لندن اعلام نموده است که آن دسته از مهاجرانی که از خارج از اتحادیه اروپا وارد انگلیس شده اند باید 150 درصد از هزینه های پزشکی خود را پرداخت نمایند و در غیر این صورت، شرایط مهاجرتی آنها و یا درخواست های آینده آنها برای رسیدگی به شرایط مهاجرتی اشان تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

دموس چنین سیاستی از سوی دولت لندن را کوته بینانه توصیف و اعلام نموده است که این سیاست، جان مردم انگلیس را در برابر بیماری های مسری به خطر می اندازد به خصوص در شرایطی که نگرانی ها درباره ویروس مرگبار ابولا شدت گرفته است.

این خبر در شرایطی منتشر می گردد که ویروس مرگبار ابولا، جان تقریبا 4500 نفر در غرب آفریقا را گرفته است.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 9 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 115

به "سیاست های مهاجرتی انگلیس احتمال گسترش بیماری های عفونی و ابولا را افزایش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیاست های مهاجرتی انگلیس احتمال گسترش بیماری های عفونی و ابولا را افزایش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید