عدم پاسخ چین به پیشنهاد یاری آمریکا درباره ویروس کرونا

به گزارش مجله نازلارا، مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز یکشنبه گفت: پکن هنوز به پیشنهادات ایالات متحده برای یاری به مهار ویروس کرونا پاسخی نداده است.

عدم پاسخ چین به پیشنهاد یاری آمریکا درباره ویروس کرونا

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، رابرت اوبرایان در مصاحبه با شبکه سی بی اس گفت: تا به امروز چینی ها نسبت به بحران های گذشته شفاف تر عمل نموده اند و ما بابت این از آنان قدردانی می کنیم.

وی اضافه نمود: به رغم درخواست های مکرر برای یاری به دولت چین برای مهار و کنترل ویروس کرونا اما تا کنون پاسخی مثبت از طرف پکن دریافت نشده است.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید تاکید نمود: ما تخصص فوق العاده ای داریم. این یک نگرانی در سراسر دنیا است. ما می خواهیم به همکاران چینی خود یاری کنیم.

دولت آمریکا در حالی مدعی ارائه پیشنهاد یاری به چین برای مقابله با ویروس کرونا است که در یک هفته گذشته شمار مبتلایان این ویروس کشنده در آمریکا در حال افزایش است و تا کنون هیچ واکسنی برای مقابله با این ویروس در آمریکا تهیه نشده است.

مقامات بهداشت آمریکا روز یکشنبه بیان کردند که هشتمین مورد از ویروس کرونا در ایالت بوستون تأیید شده است.

به گزارش شبکه سی ان ان، فرد مبتلا به ویروس کرونا، دانشجوی 20 ساله دانشگاه ماساچوست است که به تازگی از شهر ووهان چین به بوستون بازگشته است.

براساس بیانیه منتشرشده از سوی سازمان بهداشت ماساچوست، این مرد بلافاصله پس از بازگشت از چین تحت مراقبت پزشکی بود و اکنون در قرنطینه واقع شده است.

به گزارش ایرنا، آمریکا روز شنبه در پی شیوع کرونا در چین و ابتلای اتباع بعضی کشورها به این ویروس، شرایط اضطراری بهداشت عمومی بیان کرد.

الکس آزار وزیر خدمات بهداشتی و انسانی آمریکا بیان کرد: خطر ابتلای آمریکایی ها به این ویروس پایین است. با تدابیری اتخاذ شده، سعی می کنیم تا این خطر را پایین نگه داریم.

شهروندان آمریکایی که از سفر چین بازگشته اند تا 14 روز در قرنطینه خواهند ماند.

آمریکا تا به امروز هشت مورد ابتلا به کرونا را شناسایی نموده است. هفت نفر از این بیماران به تازگی از سفر چین بازگشته بودند. یک نفر نیز از فردی دیگر مبتلا شده است.

این در حالی است که سه شرکت هواپیمایی آمریکا یعنی دلتا، امریکن و یونایتد اعلام نموده اند که همه پروازهای خود به چین را به دلیل نگرانی از انتشار ویروس کرونا تعلیق می نمایند.

ویروس کرونا که از چین شیوع پیدا کرد تا کنون حدود 17 هزار و 368 نفر را مبتلا شده و 362 نفر نیز جان باختند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 139

به "عدم پاسخ چین به پیشنهاد یاری آمریکا درباره ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عدم پاسخ چین به پیشنهاد یاری آمریکا درباره ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید