لاوروف: غرب از کرونا برای منافع خود سوءاستفاده ابزاری می کند

به گزارش مجله نازلارا، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت که کشورهای غربی تلاش می کنند از شرایط پیرامون شیوع همه گیر ویروس کرونا در جهت منافع خود علیه دیگر کشورها سوءاستفاده سیاسی و ابزاری کنند.

لاوروف: غرب از کرونا برای منافع خود سوءاستفاده ابزاری می کند

از پروفایل ما وبلاگ بخار دیدن نمایید.

لاوروف در مصاحبه با خبرگزاری های روسی شرح داد: کشورهای غربی از شرایط پیرامون شیوع کرونا برای مجازات دولت های به نظر آنها نامطلوب استفاده می کنند و به درخواست ها حتی برای لغو بخشی از تحریم ها که وضع اپیدمیولوژی در این کشورها را سخت می کند، برای مدتی محدود نیز توجه نمی کنند.

وی افزود: روسیه در سال 2020 به کشورهای آسیب دیده از شیوع همه گیر ویروس کرونا در فرمت دوجانبه و از طریق سازمان های مربوطه کمک کرد و آماده برای همکاری بیشتر برای رفع پیامدهای این بلای مشترک برای بشریت است.

لاوروف گفت: فرق ما با شماری از کشورهای غربی در همین رویکرد است که سعی می کنند نه فقط موضوع کاملا انسانی شیوع بیماری کرونا را سیاسی کنند، بلکه از شیوع آن برای مجازات دولت های نامطلوب مورد نظر خود استفاده کنند و درخواست های سازمان ملل برای لغو موقت بخشی از تحریم های یکجانبه را که شرایط اپیدمیولوژی در این کشورها را پیچیده تر می کند، نادیده می گیرند.

وزیر خارجه روسیه گفت: در این رابطه منطقی به نظر می رسد که به رغم شرایط سخت، در سالی که گذشت توانستیم همکاریها و روابط محبت آمیز را با اکثریت کشورهای جهان در موضوعات مختلف گسترش دهیم.

وی ادامه داد: متحدان و شرکای ما در سازمان پیمان امنیت جمعی، اتحادیه اقتصادی اوراسیا، جامعه کشورهای همسود، گروه بریکس و سازمان همکاری شانگهای در بین این کشورها قرار دارند.

لاوروف شرح داد: قدرت روسیه در صلح دوستی و اجرای سیاست خارجی قابل پیش بینی و آمادگی برای همکاری سودمند متقابل با همه شرکا است.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه کفت: ما در بازی های ژئوپلیتیکی بی ارزش شرکت نمی کنیم و از نظریه های کهنه شده محدوده و عرصه نفوذ پیروی نمی کنیم. برعکس این نظریه را اجرا می کنیم که مسائل فراملی را می توان فقط با اتحاد و بر اساس اصل همبستگی حل کرد.

وی افزود: در همین حال روسیه برای گفت و گو با شرکای غربی در شرایطی که آنها از سیاست شانتاژ، فشار و اولتیماتوم صرف نظر کنند، آمادگی دارد. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 18 بهمن 1399 بروزرسانی: 18 بهمن 1399 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 860

به "لاوروف: غرب از کرونا برای منافع خود سوءاستفاده ابزاری می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: غرب از کرونا برای منافع خود سوءاستفاده ابزاری می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید