مشاور عالی وزیر بهداشت: کسی شیمی درمانی را دوست ندارد، شرایط درمان سرطان در ایران

به گزارش مجله نازلارا، مشاور عالی وزیر بهداشت، در ارتباط با روش های درمان سرطان در کشور توضیحاتی ارائه داد و گفت: شیمی درمانی را مجبوریم ادامه دهیم.

مشاور عالی وزیر بهداشت: کسی شیمی درمانی را دوست ندارد، شرایط درمان سرطان در ایران

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران به نقل از دبیرخانه انجمن رادیوتراپی انکولوژی ایران، محمد اسماعیل اکبری، در حاشیه برگزاری کنگره سالیانه انجمن رادیوتراپی انکولوژی ایران در محل هتل المپیک تهران، اضافه کرد: درمان سرطان در ایران در شرایط بسیار مطلوب و با کیفیتی انجام می گردد و قابل مقایسه با جهان هستیم.

وی با اشاره به مطالعه ای که طی یک دهه گذشته بر روی 840 هزار بیمار مبتلا به سرطان در کشور اجرا شده است، ادامه داد: مطالعات ما نشان می دهد در ظرف یک دهه گذشته میزان مرگ و میر بیماران مبتلا به سرطان در ایران، کاهش یافته است.

اکبری با عنوان این مطلب که در برخی از سرطان ها پیشرفت های درمانی خوبی بوده است، گفت: در برخی از سرطان ها، احتیاج داریم کار بیشتری انجام گردد.

وی، اولویت وزارت بهداشت در زمینه درمان سرطان را، تشخیص مناسب بیماران دانست و اضافه کرد: در سرطان های پستان و تیروئید، خوب کار نموده ایم و در سرطان های دستگاه گوارش، باید بیشتر کار کنیم، زیرا میزان شیوع این نوع سرطان ها در حال افزایش است.

اکبری با عنوان این مطلب که شرایط کشور در زمینه متخصص انکولوژی خوب است، ادامه داد: در بین 22 کشور منطقه، ایران از بهترین کشور ها برای توزیع متخصصان انکولوژی است.

مشاور عالی وزیر بهداشت، با اشاره به موضوع غربالگری سرطان ها در کشور، گفت: غربالگری تعارفات است و این طور نیست که بتوان برای همه سرطان ها، غربالگری انجام داد.

اکبری در پاسخ به این سوال که رویکرد جهان در زمینه درمان سرطان ها به چه سمت و سویی پیش رفته است، اضافه کرد: اختلاف ما با جهان فقط در دیر مراجعه کردن مردم برای درمان است.

وی در مورد مسائل و عوارض شیمی درمانی، گفت: در جهان هم کسی شیمی درمانی را دوست ندارد و به عنوان یک درمان کم سود از آن نام برده می گردد.

مشاور عالی وزیر بهداشت، اضافه کرد: شیمی درمانی، یک کار بد غیر علمی است که محکوم به اجرای آن هستیم و حق نداریم آن را کنار بگذاریم، چون یاری می نماید.

اکبری گفت: به عنوان یک طبیب، عوارض شیمی درمانی را به جان می خریم، اما نمی توانیم آن را کنار بگذاریم

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 133

به "مشاور عالی وزیر بهداشت: کسی شیمی درمانی را دوست ندارد، شرایط درمان سرطان در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشاور عالی وزیر بهداشت: کسی شیمی درمانی را دوست ندارد، شرایط درمان سرطان در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید