واکنش روسیه به شکست آمریکا در شورای امنیت

به گزارش مجله نازلارا، نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین در واکنش به شکست اقدام آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران، آن را اقدامی بی پایه و اساس تلقی کرد.

واکنش روسیه به شکست آمریکا در شورای امنیت

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان ملل در پیغامی توییتری درباره شکست قطعنامه ضدایرانی آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران نوشت: قطعنامه آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران با حمایت 2 کشور، 2 رای منفی و 11 رای ممتنع روبرو شد. آمریکا به طور کلی از نتیجه با خبر بود اما تصمیم گرفت که قطعنامه اش را اعمال کند. رویکرد ایدئولوژیک می تواند یک کشور را در شرایط ناخوشایندی قرار دهد.

اولیانوف در پیغام دیگری تاکید نمود: کوشش آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران با شکست روبرو شد. واقعا قابل پیش بینی بود. این اقدام بی پایه و اساس بود. کسانی که در این باره ابراز نگرانی می نمایند نباید آن را بیش از حد مبالغه آمیز نشان دهند. فقط بخاطر داشته باشید: هیچ تحریم تسلیحاتی ای پیش از سال 2010 وجود نداشت و هیچ اتفاق فاجعه باری نیفتاد. اکنون نیز چنین اتفاقی نخواهد افتاد.

اظهارات اولیانوف در پی این مطرح می گردد که شورای امنیت سازمان ملل متحد به رغم کوشش های گسترده واشنگتن برای تمدید تحریم های تسلیحاتی علیه کشورمان با تصویب قطعنامه ای برای ادامه این تحریم ها مخالفت کرد.

آمریکا و جمهوری دومینیکن به پیش نویس این قطعنامه رأی موافق و چین و روسیه به آن رأی مخالف دادند. در این رأی گیری بقیه اعضای شورای امنیت رأی ممتنع دادند و بدین ترتیب پیش نویس آمریکا رد شد.

312 311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 13 مهر 1399 بروزرسانی: 13 مهر 1399 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 607

به "واکنش روسیه به شکست آمریکا در شورای امنیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش روسیه به شکست آمریکا در شورای امنیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید