کرونا، برزیل برای اولین بار در مرگ و میر روزانه از آمریکا سبقت گرفت

به گزارش مجله نازلارا، برزیل خاطرنشان کرد ظرف 24 ساعت گذشته 807 نفر در این کشور بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جانشان را از دست داده اند.

کرونا، برزیل برای اولین بار در مرگ و میر روزانه از آمریکا سبقت گرفت

با تور ارزان برزیل از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، برزیل بامداد سه شنبه (به وقت تهران) از ثبت 807 فوتی جدید بر اثر ویروس کرونا اطلاع داد و از میزان مرگ و میرهای روزانه در آمریکا بر اثر این بیماری سبقت گرفت.

در آمریکا مرگ 620 نفر در 24 ساعت گذشته بر اثر ابتلا به کووید-19 (بیماری کروناویروس 2019) مورد تأیید قرار گرفته است.

برزیل از لحاظ میزان شیوع کرونا بعد از آمریکا در دومین رتبه در جهان قرار گرفته است. تا کنون 374989 نفر در این کشور به عفونت ناشی از کرونا مبتلا شده اند. آمریکا با بیش از 1600000 مبتلا با فاصله در صندلی نخست قرار گرفته است.

در آمریکا تعداد کل نفرات فوت شده بر اثر کرونا به 97971 نفر رسیده در حالی که این رقم در برزیل 23473 نفر است.

سازمان بهداشت جهانی ماه گذشته گفته بود آمریکا و برزیل در توجه به هشدارها در مراحل ابتدایی همه گیری کرونا پیروز عمل نکردند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با انتقادهای بسیاری به دلیل کوچک شمردن تهدید کرونا روبروست. گفته می گردد او فرصتهای طلایی اولیه برای مهار شیوع این ویروس در آمریکا را با سهل انگاری از دست داد. گزارشهای زیادی تایید می نماید که وی مدتها قبل از این که ویروس در آمریکا دیده گردد، در جریان خطرات آن قرار گرفته بود.

رئیس جمهور برزیل هم مانند همتای آمریکایی اش در مظان همین اتهامات قرار گرفته است. ژائیر بولسانورو بارها خطر این ویروس را کم اهمیت شمرده و آن را در حد آنفلونزا دانسته است. او بعد از بازگشت از آمریکا در ماه مارس و بعد از آن که معین شد 20 عضو هیأت اعزامی به کرونا مبتلا شده اند، همچنان به ملاقاتهای عمومی خود ادامه داد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 381

به "کرونا، برزیل برای اولین بار در مرگ و میر روزانه از آمریکا سبقت گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا، برزیل برای اولین بار در مرگ و میر روزانه از آمریکا سبقت گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید