آشنایی با آداب و رسوم مردم خون گرم شهر وان در ترکیه

به گزارش مجله نازلارا، چطور به شهر وان در ترکیه سفر کنیم؟

برای رسید به شهر وان ترکیه می توانید از سه راستا هوایی، جاده ای و ریلی بهره ببرید. اخیرا با راه اندازی قطار تهران- وان و امکان سفر به این شهر به وسیله راستا ریلی، حجم مسافران ایرانی در وان افزایش پیدا نموده و گردشگری این شهر بیش از پیش رونق گرفته است.

آشنایی با آداب و رسوم مردم خون گرم شهر وان در ترکیه

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ هیچکس بیشتر بدانید.

با خرید بلیط هواپیمای وان می توانید خودتان به این شهر برسانید. فرودگاه فرید ملن وان اولین جایی است که با آن برخورد می کنید و به وسیله تاکسی ها و ون ها فرودگاهی می توانید از فرودگاه به مرکز شهر و هتل محل اقامت تان بروید.

با خرید بلیط قطار تهران- وان نیز می توانید به این شهر سفر کنید و از مناظر طبیعی کوهپایه ای ترکیه در جهت خود لذت ببرید.

آداب و رسوم وان ترکیه

افراد دلایل مختلفی برای سفر به نقاط مختلف دنیا دارند. برخی ها آشنایی با جاذبه های طبیعی را دلیل سفر خود اعلام می نمایند و برخی ها دوست دارند با تاریخ یک کشور بیشتر از قبل آشنا شوند. در میان همه دلایلی که برای سفر کردن می توان ذکر کرد، آشنایی با آداب و رسوم یک شهر یا منطقه می تواند بهترین و منطقی ترین دلیل باشد.

کشور ترکیه همانند سایر کشورها آداب و رسوم خود را دارد و آشنایی با آداب و رسوم شهرهای مختلف آن همچون وان برای بیشتر گردشگران جذاب خواهد بود. اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که آشنایی با فرهنگ های مختلف را دوست دارید و می خواهید با افراد مختلفی ارتباط برقرار کنید در این مقاله همراه ما باشید. سعی می کنیم به اختصار به آداب و رسومی بپردازیم که در شهر وان ترکیه جریان دارد.

چه آداب و رسومی در شهر وان ترکیه وجود دارد؟

قبل از اینکه به آنالیز آداب و رسوم وان بپردازیم باید ببینیم این شهر زیبا چه ویژگی هایی دارد. شهر وان یکی از شهرهای تاریخی ترکیه به حساب می آید و جمعیتی بالغ بر 360 هزار نفر را در دل خود جای داده است.

برخی ها دلیل شهرت وان را گربه های پشمالو و زیبایی می دانند که به طور مسالمت آمیزی در کنار انسان ها زندگی می نمایند. این شهر از شمال و غرب به دریاچه وان می رسد و از شرق نیز به کوه های سر به فلک کشیده ارک منتهی می گردد.

از آنجایی که شهر وان زمستان های بسیار سرد و برفی دارد، بیشتر افراد ترجیح می دهند فصل های گرم سال همچون بهار و تابستان را برای مسافرت به این شهر انتخاب نمایند. جاذبه های گردشگری زیادی در این شهر وجود دارد که از جمله آن ها می توان به قلعه وان،کلیسای آختامار و خانه گربه های وان اشاره نمود.

حالا که به طور مختصر به این شهر آشنا شدیم باید ببینیم چه آداب و رسومی در میان مردمان آن جریان دارد. آیین های سنتی که در این شهر جریان دارد سال هاست که به خوبی حفظ شده است.

اگر قصد سفر به این شهر زیبا در شرق ترکیه را دارید، تور وان خبرنگاران با بهترین قیمت در هر ساعت از شبانه روز در دسترس شماست و تنها و با چند کلیک می توانید سفر خود به وان را آنلاین برنامه ریزی کنید.

اگر سری به وان بزنید و در خصوص این آداب و رسوم از محلی ها سوال کنید، به نکات جالبی می رسید. قرقیزهای افغانستان حدود 35 سال پیش به ترکیه مهاجرت کردند و سال هاست که در آن زندگی می نمایند. این افراد لباس های محلی زیبا و رنگارنگی به تن می نمایند و مهارت های سوار کاری شان شهره عام و خاص شده است.

اگر چه قرقیزی ها تنها افرادی نیستند که در این شهر زندگی می نمایند، اما آداب و رسوم شان برای هر مسافری می تواند جذاب باشد. عروسی هایی که آن ها برگزار می نمایند شگفت انگیز و سرگرم نماینده است و آلات موسیقی مختلفی در این مراسم نواخته می گردد. در این میان آداب و رسوم مختلفی نیز در میان مردم ترکیه و به خصوص شهر وان دیده می گردد که آنالیز آن ها خالی از لطف نیست.

آداب و رسوم مربوط به غذا خوردن

بدون شک هر کشوری آداب و رسوم خاص خود را برای غذا خوردن دارد. ترکیه ای ها هم از این قاعده مستثی نیستند. مردم ترکیه به غذا خوردن علاقه زیادی دارند و آن را فرصتی برای فرار از روزمرگی های زندگی می دانند. آن ها مردمان مهمان نوازی هستند و هزینه غذای مهمان را هم پرداخت می نمایند. اگر مهمان شان شدید، به جای تعارف کردن بابت پولی که برای غذا پرداخت نموده اند، تشکر کنید.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید مردم ترکیه در میان غذای خود سیگار هم می کشند. قهوه یا چای نیز به همراه شیرینی بعد از غذا سرو می گردد.

آداب و رسوم احوالپرسی

زمانی که فردی را در ترکیه می بینید باید محکم با او دست بدهید. این رسم در میان مردم شهر وان نیز رواج دارد. به هنگام خداحافظی مجبور نیستید دست بدهید، اما برخی از افراد ترجیح می دهند به هنگام خداحافظی نیز با طرف مقابل شان دست بدهند و از مهمان نوازی شان تشکر نمایند.

افراد محلی زمانی که با دوستان و آشنایان خود دیدار می نمایند با یک یا دو بوسه به استقبالش می فرایند و زمانی که با یک فرد کهنسال رو به رو می شوند دست راست او را به نشانه احترام می بوسند.

آداب و رسوم هدیه دادن و دعوت به خانه

زمانی که به شهر وان سفر می کنید باید موارد مختلفی را مدنظر داشته باشید. مردمانی که در این ناحیه زندگی می نمایند رسم های جذابی دارند. یکی از این رسم ها مربوط به هدیه دادن است. مردم ترکیه و به خصوص مردم شهر وان بسیار مهمان نواز هستند و افراد زیادی را به خانه شان دعوت می نمایند.

یادتان باشد قبل از ورود به خانه کفش هایتان را در بیاورید و دمپایی که صاحبخانه به شما می دهد را بپوشید. مردم این ناحیه دوست دارند بشقاب مهمان را با غذاهای رنگارنگ پر نمایند. پس مطمئن شوید که قبل از مهمانی رفتن خیلی خوب ورزش می کنید و اشتهایتان را برای خوردن این غذاها بیشتر می کنید.

هدیه دادن در میان مردمان ترک صندلی ویژه ای دارد. زمانی که به خانه آن ها می روید یک هدیه زیبا برایشان بخرید و با خود ببرید. با اینکار هم از زحمات صاحبخانه تشکر می کنید و هم دلشان را به دست می آورید.

برای تجربه یک سفر بی نقص به شهر وان ترکیه، هتل وان خبرنگاران را به آسانی آنلاین رزرو کنید و به این شهر زیبا و تارخی سفر کنید.

ترکیهقطارهتلوان

منبع: الی گشت
انتشار: 7 اسفند 1399 بروزرسانی: 7 اسفند 1399 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 894

به "آشنایی با آداب و رسوم مردم خون گرم شهر وان در ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با آداب و رسوم مردم خون گرم شهر وان در ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید