سال جاری بخشودگی جرایم دو برابر را نداریم

به گزارش مجله نازلارا، خبرگزاری خبرنگاران- فرمانده پلیس راهور ناجا گفت: سال جاری بخگرددگی جرایم نداریم، اما بعضی موارد جریمه اصلاح می گردد.

سال جاری بخشودگی جرایم دو برابر را نداریم

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، سردار هادیانفر درباره بخگرددگی جرائمی که دو برابر شده است، گفت: سال جاری بخگرددگی جرائم نداریم، اما خودمان یکسری اصلاحات سیستمی به نفع مردم داریم یعنی تاکید فرمانده ناجا این است که تمام تدابیر و برنامه به سود مردم باشد و اجرای قانون به یاری مردم بیاید.

وی ادامه داد: برای نمونه بعضی از سربازان وظیفه که افسران وظیفه هستند و اعمال قانون می نمایند به آن ها هفت یا هشت کد اجازه دادیم که جریمه نمایند، اما یک وقت این ها در سیستم 10 تا کد نیز جریمه کردند که ما به صورت سیستمی بعضی جریمه ها را که این افسران وظیفه انجام می دهند، حذف می کنیم.

سردار هادیانفرد گفت: گاهی جرایمی در سیستم به اسم افراد ثبت شده است که طرح ترافیک دارند، اما برای آن ها جریمه دست نویس صادر شده است که این ها به صورت سیستمی و اتوماتیک وار حذف می گردد تا حقی از مردم تضییع نگردد.

وی درباره اینکه آیا سال جاری بخگرددگی اضافه جرایم داریم، اضافه نمود: ما اضافه جریمه ای نداریم بلکه برابر قانون اگر دو ماه از زمان ابلاغ جریمه بگذرد و فرد آن را نپردازد مشمول دو برابری می گردد که این موضوع را در یک دوره، مجلس شورای اسلامی به نیروی انتظامی اجازه داده بود که سال جاری آن را نداریم.

وی گفت: در این خصوص با فرمانده ناجا صحبت و کسب اجازه و درخواست کردیم گردش کاری به هیات دولت تقدیم کنیم و اگر هیات دولت با کاهش جریمه دو برابری موافقت کرد به مجلس شورای اسلامی تقدیم گردد و اگر نمایندگان رای دادند جرایم دو برابری حذف و اصل جریمه اعمال می گردد.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از صدا و سیما، سردار هادیانفرد درباره اعتراض به جرایم اضافه نمود: در آخرین جلسه کمیسیون ماده 5 راهور بحث اعتراض به جرایم را تصویب کردیم و به تایید فرمانده ناجا هم رسید تا موتورسیکلت هایی (بیش از 800 هزار دستگاه) در پارکینگ های کشور متوقف است به لحاظ اینکه میزان جرایم شان به موقع به آن ها ابلاغ نشده که همه جرایم از دو برابری به اصل جریمه بازگشت داده شده است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 1 آذر 1399 بروزرسانی: 1 آذر 1399 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 708

به "سال جاری بخشودگی جرایم دو برابر را نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سال جاری بخشودگی جرایم دو برابر را نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید