تور ارزان استانبول: با 7 موزه برتر استانبول آشنا شوید

به گزارش مجله نازلارا، موزه باستان شناسی استانبول، موزه هنرهای اسلامی و ترکی استانبول و موزه مدرن استانبول جزو هفت موزه برتر استانبول به حساب می آبند. در ادامه این مطلب با هر هفت موزه برتر استانبول و تاریخچه کوتاهی از آنها آشنا خواهید شد.

تور ارزان استانبول: با 7 موزه برتر استانبول آشنا شوید

بهترین تجربه سفر را با تور ارزان استانبول در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

موزه باستان شناسی استانبول

این موزه پر بازدید که در سال 1881 میلادی به وسیله نقاش و معمار ترک تاسیس شده است، در واقع مجموعه ای از 3 موزه است: موزه باستان شناسی، موزه شرق باستان و موزه قصر کاشی. آثار و دارایی های این موزه شامل برترین کلکسیون هنر باستان جمع آوری شده زیر یک سقف در ترکیه است.

برای دسترسی به این موزه با استفاده از قطار ترموا خود را به ایستگاه گولهان Gülhane برسانید. بعد از ورود به پارک گولهان موزه در چند قدمی شما خواهد بود. برای بازدید از جاهای دیدنی استانبول وقت آن رسیده است که از تعطیلات پیشرو بهره ببرید.

موزه هنرهای اسلامی و ترکی استانبول

این موزه واقع در کاخ ابراهیم پاشا از آثار معماری قرن 16 میلادی است که به دستور سلطان سلیمان ساخته شد. کلکسیون فرش های موجود در این موزه از خاص ترین ها در دنیا است و نمونه های بی نظیری از آثار خوشنویسی و سرامیک مرتبط با فرهنگ اسلامی در کنار نمایشگاه های قوم شناسی با تمرکز بر قبایل آناتولی در معرض عموم قرار گرفته است. (فلایتیو برترین قیمت بلیط هواپیما استانبول را به شما ارایه می نماید.)

موزه هنرهای اسلامی و ترکی استانبول روبروی مسجد سلطان احمد و در نزدیکی ایستگاه تراموا واقع شده است.

موزه مدرن استانبول

موزه مدرن که در محل یک انبار در تنگه بوسفر در سال 2004 افتتاح شده است، نقش مهمی در شتاب دهی به ایجاد شناخت دنیای از هنر معاصر و مدرن ترکیه داشته است. مرکز سینمای این موزه اکران فیلم را به صورت رایگان برای بازدیدکنندگان از موزه دارد.

موزه مدرن استانبول در فاصله کوتاهی از ایستگاه تراموا Tophane واقع شده است. اگر قصد رزرو هتل استانبول را دارید هم اکنون از وب سایت فلایتیو استعلام بگیرید.

موزه کاریه (کلیسای کورا)این موزه که بعلاوه با نام کلیسای کورا نیز شناخته می گردد در طول زمان از کلیسا تبدیل به مسجد شده و پس از آن به شکل موزه درآمده است. اولین بار در قرن 6 میلادی، هم دوره با مسجد حاجی صوفیا، ساخت آن آغاز شد و سازه ای که الآن مشاهده می گردد حاصل بازسازی و بازسازی آن در قرن 11 میلادی است. این موزه از ناب ترین آثار معماری بیزانس در استانبول محسوب می گردد و دارای موزائیک کاری و نقاشی های دیواری با ارزش و حیرت انگیزی است.

موزه پرا

موزه پرا (Pera) که در نزدیکی هتل پرا پالاس واقع شده است، با در دست داشتن دارایی های ارزشمند و برگزاری نمایشگاه های موقت برجسته از آثار هنر ترکیه و دنیا، یکی از برترین کلکسیون های خصوصی استانبول به شمار می آید.

بعلاوه در این موزه برنامه های متنوعی از جمله اکران فیلم، کنسرت و دیگر رویدادها در طول سال برگزار می گردد. برترین راه دسترسی به این موزه ایستگاه مترو سیسهان (Şişhane) یا از ایستگاه تونل است.

موزه صاحب سابانجی

واقع در عمارت بزرگ و زیبای اسب که در قرن 19 میلادی در بوسفر ساخته شده، این موزه حاوی کلکسیون نقاشی ها و خوشنویسی های خاندان سابانجی به همراه نمایشگاهی از آثار هنرمندان بزرگ دنیای است.

علاوه بر این کنسرت های متعددی نیز در این موزه برگزار می گردد. برترین راه دسترسی به موزه سابانجی اتوبوس های واقع در تکسیم است.

موزه سادبک هنیم

واقع در عمارت ساحلی ساخته شده در قرن 19 میلادی، سادبیرک هانوم اولین موزه خصوصی ترکیه است که در سال 1980 میلادی به وسیله خاندان کوچ بنا شد. این موزه حاوی بیش از 18000 قطعه از جمله کلکسیونی از هنر آناتولی، عتیقه جات و دیگر آثار باستانی به جای مانده از دوران نوسنگی تا بیزانس، ابریشم نایاب و مجموعه های سرامیک از آسیای شرقی و مرکزی است.

اتوبوس ها طی برنامه زمان بندی مرتبی از مبدا میدان تکسیم به این موزه می آیند.

منبع: راسخون
انتشار: 12 آذر 1400 بروزرسانی: 12 آذر 1400 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 1315

به "تور ارزان استانبول: با 7 موزه برتر استانبول آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان استانبول: با 7 موزه برتر استانبول آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید