برنامه تاج برای تیم ملی معین شد

به گزارش مجله نازلارا، بیشتر از آن که رسانه های ایرانی و فدراسیون فوتبال در پی انتشار گزینه های سرمربیگری تیم ملی باشند، رسانه های خارج از کشور، این کار را انجام می دهند. پس از آن که خبرگزاری اعوان مصر در ابتدای هفته هکتور کوپر آرژانتینی، سرمربی سابق اینترمیلان و تیم های ملی مصر، ازبکستان و کنگو را به عنوان یکی از گزینه های سرمربیگری تیم ملی ایران معرفی کرد، امروز صبح نیز گزینه دیگری دهان به دهان چرخید.

برنامه تاج برای تیم ملی معین شد

نشریه سرشناس آ. اس اسپانیا از پاکو خمس، سرمربی اسپانیایی تراکتور به عنوان گزینه سرمربیگری تیم ملی ایران نام برد. مربی ای که بعد از قربان بردیف به عنوان سرمربی تراکتور انتخاب شد. حتی چند هفته قبل شایعاتی به وجود آمد که خمس یکی از گزینه های مربیگری تیم اسپورتینگ خیخون شده و شاید به کشورش بازگردد؛ اما این اتفاق رخ نداد.

با این حال، مهدی تاج روز گذشته پس از جلسه ای که با نمایندگان مجلس شورای اسلامی داشت، مذاکره با هکتور کوپر را قاطعانه تکذیب کرد. با پیگیری هایی که از سوی خبرنگار ورزش سه انجام گرفت، این قضیه معین شد که فدراسیون فوتبال در قبال پاکو خمس نیز هیچ فعالیتی نداشته و آن را هم مثل کوپر تکذیب می نمایند.

هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال، معرفی گزینه های نهایی برای نشستن روی نیمکت تیم ملی به عنوان سرمربی را برعهده مهدی تاج گذاشته اند و در انتظار معرفی افراد دارای صلاحیت برای این پست از سوی رئیس فدراسیون هستند. به همین خاطر، شاید بتوان با قطعیت گفت کارلوس کی روش و گزینه های داخلی اولویت بیشتری نسبت به باقی مربیان برای برعهده گرفتن سکان راهنمایی تیم ملی دارند.

اعضای هیئت رئیسه پیش از این هم تمایل خود را برای انتخاب سرمربی داخلی نشان داده بودند؛ اما شاید با دلایلی که مهدی تاج دارد و آن حمایتی که از سرمربی پرتغالی می نماید، نظر افراد هیئت رئیسه را تحت تاثیر قرار دهد؛ هرچند که کار سختی به نظر می آید. به همین علت، اگر تکلیف قرارداد کارلوس کی ر وش با فدراسیون قطر معین گردد و از حالت حدس درآید، فدراسیون فوتبال ایران نیز با تمرکز بیشتری در پی انتخاب سرمربی تیم ملی خواهد بود.

جدا از تکذیب قطعی مذاکره با هکتور کوپر به وسیله رئیس فدراسیون، گزینه هایی مثل پاکو خمس نیز از دستور کار خارج هستند. چرا که او درگیر لیگ داخلی و کار با تراکتور است و هم چنین مسئولان فدراسیون در پی گزینه ای سرشناس تر برای تیم ملی هستند تا آن ها را به موفقیت در جام ملت های آسیا برساند.

باید گفت رئیس فدراسیون فوتبال ابتدا در پی معین شدن شرایط کارلوس کی ر وش است و در کنار آن، آنالیز مربیان ایرانی که صلاحیت نشستن روی نیمکت تیم ملی دارند را آنالیز می نماید. سپس اگر نتیجه قابل قبول و دلخواه حاصل نشد، آنالیز سایر گزینه ها برای سپردن سکان راهنمایی تیم ملی، صورت می پذیرد.

منبع : ورزش سه

منبع: فرارو
انتشار: 14 بهمن 1401 بروزرسانی: 14 بهمن 1401 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 1639

به "برنامه تاج برای تیم ملی معین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه تاج برای تیم ملی معین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید