کوشش برای حضور لژیونرهای بسکتبال با ویلچر در انتخابی پارالمپیک

به گزارش مجله نازلارا، به گزارش خبرنگاران، تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران آذرماه باید در مسابقات قهرمانی آسیا - اقیانوسیه شرکت کند که به میزبانی تایلند برگزار می گردد. اهمیت این رقابت ها بیشتر از این حیث است که سهمیه های پارالمپیک توکیو در آن توزیع خواهد شد.

کوشش برای حضور لژیونرهای بسکتبال با ویلچر در انتخابی پارالمپیک

قرار است از میان 12 تیم شرکت نماینده در رقابت های بسکتبال با ویلچر قهرمانی آسیا - اقیانوسیه، 4 تیم صاحب سهمیه پارالمپیک توکیو شوند. برای تیم ایران که در دوره پیشین این رقابت ها (2017 چین) تا مرحله فینال پیش رفت و در نهایت هم نایب قهرمان شد، قرار دریافت دوباره در جمع بهترین های آسیا در کنار دستیابی به این سهمیه، اولویت های حضور در مسابقات به حساب می آیند.

بر همین اساس ملی پوشان بسکتبال با ویلچر ایران ماه های گذشته را در اردوهای آماده سازی به سر بردند. آنها تا به امروز 5 مرحله اردو برگزار نموده اند و از 15 آبان ماه هم دور جدید تمرینات شان را زیر نظر مازیار میرعظیمی سرمربی تیم ملی و در آمل شروع می نمایند.

این اردوها البته درغیاب لژیونرهای بسکتبال با ویلچر برگزار شده است. اینکه این بازیکنان تا انتها اردوها و پیش از اعزام تیم ملی به محل برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا - اقیانوسیه در ترکیب اردونشینان قرار بگیرند هم معین نیست اگرچه مکاتبه و رایزنی های لازم اجرا شده تا این مهم محقق گردد.

مرتضی ابراهیمی، مرتضی عابدی، محمدحسن سیاری (ترکیه) و امید هادی (ایتالیا) از جمله لژیونرهای بسکتبال با ویلچر ایران به حساب می آیند که سال گذشته هم در ترکیب تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران قرار داشتند. بر اساس درخواست سرمربی این تیم، کمیته روابط بین الملل فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان با مسئولان باشگاه های این بازیکنان مکاتبات لازم را انجام داده تا بتواند آنها را برای مسابقات قهرمانی آسیا - اقیانوسیه در اختیار داشته باشد.

به گفته مازیار میرعظیمی و طبق قوانین فدراسیون جهانی بسکتبال با ویلچر، تیم های باشگاهی موظف هستند بازیکنان لژیونر خود را در مواقع لزوم در اختیار تیم ملی کشورمان قرار دهند با این حال ایران سعی دارد در تعامل کامل و بدون متزلزل شدن موقعیت بازیکنان در تیم های باشگاهی شان، آنها را در اختیار بگیرد.

سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر در تبادل نظر با خبرنگاران گفت: در مکاتبات اجرا شده و با اعلام زمان مسابقات قهرمانی آسیا - اقیانوسیه و انتخابی پارالمپیک، در خواست نموده ایم که بتوانیم بازیکنان لژیونر موردنظر را حداقل برای دو مرحله انتهای اردوهای آماده سازی در ترکیب داشته باشیم.

وی ادامه داد: البته این را در نظر داریم که تیم های باشگاهی بسکتبال با ویلچر در اروپا این روزها در اوج مسابقات هستند و اینکه منبع درآمد بازیکنان ما هم همراهی تیم های شان در همین رقابت ها است. از طرفی هم تیم ملی و همراهی آن اولویت هر بازیکنی است و اطمینان داریم لژیونرهای ما هم این مهم را در نظر دارند به خصوص برای مسابقات پیش رو که حُکم انتخابی پارالمپیک را دارد. با در نظر دریافت همه این جوانب متقاضی در اختیار دریافت بازیکنان لژیونر برای تمرینات شده ایم اما هنوز پاسخی نگرفته ایم.

میرعظیمی اعلام کرد: اردوی ششم تیم ملی بسکتبال با ویلچر تا 19 آذرماه ادامه خواهد داشت. حداکثر تا آن موقع تکلیف بازیکنان لژیونر معین می گردد. این بازیکنان یا در یکی دو مرحله انتهای اردوها کنار دیگر نفرات تیم خواهند بود یا اینکه در تایلند به ترکیب تیم اضافه می شوند تا فقط در مسابقات ما را همراهی نمایند.

به گفته سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر، در ترکیب 12 نفره این تیم برای مسابقات قهرمانی آسیا - اقیانوسیه، 6 - 5 نفر از بازیکنان از میان لژیونرها انتخاب خواهند شد.

به گزارش خبرنگاران، تیم ملی بسکتبال با یلچر ایران در بازی های پارالمپیک پکن با مشکلاتی روبرو شد که به واسطه آن ضمن محرومیت از آن دوره بازی ها، پارالمپیک 2012 لندن را هم از دست داد. این تیم اما برای پارالمیک 2016 ریو صاحب سهمیه شد و در میان 12 تیم شرکت نماینده در این بازی ها صندلی دهم را به دست آورد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 23

به "کوشش برای حضور لژیونرهای بسکتبال با ویلچر در انتخابی پارالمپیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش برای حضور لژیونرهای بسکتبال با ویلچر در انتخابی پارالمپیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید