خبرنگاران خانه صنایع دستی کدخدای بیرجند به بهره برداری رسید

به گزارش مجله نازلارا، بیرجند - خبرنگاران - خانه صنایع دستی کدخدا در محله خیرآباد بیرجند، یکی از محلات هدف بازآفرینی شهری خراسان جنوبی با هدف آموزش صنایع دستی و ایجاد اشتغال برای ساکنان محله راه اندازی شد.

خبرنگاران خانه صنایع دستی کدخدای بیرجند به بهره برداری رسید

جهت دریافت خدمات پتینه کاری سقف با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی روز دوشنبه در حاشیه افتتاح این طرح به خبرنگاران گفت: خانه کدخدا، یکی از محلات هدف بازآفرینی شهری است که بعد از بازدید استاندار خراسان جنوبی از این محله، مقرر شد یک مرکزی با هدف آموزش صنایع دستی و ایجاد اشتغال مناسب برای ساکنین راه اندازی گردد.

حسن رمضانی اضافه نمود: خانه کدخدا متعلق به اداره کل راه و شهرسازی است که برای بازسازی در اختیار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاده شد و با اعتبار 20 میلیون تومان بازسازی شد.

وی گفت: این مرکز توسعه اشتغال صنایع دستی توسط موسسه مردم نهاد نغمه پردازان هنر اداره خواهد می گردد.

رمضانی اعلام کرد: در این خانه رشته های صنایع دستی رودوزی های سنتی، دوخت لباس با پارچه های سنتی استان، گوهرتراشی و کارگاه ساعت سازی راه اندازی شده و اکنون 38 نفر در این خانه مشغول به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه کوشش ما این است که ساکنین و اهالی محله خیرآباد بیرجند را ترغیب کنیم تا آموزش های صنایع دستی را فراگیرند، اضافه نمود: با دستور استاندار خراسان جنوبی به 56 نفر از اهالی محله خیر آباد تسهیلات قرض الحسنه از صندوق کارآفرینی امید پرداخت شده تا بتوانند در رشته های صنایع دستی فعالیت نمایند.

استاندار خراسان جنوبی در اردیبهشت ماه سال جاری در جلسه آنالیز طرح بازآفرینی محله خیرآباد بیرجند گفت: محله خیرآباد از مناطق قدیمی شهر بیرجند با تمرکز جمعیتی بالاست و طرح بازآفرینی این محله از روی کاغذ خارج می گردد.

محمدصادق معتمدیان اضافه نمود: در راستای ایجاد اشتغال، 50 فقره وام قرض الحسنه 10 میلیون تومانی و 2 میلیون تومان نیز به صورت بلاعوض برای توسعه مشاغل خانگی در این محله اختصاص خواهد یافت که عمدتا در بخش سفالگری، حوله بافی، گوهرتراشی و سایر مشاغل خُرد خواهد بود.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 557

به "خبرنگاران خانه صنایع دستی کدخدای بیرجند به بهره برداری رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران خانه صنایع دستی کدخدای بیرجند به بهره برداری رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید