راهکارهایی جهت عکاسی هنرمندانه از سواحل

به گزارش مجله نازلارا، برای بسیاری از ما، سواحل یکی از بهترین مکان ها برای تفریح و وقت گذرانی است. قدم زدن بر روی شن های ساحل، موج سواری بر روی موج های بزرگ و یا حتی استراحت زیر نور خورشید، همه و همه از ویژگی های شاخص سواحل هستند. سواحل پتانسیل بسیاری برای آرامش انسان دارند و به نحوی غذای روح هستند، اما عکاسی از سواحل مقوله ای کاملا فرق دارد.

راهکارهایی جهت عکاسی هنرمندانه از سواحل

درست از لحظه ای که دوربین خود را آماده می کنید و می خواهید از ساحل عکس بگیرید، مواردی را آشکارا مشاهده می کنید که پیش از این به چشمتان نیامده بود؛ نور بسیار زیاد که ممکن است عکس شما را بسیار روشن و خراب کند یکی از این موارد است و در نهایت هم عکس بسیار کسل کننده به نظر می رسد و هیچکدام از اجزای درون عکس، حس واقعی ساحل را به بیننده منتقل نمی کند.

در ادامه راهکارهایی را برایتان آماده کرده ایم که بوسیله آن ها می توانید تمام وقت خود را بر روی عکاسی از سواحل بگذارید و در پایان با تصاویری فوق العاده که حس واقعی ساحل را به بیننده منتقل می کند به خانه بازگردید و تصاویری خاطره انگیز خلق کنید.

در طی ساعات طلایی عکس بگیرید

اواسط ظهر، در هنگامی که خورشید دقیقا بالای آسمان است و تقریبا عمود می تابد، نور خیره کننده ای در محیط وجود دارد. این لحظه مطمئنا موقع خوبی برای تفریح و موج سواری است اما به هیچ وجه برای عکاسی زمان مناسبی نیست. دقیقا همانند دیگر چشم اندازها، کیفیت عکاسی از ساحل هم مستقیما با نور رابطه دارد.

در اواخر روز، هنگامی که خورشید در حال غروب است، نور ملایم و طلایی رنگی در اختیار خواهید داشت که باعث می شود تصاویر شما بدرخشد. برخی اوقات می توانید در هنگام روز هم به عکس برداری از سواحل بپردازید، اما به شرطی که در آسمان ابرهای متراکم و زیادی وجود داشته باشد. در این صورت، به لطف ابرهای موجود در آسمان، نور زیاد خورشید جذب شده و محیطی با نور مناسب در اختیار شما قرار می گیرد. اگر در هنگام روز آسمان صاف است و خورشید در حال تابیدن، بهتر است که در ساحل به تفریح و خوش گذرانی بپردازید و عکاسی را به چند ساعت بعد موکول کنید.

از فیلترهای عکاسی بهره ببرید

در پایان روز و در ابتدای غروب خورشید، شن ها، سنگ ها و محیط روی زمین در تصویرتان کمی روشن تر و درخشان تر از بقیه نقاط به نظر می رسد که همین امر باعث می شود که نتوانید تصاویر خوبی را ثبت کنید. در این شرایط برخی از فیلترهای عکاسی به یاری شما خواهند آمد. برخی از فیلترهای عکاسی نور زیاد را کاهش می دهد و به بیان بسیار ساده نقش یک عینک آفتابی را برای لنز دوربین ایفا خواهد کرد. نوع خاصی از فیلترها وجود دارد که غالبا از جنس شیشه یا پلاستیک است. بخش پایینی این فیلترها تیره و بخش میانی آن ها روشن است و شما به راحتی می توانید از این فیلترها برای تیره تر کردن زمین ساحل در عکس هایتان بهره ببرید.

از عناصر محیطی برای خلق ترکیب های بی نظیر بهره ببرید

سواحل همیشه به گونه ای هستند که شما را دعوت به تفریح و گشت و گذار می کنند. اما در تصاویر به هیچ وجه اینگونه نیست! اغلب اوقات عکس هایی که از سواحل گرفته می شود، هیچ مجذوب کنندهیتی نداشته و یکنواخت هستند.

سعی کنید برای رفع این مشکل، از عناصر محیطی بهره ببرید و بوسیله آن ها ترکیب های زیبا بسازید. همیشه در سواحل عناصر زیبا پیدا خواهد شد. عناصری مانند سنگ های رنگی، تخته سنگ های بزرگ، تکه چوب های شناور بر روی آب و یا حتی صدف ها می تواند در خلق تصاویر زیبا و چشم نواز شما را یاری کند.

شما همچنین می توانید از زوایای پایین تر و نزدیک به عناصر محیطی خود عکس بگیرید و اینگونه بر روی آن ها تاکید بیشتری داشته باشید. اگر در محیط سنگ های رنگی و زیبا وجود دارد، دوربین خود را با زاویه پایین به آن ها نزدیک کنید و عکس بگیرید. با این روش سنگ ها بزرگ تر به نظر می رسند و عکس شما مجذوب کننده تر خواهدشد. به یاد داشته باشید که در بسیاری از موارد، اگر با زاویه چشم از محیط عکس بگیرید، تصویر شما ممکن است مجذوب کنندهیت کافی را نداشته باشد؛ پس همیشه زاویه عکس را در اولویت خود قرار دهید و بهترین زاویه را انتخاب کنید.

سعی کنید طوری عکس بگیرید که ترکیب حاصل از عکستان چشم بیننده را از غروب خورشید دور کند و عناصر دیگر خود را بیشتر نشان دهند. عناصری همانند تکه چوب های محیط و یا حتی خانه ای در دور دست می توانند نگاه بیننده را به سمت خود بکشد.

از قدرت خورشید بهره ببرید

بیایید تکنیک های جدیدی را برای عکاسی از سواحل به کار ببریم. اگر خورشید مستقیما در عکس شما حضور دارد، شما به راحتی می توانید با استفاده از یک لنز با f/22، تصاویر زیبایی خلق کنید. یک راه خوب دیگر این است که بخشی از خورشید را پشت یک شئ پنهان کنید. برخی اوقات می توانید با استفاده از خورشید، اجزای محیط را به صورت کاملا تیره در بیاورید، به طوری که خورشید را کاملا پشت شئ مورد نظر ببرید و تصاویر ضد نور زیبایی از سواحل ثبت کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 22 اسفند 1400 بروزرسانی: 22 اسفند 1400 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 1423

به "راهکارهایی جهت عکاسی هنرمندانه از سواحل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهکارهایی جهت عکاسی هنرمندانه از سواحل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید