رنو ساندرو به اندازه یک خودروی 200 میلیون&zwnj تومانی می&zwnjارزد؟

به گزارش مجله نازلارا، رنو ساندرو جزء خودروهای مالی است که می تواند به خوبی شما را از رنج های تحریم و کمبود قطعات و خدمات نجات دهد. در این گزارش به معرفی این خودرو فرانسوی پرداخته ایم.

رنو ساندرو به اندازه یک خودروی 200 میلیون&zwnj تومانی می&zwnjارزد؟

رنو ساندرو از همان روزهای اول که به بازار ایران وارد شد، قیافه و سواری لذت بخشی برای بسیاری از افراد نداشت. به قول بعضی از افراد، انگار یکی آن را در نهایت خواب آلودگی و بی حوصلگی طراحی نموده باشد و ظاهر جان داری ندارد. اما با این حال، ساندرو از ابتدای سال 1394 تا انتهای سال 1397 حضور نسبتا موفقی در بازار ایران داشت و توانست بیش از 105 هزار و 605 دستگاه در دو نسخه ساده و کراس به فروش برساند. بسیاری از کارشناسان دوام، کابین جادار و هزینه نگهداری پایین را از مهم ترین مزیت های این خودرو می دانند.

اما در کنار تمام امتیازهای خوب و بد این خودرو، قیمت ساندرو بسیار گزاف است. ارزیابی بازار خودرو کشور نشان می دهد نسخه های سال 97 این خودرو با کارکرد اندک، حدود 200 میلیون تومان خرید و فروش می گردد و به غیر از دنده اتوماتیک چیز قابلی به خریداران ارائه نمی نماید. خریداران البته می توانند با پرداخت حدود 3 تا 4میلیون تومان، سیستم صوتی تصویری با صفحه نمایش لمسی اورجینال را به لیست تجهیزات ساندرو اضافه نمایند و با مبلغی حدود 4میلیون تومان، این خودرو را به دوربین دید عقب مجهز نمایند. تغییر ابعاد رینگ و لاستیک هم می تواند ظاهر خودرو را قابل تحمل کند. اما در نهایت 210میلیون تومان برای ساندرو عدد بزرگی است. سوال ما این است که چرا با وجود این همه نکته ملموس، همچنان باید ساندرو خرید؟

چند مزیت و نقصان

رنو ساندرو از شما حرف شنوی کامل دارد، گرچه گاهی در مانورهای سریع گیج می زند و عملکرد آنچنان خوبی ندارد. ساندرو، خودرو خیلی سریع و تیزی نیست، ولی خیلی خوب ترمز می گیرد. ساندرو اهل تند رفتن نیست ولی در کورس هم اغلب خودروهای هم رده را می گیرد. ساندرو با اینکه نسبتا مرتفع تر از رقبای خود مثل 207 پژو یا برلیانس 220 است ولی حرکت گهواره ای یا لرزش موتور ندارد. البته متاسفانه صدایی که از موتور خودرو به کابینش وارد می گردد، بیشتر از قیمت پرداختی شما برای این خودرو است.

ساندرو موتور و گیربکس مهیجی ندارد، یعنی نه سریع شتاب می گیرد نه با علاقه گاز می خورد و نه مایل است تند تند دنده بگیرد. این دو قطعه ولی در عوض تا دلتان بخواهد، بی استهلاک، بی هزینه و بی حاشیه کار می نمایند. در واقع فلسفه ساخت ساندرو برعکس 206 و 207 برای مصرف صرفا شهری است.

اما نسخه اتوماتیک رنو ساندرو چه ویژگی هایی دارد؟ نسخه اتوماتیک این خودرو آنقدر آرام و بی هیجان و کم مصرف است که پای شما را دیر به دیر به صندلی های سوخت گیری باز می نماید. هر چه نباید، موتور این خودرو از نوع k4M است که حاصل کار مشترک رنو و نیسان بوده و گیربکسش را هم پانچ ساخته که از بهترین ها به شمار می رود.

در این زمینه بخوانید:

TU5 چه تفاوت هایی با سایر خانواده پژو پارس دارد؟

نسل جدید کیا سراتو چه ویژگی هایی دارد؟

خودرویی برای روزهای سخت

یکی از راه های دوام در دوره تحریم ها، پرهیز از ولخرجی و داشتن ضربه گیر در قالب پس انداز بانکی است. استفاده از خودروهایی مثل برلیانس، جیلی یا حتی جُک و پژو کاری می نماید که پس اندازتان آب برود. ساندرو اما به شما یاری می نماید کمتر بنزین و روغن مصرف کنید و برای تعویض قطعات ولخرجی نکنید. مثال شاخص این حرف در آنالیز قیمت یک عدد چراغ جلو ساندرو است که حدود 650 هزار تومان قیمت دارد. عددی که برای 207 حدود 875 هزار تومان، برای برلیانس H220 حدود دو میلیون تومان و برای جیلی GC6 اکسلنت تا سه میلیون تومان است.

احتمالا متوجه شدید که در نهایت می خواهیم به هر شکل ممکن بگوییم چینی نخرید و به جایش ساندرو را انتخاب کنید. زیرا آلمانی ها و انگلیسی ها هم در انتخاب این خودرو البته در نسل جدیدش خیلی مشتاقانه برخورد می نمایند. البته فقط آنها که قدرت خریدشان پایین است. اما چرا؟ چون هزینه مصرف و نگهداری از یک خودرو در اروپای غربی بسیار بالاست و رقم پرداختی برای ساندرو از همه کمتر است. حالا ما نسل قدیمش را سوار می شویم آنها مدل تازه. داچیا به عنوان سازنده اصلی ساندرو اهل ولخرجی نیست و نکته مهم خرید ساندرو هم دقیقا همین موضوع است.

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 15 دی 1399 بروزرسانی: 15 دی 1399 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 800

به "رنو ساندرو به اندازه یک خودروی 200 میلیون&zwnj تومانی می&zwnjارزد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رنو ساندرو به اندازه یک خودروی 200 میلیون&zwnj تومانی می&zwnjارزد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید