مقاله: برج سی ان (CN) تورنتو کانادا

به گزارش مجله نازلارا، بالاترین سکوی تماشای منظره در برج سی ان، اسکای پاد (SkyPod) نام دارد. در یک روز صاف و بدون ابر، محدوده قابل رویت می تواند به 160 کیلومتر هم برسد. در نتیجه اگر در تور کانادا خود خوش شانس باشید، می توانید در زمان بازدیدتان از برج، شهر نیاگارا فالز و ایالت نیویورک در امریکا را هم ببینید. البته دوربین های دوچشمی موجود در این سکوها می توانند کمک خوبی برای دیدن دوردست ها باشند. آنتن فولادی 100 متری در بالای برج سی ان، سیگنال های ارتباطی بیشتر از 30 شبکه تلویزیونی و رادیویی تورنتو را پخش می کند. این آنتن همچنین به عنوان یک انتقال دهنده سیگنال های تلفن های بی سیم هم عمل می کند. این آنتن که از 44 تکه تشکیل شده، توسط یک هلیکوپتر 10 تنی با نام اولگا سر جایش نصب شد.

مقاله: برج سی ان (CN) تورنتو کانادا

اگر ماجراجویی و به دست آوردن تجربه های ویژه بخشی از برنامه تمام سفرهایتان است، در تور کانادا و در شهر تورنتو حسابی خوش شانس خواهید بود. شما می توانید در بخش EdgeWalk برج بر روی یک سکو با عرض 1.5 متر، کشیده شده دورتادور بخش بیرونی برج پیاده روی کنید. شما به وسیله کابل به ریل های ایمنی در بالای سرتان متصل می شوید؛ سیستمی که به شما اجازه می دهد رو به پایین و بیرون از سکو خم شده و یک منظره عالی از زیر پایتان و همچنین دریاچه اونتاریو را ببینید. مطمئنا تجربه ای نیست که برای افراد با ترس ارتفاع و مشکلات قلبی مناسب باشد و البته ارزان هم نیست. اما اگر جراتش را دارید، این تجربه را در تور تورنتو از دست ندهید. بلیت پیاده روی روی لبه 195 دلار قیمت دارد و در انتها یک ویدئو به شما ارائه می شود که به وسیله آن می توانید به دوستان و خانواده خود ثابت کنید که این کار را انجام داده اید.

به عنوان بخشی از افتتاح باشکوه برج سی ان در سال 1976، یک کپسول زمان در داخل دیوارهای سکوی تماشای منظره LookOut قرار داده شد. در این کپسول زمان 3 نسخه روزنامه چاپ آن زمان، سکه، نامه هایی از بچه ها و همچنین نامه ای از نخست وزیر وقت یعنی پیر ترودو (درست حدس زدید، پدر نخست وزیر فعلی کانادا یعنی جاستین ترودو) قرار داده شدند. برنامه این است که این کپسول در سال 2076 باز شود. جالب است بدانید که برج سی ان تورنتو به عنوان صاعقه گیر هم عمل می کند. گفته می شود هر سال به طور متوسط حدود 75 تا 80 صاعقه به برج اصابت می کنند. اما نگران نباشید؛ حتی در زمان وقوع توفان ها، بودن در داخل برج بی خطر و کاملا امن است. برج انرژی الکتریکی صاعقه را به وسیله نوارهای مسی طولانی به زمین انتقال می دهد.

منبع مقاله: برج سی ان (CN) تورنتو کانادا

انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 1293

به "مقاله: برج سی ان (CN) تورنتو کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: برج سی ان (CN) تورنتو کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید