مهمان تازه نفس ژاپنی بازار خودرو ایران، عکس

به گزارش مجله نازلارا، دیجیاتو نوشت: سوزوکی سیاز محصول وارداتی شرکت راساموتور خاورمیانه است که اکنون در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی عرضه شده است.

مهمان تازه نفس ژاپنی بازار خودرو ایران، عکس

اخبار نگران کننده پیرامون واردات خودرو هر روز بیشتر از گذشته به گوش می رسند، بنابراین بهتر است تا در این مدت کوتاه به معدود خودروهای وارداتی از برندهای چینی و غیرچینی توجه کنیم.

راسا موتور خاورمیانه در این میان میخواهد عملکردی متفاوت از خود به نمایش بگذارد. این شرکت در کنار گک GS3، سوزوکی سیاز را نیز وارد سامانه خودروهای وارداتی نموده است. این خودرو یک سدان مالی محسوب می گردد و در صورت قیمت گذاری صحیح شانس بالایی برای موفقیت در بازار ایران دارد.

سوزوکی سیاز، تویوتا برای هندی ها!

اگر کلمه سوزوکی سیاز را در گوگل جستجو کنید، تصاویر این خودرو را با دو ظاهر متفاوت خواهید دید. این خودرو در واقع دو نسخه دارد. نسخه اولیه سوزوکی سیاز با جلوپنجره کرومی و ظاهری ساده تر در فاصله سال های 2015 الی 2019 به فراوری رسید. نسخه تازهتر این خودرو که راساموتور قصد واردات آن به بازار ایران را دارد، از سال 2018 تا به امروز به فراوری می رسد. این خودرو به جلوپنجره مشبک و چراغ هایی با طراحی تازه مجهز است.

نکته جالب در مورد سوزوکی سیاز، فراوری آن تحت برند تویوتا در هند است. این خودرو با نام تویوتا بلتا در هند عرضه می گردد. به طور کلی نیز سوزوکی سیاز محصولی برای بازارهای در حال توسعه است و در سایت های فراوریی خارج ژاپن به فراوری می رسد. این خودرو در هند، چین، میانمار، الجزایر و تایلند مونتاژ می گردد.

مشخصات فنی سوزوکی سیاز

سوزوکی سیاز یک سدان کامپکت محسوب می گردد، بنابراین نباید انتظار مشخصات فنی خیره کننده ای را از آن داشته باشید. زیر کاپوت این خودرو موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی با 103 اسب بخار قدرت و 138 نیوتن متر گشتاور واقع شده است. به نظر می رسد این پیشرانه برای مصرف معمولی در کنار وزن 1065 کیلوگرمی خودرو کافی است.

اوضاع در بخش گیربکس نیز چندان مجذوب کننده نیست. جعبه دنده چهارسرعته وظیفه انتقال قدرت را در این خودرو برعهده دارد که انتخابی کاملا مالی و البته قدیمی محسوب می گردد. البته این گیربکس به قابلیت اووردرایو مجهز شده است تا رانندگی در جاده های برون شهری برای راننده به دردسر تبدیل نگردد.

شتاب صفر تا صد سوزوکی سیاز با این مشخصات فنی، 14 ثانیه اعلام شده است. مصرف سوخت مالی برگ برنده این خودرو است. سدان کوچک سوزوکی در سیکل ترکیبی به ازای صد کیلومتر پیمایش، شش لیتر بنزین می سوزاند. حداکثر سرعت این خودرو نیز 165 کیلومتربرساعت خواهد بود.

امکانات و تجهیزات

همانند بخش مشخصات فنی، در بخش امکانات نیز سوزوکی سیاز عملکردی قابل قبول در حد استانداردهای کلاس خودش را به نمایش می گذارد. این خودرو در تست تصادف موسسه انکپ آسیا شرکت نموده که حاصل آن چهار ستاره ایمنی برای این خودرو بوده است. دو کیسه هوا به همراه سیستم های ABS، EBD، ESP و HHC (کنترل حرکت در سربالایی) امکانات ایمنی این خودرو را تشکیل می دهند.

تجهیزات رفاهی سیاز نیز شامل این موارد هستند: سیستم ورود و استارت بدون کلید، سنسور نور، سیستم صوتی به همراه نمایشگر، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک به همراه دریچه تهویه برای ردیف عقب، آینه های جانبی تاشو برقی، کامپیوتر سفری، رینگ های آلیاژی 16 اینچی، سنسور پارک عقب، مه شکن جلو و عقب و تریم چرمی کابین.

قیمت

قیمت سوزوکی سیاز در امارات متحده عربی، از حدود 52 هزار درهم شروع می گردد؛ بنابراین رقم تقریبی بهای این خودرو بیش از 700 میلیون تومان خواهد بود. البته بایستی به این رقم عوارض واردات، مالیات و سایر پرداخت های قانونی را اضافه کنیم تا قیمت سدان کوچک سوزوکی به 1.5 میلیارد تومان برسد.

در این محدوده قیمتی، سوزوکی سیاز نمی تواند با سدان های قدرتمند و مجهز چینی همانند آریزو 6 پرو یا کی ام سی J7 رقابت کند. رقیب اصلی این خودرو در بازار ایران، هیوندای اکسنت کرمان موتور است. این خودرو هم اکنون با قیمت یک میلیارد و 865 میلیون تومان به وسیله این شرکت به فروش می رسد. در صورتی که سوزوکی سیاز قیمتی کمتر از هیوندای اکسنت داشته باشد، می توان به موفقیت نسبی آن در بازار امیدوار بود. کیا پگاس کوشا خودرو را نیز می توان دیگر رقیب سدان سوزوکی دانست که البته قیمت آن هنوز اعلام نشده است.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 26 آذر 1402 بروزرسانی: 26 آذر 1402 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 1738

به "مهمان تازه نفس ژاپنی بازار خودرو ایران، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهمان تازه نفس ژاپنی بازار خودرو ایران، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید