هشدار پلیس؛ در خریدهای اینترنتی از وجود محل کسب آنان مطمئن شوید

به گزارش مجله نازلارا، تهران (پانا) - معاون اجتماعی پلیس پیشگیری پایتخت به شهروندان هشدار داد قبل از خرید کالا از فروشندگان ناشناس در بسترهای فضای مجازی از صحت آدرس فعالیت آنان مطمئن شوند.

هشدار پلیس؛ در خریدهای اینترنتی از وجود محل کسب آنان مطمئن شوید

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ وحید سلطانی پاجی گفت: چندین شکایت حضوری به کلانتری های پایتخت مطرح شد مبنی بر اینکه مالباختگان اجناس مورد نظر خود را از فروشندگانی در فضای مجازی خرید می کردند و پس از تماس با آنان و مشاهده آدرس فعالیت، مطمئن می شدند فروشنده واقعی هستند و کل یا قسمتی از مبلغ کالا را قبل تحویل دریافت جنس پرداخت می نمودند.

وی اضافه نمود: پس از واریز مبلغ و در مهلت توافق شده جنس بدستشان نمی رسید و با پیگیری های بعدی با خاموش شدن خط فروشنده روبرو می شدند.

این مقام انتظامی اظهار کرد: خریدار مضطرب به آدرسی که در سایت، اپلیکیشن یا صفحه فروشنده ذکر شده بود مراجعه می نمود که متوجه می شد یا نشانی وجود خارجی نداشت یا مدت هاست از آن محل رفته یا آنکه اصلا سابقه فعالیت در آن مکان نداشته است.

سلطانی پاجی به شهروندان توصیه کرد: صرف ذکر نشانی از سوی فروشنده ناشناس دلیلی بر فعالیت واقعی آنان در محل اشاره شده ندارد و حتما قبل واریز وجه معامله با حضور فیزیکی (چرا که بعضا ممکن است کلاهبردار به وسیله تماس تصویری خریدار را قانع کند که محل کسبش معتبر است) از فعالیت فروشنده اطمینان حاصل نمایند تا در صورت بروز مسائل قانونی، در دسترس باشد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 22 تیر 1400 بروزرسانی: 22 تیر 1400 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 1139

به "هشدار پلیس؛ در خریدهای اینترنتی از وجود محل کسب آنان مطمئن شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار پلیس؛ در خریدهای اینترنتی از وجود محل کسب آنان مطمئن شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید