تور ارزان گرجستان: همه چیز درباره گرجستان

به گزارش مجله نازلارا، گرجستان کشور کوچکی که در میان اروپا و آسیا قرار گرفته و با جذابیت های تاریخی و فرهنگی منحصر به فرد و طبیعت زیبا و شهر های باستانی و دیدنی، یکی از برترین مقاصد جهان برای سفر به حساب میاد که صنعت جهانگردی در اون سال به سال در حال پیشرفته. کشوری که مردم اون به نام گرجستان یا گرجیا اون رو نمیشناسن و بهش Sakartvelo میگن. کشوری که زیرساخت های جهانگردی اون روز به روز در حال پیشرفته و جذابیت های زیادی برای جهانگرد ها و جهانگرد ها داره. در این مقاله می خوایم با خبرنگاران با همه چیز درباره گرجستان بیشتر آشنا بشیم و زیبایی ها و جاذبه های این کشور دوست داشتنی رو بهتر بشناسیم.

تور ارزان گرجستان: همه چیز درباره گرجستان

با ما سفر کنید و با تور ارزان گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

اگه شما هم گرجستان رو به عنوان مقصد بعدی سفرتون انتخاب کردید، باید بدونید که این کشور هم می تونه تجربیات مجذوب نماینده و فراموش نشدنی رو براتون رقم بزنه، به شرطی که در خصوص گردشگری ترین جاذبه ها و تماشای های این کشور بیشتر بدونید و برای این سفر برنامه ریزی درستی داشته باشید.

باتومی

باتومی شهری که با معماری مدرن در کناره ساحلی دریای سیاه که تماشای های زیادی برای تماشا داره و در تابستان که هوا گرم تره گردشگر هایی از کشور های همسایه به سمت سواحل شلوغ و دوست داشتنی این شهر سرازیر میشن و در جشن ها و کلاب های شبانه اون شرکت می نمایند. یکی از معروف ترین تماشای های این شهر باغ های گیاه شناسی اونه که دارای بیشترین تنوع گیاهی و جانوری جهانست و با رفتن به اون می تونید یک روز آروم و فوق العاده رو در دل طبیعت تجربه کنید. این باغ در 9 کیلومتری مرکز باتومی قرار گرفته و سراسر اون جنگل های همواره سبز و تماشای با درخت های راش و شاه بلوطه و حدود 108 هکتار مساحت داره.

تفلیس

مرکز زیبا و منحصر به فرد گرجستان با تلفیقی از فرهنگ های مختلف و ویژگی های خاص که از قدم زدن در این شهر دوست داشتنی لذت میبرید. شهری که در کنار پیشرفت و مدرنیته شدن و فروشگاه های مدرن و معماری به روزف هنوز شیوه های سنتی و فرهنگ قدیم خودش رو حفظ نموده و از اون محافظت میکنه. این شهر در کنار رودخانه مکتاری یا کورا قرار گفته و اطراف اون با تپه ها و کوه ها احاطه شده و یکی از مجذوب نماینده ترین قسمت های تفلیس برای لمس تاریخ و تماشای های گردشگری، قدم زدن در قسمت قدیمی شهره… شهری پر جنب و جوش در شب و پایبند به دین و کلیسا که برای گذروندن یک تعطیلات فوق العاده و تجربه آرامش و هیجان در کنار هم، مقصد بی نظیری به حساب میاد.

شهر Kutaisi

گرجستان، مقصدی پر از صومعه و کلیسا های باستانی و نقاشی شده که در شهر های مختلف اون خودنمایی می کنه. یکی از زیباترین اون ها صومعه Gelati در خارج از شهر Kutaisi که در کنار تپه ای خیره نماینده و زیبا قرار داره. این شهر در نزدیکی باتومی و تفلیس قرار گرفته و سمین شهر بزرگ گرجستان به حساب میاد. به علاوه در این شهر بازار های محلی و شلوغی وجود داره که می تونید در اون اجناس ارزون قیمتی رو بخرید.

قلعه ناریکالا (Narikala)

قلعه ناریکالا یا قلعه مادر در تفلیس که یکی از گردشگری ترین و تماشای ترین منطقه های گرجستان به حساب میاد و نماد باستانی این کشور در قرن چهارم در نظر گرفته میشه. عده ای معتقدند که ناریکالا از یک نام فارسی گرفته شده و عده ای هم میگن که مغول ها از این نام استفاده می کردند و معنای اون قلعه کوچیکه. این قلعه در بین کوه مقدس Mtatsminda قرار گرفته و از معروف ترین و قدیمی ترین بناهای گرجستان محسوب میشه که گرجی ها اون رو روح و قلب شهر میدونند.

ماجراجویی و سرگرمیات هیجان انگیز

برای خیلی از مردم همواره بازدید از جاهای مرموز و پرماجرا مجذوب نماینده ترین قسمت هر سفر به حساب میاد و تجربه روز هایی پر از هیجان و تماشا جاذبه هایی که شاید تنها به یک مکان خاص تعلق دارند و سرگرمیات و سرگرمی های مهیجی که آدرنالین خونتون رو برای چند ساعت بالا میبرند… در ادامه با خبرنگاران ماجراجویی ها و سرگرمیات هیجان انگیز گرجستان رو بیشتر بشناسید.

عمیق ترین غار جهان در گرجستان

اگه به غار نوردی و کشف و اکتشافات در کشور های مختلف علاقه دارید، بهتره جهت سفرتون رو به سمت گرجستان تعیین کنید. کشوری که عمیق ترین غار جهان در اون قرار گرفته. رفتن به غار Krubera که به صورت عمودیه، تقریبا 27 روز طول می کشه و عمق اون حدود 7200 فوت میشه.

صومعه واردازیا (Vardzia)

صومعه ای به شکل غاری عجیب و منحصر به فرد در جنوب گرجستان و در نزدیکی Aspindza که شبیه مکان هایی که فیلم ارباب حلقه ها در اون جا ساخته شده… غارهایی تو در تو که در واقع سال ها پیش یک صومعه بوده و در قرن 12 و به دست اولین پادشاه زن در تاریخ گرجستان ساخته شد. و امروزه به علت زلزله ای که سال های پیش رخ داده بیشتر این معبد نابود شده. ولی هنوز هم این مکان به عنوان یکی از گردشگری ترین و مجذوب نماینده ترین مناصقی که در گرجستان وجود داره شناخته میشه. برای رفتن به مکان مجذوب نماینده می تونید با مینی بوس های mashrutka از Akhaltsikhe به سمت واردازیا حرکت کنید که تقریبا یک ساعت طول میکشه و هزینه اون هم 6 لاری میشه. این مینی بوس ها 3 بار در روز به سمت لاردازیا حرکت می نمایند که اولین اون ها 10.30 صبح و آخرین اون هم ساعت 1:20 ظهره برای برگشت هم از لاردازیا می تونید از ساعت 3 بعد از ظهر سوار منی بوس ها بشید. به علاوه با تاکسی هم هزینه این جهت حدود 50 لاری میشه. به طور کلی هزینه های حمل و نقل در گرجستان چندان بالا نیست و اگه میخواد بیشتر در خصوص اون بدویند حمل و نقل در گرجستان رو در وب سایت خبرنگاران مطالعه کنید.

دلفیناریوم باتومی

دلفیناریوم که برای اولین بار در سال 1975 در باتومی افتتاح شد، بعد از بسته شدن دوباره در سال 2011 از نو بازگشایی شد. در این مجموعه نمایش هایی به زبان های روسی و انگلیسی برای بازدید نمایندهها اجرا میشه و با اجرای سه نمایش در طول روز در ساعت های 14، 17 و 21 یکی از برترین مکان ها برای سرگرمی و سرگرمی و شنا کردن در کنار دلفین ها و موجودات آبی به حساب میاد. هزینه بلیط این مکان برای افراد 3 تا 12 سال 60 لاری، 12 تا 18 سال 100 لاری و برای بزرگسال ها 150 لاری محاسبه میشه و این هزینه شامل نوشیدنی رایگان هم هست.

خرید در بازار های محلی گرجستان

بازار های رنگارنگ و دوست داشتنی با انواع خوراکی ها و میوه و سبزیجات تازه در کنار هر چیزی که فکرش رو کنید که حتی اگه قصد خرید نداشته باشید اونقدر مجذوب نماینده و تماشایه که قدم زدن در این بازار ها به تنهایی می تونه برای ساعت ها سرگرم نماینده باشه و فروشنده های محلی و ساده ای که جز دو سه کلمه انگلیسی که بلند هیچ چیز دیگه ای از از این زبان نمی دونند. خبرنگاران بهتون پیشنهاد می کنه تماشا این بازار هارو از دست ندید و در شهر های و کوچه پس کوه های مختلف گرجستان از اون ها تماشا کنید. به علاوه اگه می خواید در خصوص خرید در گرجستان و برترین بازار ها و مراکز خرید اون بیشتر بدونید بهتره سری به قسمت خرید در گرجستان در وب سایت ما بزنید.

سرگرمیات مخصوص بچه ها

گرجستان کشور مناسبی برای سفر های خانوادگی به حساب میاد و تماشا باغ های و موزه ها خودش به تنهایی می تونه برای بچه های هم مجذوب نماینده باشه. اما جدا از اون ها شهر بازی ها و مکان های سرگرمیی زیادی در این کشور مخصوص بچه ها تدارک دیده شده که می تونه این سفر رو برای هر سن و سلیقه ای دوست داشتنی کنه. ا زمهم ترین مراکز سرگرمیی مخصوص بچه ها می شه به پارک Mtatsminda، پارک آبی Gino Paradise و Astra Park اشاره نمود.

منبع: گردگرد
انتشار: 21 اسفند 1400 بروزرسانی: 21 اسفند 1400 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 1422

به "تور ارزان گرجستان: همه چیز درباره گرجستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان گرجستان: همه چیز درباره گرجستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید