تور عمان لحظه آخری: گردشگری دریایی بین ایران و عمان کلید می خورد

به گزارش مجله نازلارا، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری سیستان و بلوچستان از شروع گردشگری دریایی بین ایران و عمان اطلاع داد و گفت: اخیرا با معاون وزیر گردشگری جلسه ای را در مورد گردشگری دریایی داشتیم، این سبک گردشگری به صورت نیم روزه یا یک روزه در اطراف خلیج فارس انجام می گردد.

تور عمان لحظه آخری: گردشگری دریایی بین ایران و عمان کلید می خورد

با تور عمان لحظه آخری از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط عمان آشنا شوید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، جهانگردی دریایی بین ایران و عمان کلید می خورد

علیرضا جلال زایی مدیرکل میراث فرهنگی و جهانگردی سیستان و بلوچستان در مصاحبه با خبرنگار جهانگردی خبرگزاری فارس، در مورد آمادگی پذیرش این استان برای حضور جهانگردان گفت: ما در همان ایام کرونا هم با رعایت پروتکل های بهداشتی پذیرای جهانگرد بودیم، اما در ایام پساکرونا قرار است اتفاقات تازه ای بیفتد و احساس من این است که یک سونامی جهانگردی در پیش خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه سال جاری پس از دو سال قرار است نوروزگاه ها را در سطح استان داشته باشیم، گفت: قرار بر این است که 121 نوروزگاه در سطح استان دوباره فعال گردد که بیشتر در مبادی شهر ها خواهند بود.

مدیرکل میراث فرهنگی و جهانگردی سیستان و بلوچستان از آغاز جهانگردی دریایی بین ایران و عمان اطلاع داد و گفت: اخیرا با معاون وزیر جهانگردی جلسه ای را در مورد جهانگردی دریایی داشتیم، کاری که یک بار آن را کلید زدیم، اما ناموفق بود و حالا قرار است دوباره آغاز کنیم.

جلال زایی با اشاره به اینکه این سبک جهانگردی به صورت نیم روزه یا یک روزه در اطراف خلیج فارس انجام می گردد گفت: در این شکل از جهانگردی ارتباط خوبی بین کشور های حاشیه خلیج فارس به خصوص عمان که مبدأ اصلی چابهار و مردم استان سیستان و بلوچستان برای سفر به عمان است وجود دارد.

وی بعلاوه از آمادگی این استان برای حضور در اکسپوی آینده اطلاع داد و گفت: استان سیستان و بلوچستان آمادگی دارد تا ظرفیت های جهانگردی خود را معرفی کند ضمن اینکه کوشش داریم تا سال 1402 سالی باشد که با نگاه وزرای جهانگردی حاشیه اقیانوس هند رقم بخورد.

مدیرکل میراث فرهنگی و جهانگردی سیستان و بلوچستان گفت: یکی دیگر از برنامه های ما رویداد هفت گانه جهانگردی است که از سوی استان های ساحلی کشور یعنی گیلان، سیستان و بلوچستان، مازندران، هرمزگان، گلستان، بوشهر و خوزستان انجام می گیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 آذر 1400 بروزرسانی: 9 آذر 1400 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 1313

به "تور عمان لحظه آخری: گردشگری دریایی بین ایران و عمان کلید می خورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور عمان لحظه آخری: گردشگری دریایی بین ایران و عمان کلید می خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید