6 نقطه بی دردسر کره زمین

به گزارش مجله نازلارا، آرامش را در سفری بدون اینترنت تجربه کنید

به هرحال زندگی روزمره عصر تازه ایجاب می کند که به جای ترددهای وقت گیر در سطح شهر بسیاری از کارهای مان را پشت لپ تاپ انجام دهیم. بله، اینترنت از ضروریات زندگی مدرن امروزی است اما اگر بدانید در چه نقاطی از جهان هنوز خطوط اینترنت راه نیافته است قادر خواهید بود مکاتبات و کارهای اینترنتی تان را طور دیگری برنامه ریزی نمایید. پس برای شناخت این نقاط در جهان با خبرنگاران همراه باشید.

6 نقطه بی دردسر کره زمین

جنگل سیاه

جنگل سیاه (Black Forest) نام یک منطقه جنگلی و کوهستانی در استان بادن ـ وورتمبرگ (Baden Wurttemberg) در کشور آلمان است. این جنگل زیبا و شگفت انگیز در فرهنگ عامیانه مردم این منطقه، با داستان بچگانه هانسل و گرتل در ارتباط است. از جاذبه های گردشگری این جنگل می توان به ساعت کوکو (Cuckoo Clock) و کیک جنگل سیاه اشاره نمود. جنگل سیاه میان گردشگران این منطقه بسیار محبوب و دوست داشتنی است. دلیل نام گذاری این جنگل به جنگل سیاه آن است که از دوردست ها، چشم انداز آن به رنگ سبز تیره دیده می شود. درختان انبوه کاج، منطقه کوهستانی زیبا و رودخانه پرپیچ و خم راین که در دره راین زمزمه کنان پیش می رود، از دیگر جاذبه های توریستی این جنگل به شمار می آیند. چندین دهکده کوچک و هتل های تفریحی دنج و آرام در نزدیکی این جنگل وجود دارد اما در بیشتر هتل های این منطقه دسترسی به اینترنت وجود ندارد ولی در عوض مسافران می توانند از سکوت و آرامش زندگی در یک منطقه روستایی لذت کافی ببرند.

پارک ملی گرند کنیون

پارک ملی گرند کنیون (Grand Canyon) در استان آریزونا واقع شده است. این پارک شگفتی های طبیعی بسیاری در خود دارد که هر بیننده ای را حیرت زده می نماید. از جمله، شکاف دره گرند کانیون بسیار عجیب و شگفت انگیز است. این پدیده جغرافیایی، قدمتی طولانی دارد و گفته می شود که ساکنان بومی آمریکا با اقامت در این دره و غارهای آن باعث آبادانی در این منطقه شده اند. رودخانه کلرادو همچنان جریان دارد و این دره را حفر می نماید. گرند کنیون از جاذبه های مهم گردشگری آمریکا به شمار می آید و البته امکان دسترسی به اینترنت در آن وجود ندارد. بنابراین کسانی که به این منطقه سفر می کنند، لزومی ندارد لپ تاپ شان را همراه بیاورند.

امریکن ساموا

امریکن ساموا (American Samoa) مجمع الجزایری دور افتاده در غرب اقیانوس آرام است که منظرهی شگفت انگیز از آب های نیلگون و سواحل پر از نخل پیش چشمان گردشگران قرار می دهد. در این جزیره که مردمان بومی در آن زندگی می کنند، چندین دهکده ماهیگیری وجود دارد. در این مجموعه جزایر و آبسنگ های حلقوی، دسترسی محدودی به اینترنت وجود دارد که البته هزینه استفاده از آن هم بسیار بالا می باشد. اما ماهیگیری و پیاده روی در مسیرهای پیاده روی با طبیعتی بکر و دست نخورده جای این کمبود را به خوبی پر کرده است.

مغولستان

مغولستان (Mongolia) کشوری در مرکز قاره آسیا قرار گرفته و جمعیتی حدود دو میلیون و 750 هزار نفر را در خود جای داده است. در حقیقت این کشور در شمال آسیای میانه واقع شده است و مرکز آن اولان باتور (Ulaanbaatar) است. زبان رسمی این کشور مغولی است و بیش از 90 درصد جمعیت آن به این زبان صحبت می کنند. معروف ترین شخصیت تاریخی این کشور، چنگیزخان مغول بوده است که توانست قبیله های مغول را یکپارچه سازد و با تاخت و تازهای خود به کشورهای دیگر فتوحات زیادی را به نام خود رقم بزند. حمله مغول ها به ایران از فجیع ترین وقایع تاریخ است که افراد زیادی در آن از بین رفتند. اما در مورد طبیعت این منطقه، طبیعت گردانی که به این منطقه سفر می کنند با پیاده روی و چادر زدن در چمنزارها و مراتع کوهستانی می توانند شاهد طبیعتی بکر و دست نخورده باشند و مزه یک فنجان چای داغ مخصوص این منطقه را بچشند. به این چای مخصوص که Suutei Tsai می گویند شیر و نمک اضافه می شود. به دلیل نمکی که در این نوشیدنی وجود دارد، خیلی ها طعم و مزه آن را نمی پسندند. در منطقه ها روستایی و دور از شهر، نه تنها دسترسی به اینترنت امکان پذیر نیست بلکه تقریبا هیچ وسیله ارتباط جمعی در این منطقه ها وجود ندارد. طبیعت گردانی که به این منطقه ها بکر سفر می کنند برای مدت کوتاهی از تمامی رسانه های اجتماعی دور خواهند بود.

بیابان آتاکاما

این بیابان از طریق رشته کوههای آند و ارتفاعات ساحلی اقیانوس آرام محصور شده و خشک ترین منطقه روی زمین به شمار می رود. بیابان آتاکاما (Atacama Desert) در آمریکای جنوبی واقع شده است و به خاطر زمین های سخت و شوره زار و همچنین آبکندهای پر از گل و لای ، بسیار مخوف به نظر می رسد. خاک این منطقه را از جهاتی به کره ماه شبیه دانسته اند. این بیابان بسیار بکر و ناشناخته است. تا چشم کار می نماید بیابان و برهوت است که از یک سمت به رشته کوه های آند منتهی می شوند و از سوی دیگر به اقیانوس آرام می رسند. آتاکاما برای رصد آسمان پر ستاره شب، یکی از بهترین مکان های کره زمین است. طبیعی است که در این بیابان دسترسی به اینترنت وجود ندارد.

قاره جنوبگان

این قاره سردترین نقطه زمین است که تقریبا تمام سطح آن را یخ فرا گرفته است. منطقه قطب جنوب، اسرار آمیز و تا حدی رعب آور است. ویژگی های این منطقه هنوز هم در هاله ای از ابهام واقع شده است. آب و هوای این منطقه بسیار سرد و یخبندان است. در طول تابستان 24 ساعت به طور شبانه روز خورشید می تابد و در فصل زمستان تاریکی مطلق همه جا را فرا می گیرد. در زمستان، قطب جنوب ممکن است دمای هوا به 85 درجه سانتی گراد زیر صفر نیز برسد. در این منطقه از اینترنت خبری نیست و اگر هم سیگنال های ضعیفی وجود داشته باشد مطمئنا بسیار پرهزینه خواهد بود. اصلا استفاده از اینترنت آخرین چیزی است که در این سرما و یخ بندان به فکر انسان خطور می نماید.

منبع: الی گشت
انتشار: 23 اسفند 1400 بروزرسانی: 23 اسفند 1400 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 1425

به "6 نقطه بی دردسر کره زمین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 نقطه بی دردسر کره زمین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید