آیا پایان بازی آخرین فیلم انتقام جویان بود؟ چرا فیلم بعدی اجتناب ناپذیر است؟

به گزارش مجله نازلارا، به نظر می رسید که فیلم انتقام جویان: بازی پایانی آخرین داستان انتقام جویان باشد اما بازگشت آن ها به سینما با فیلم انتقام جویان 5 اجتناب ناپذیر است.

آیا پایان بازی آخرین فیلم انتقام جویان بود؟ چرا فیلم بعدی اجتناب ناپذیر است؟

بازی سرانجامی و انتقام جویان: جنگ ابدیت، اوج مارول و والاترین فیلم های سه مرحله اول جهانی سینمایی مارول بودند که در مجموع به عنوان حماسه بی نهایت شناخته می شوند. این حماسه با مرد آهنی شروع شد و پس زمینه سینمایی چندین ابرقهرمان را فراهم نمود. این قهرمانان به عنوان انتقام جویان با هم متحد می شوند و تلاش می کنند تا جلوی تانوس (جاش برولین) را بگیرند و او را در تلاش برای به دست آوردن تمام سنگ های بی نهایت و استفاده از آن ها برای نابود کردن نیمی از جمعیت جهان ناکام بگذارند.

تانوس در انتقام جویان: جنگ ابدیت قاطعانه پیروز بود. او با دستکش مخصوص خود و استفاده از قدرت تمام سنگ های بی نهایت، یک بشکن زد و نیمی از جمعیت جهان محو شدند. سپس انتقام جویان بازمانده در فیلم انتقام جویان: بازی سرانجامی تلافی کردند و با سفر در زمان و یک سرقت هوشمندانه و جمع آوری سنگ های بی نهایت، نیمی از از جمعیت جهان را بازگرداندند و سپس تانوس را شکست دادند. انتقام جویان در نقشه خود پیروز بودند اما بازی سرانجامی خالی از تراژدی نبود.

این فیلم به داستان بسکمک از شخصیت های حماسه بی نهایت سرانجام می دهد و به نظر می رسد سرانجام قطعی داستان قدرتمندترین قهرمانان زمین باشد. بسکمک از طرفداران این فرانچایز حتی ممکن است در علاقه خود بین بازگشت انتقام جویان و حفظ سرانجام بندی بی عیب و نقص مارول در بازی سرانجامی دچار تردید شوند. در واقع این داستان شاید برای مدتی این گونه بماند اما بازگشت انتقام جویان اجتناب ناپذیر به نظر می رسد و احتمالا دیگر داستان های آن ها پیش از وقایع بازی سرانجامی روایت گردد.

کوین فایگی گفته که بازی سرانجامی فیلم نهایی انتقام جویان است (این حرف به چه معناست)

مسلما پس از اظهارات رییس استودیو مارول، کوین فایگی، باید باور کنیم انتقام جویان به عنوان یک گروه، به جهانی سینمایی مارول بازنخواهند گشت. فایگی از بازی سرانجامی به عنوان آخرین فیلم انتقام جویان یاد می کند و نظرات او نشان از این دارد که این فیلم آخرین باری است که انتقام جویان به طور مشترک و در قالب یک تیم در جهانی سینمایی مارول دیده می شوند. جدا از ماهیت قاطعانه بازی سرانجامی، اظهارات فایگی نشان می دهد که فعلا خبری از فیلم پنجم انتقام جویان نیست.

با این حال، فایگی در ادامه صحبت های خود به این موضوع اشاره کرد که انتقام جویان: بازی سرانجامی در واقع سرانجام و سرانجام یک مجموعه 22 فیلمی به نام حماسه بی نهایت است. جملات او را شاید باید به سادگی این گونه تفسیر کرد که این فیلم سرانجام حماسه بی نهایت محسوب می گردد. در واقع مجموعه فیلم هایی که با مرد آهنی شروع شده بودند اکنون به سرانجام رسیده اند. همان طور که طرفداران می دانند، شاید بازی سرانجامی سرانجام گروه انتقام جویان باشد اما امکان حضور مجدد قدرتمندترین قهرمانان زمین همچنان پابرجاست. فعلا فیلمی از انتقام جویان در این مرحله برنامه ریزی و طراحی نشده اما این بدان معنا نیست که این اتفاق نخواهد افتاد.

بازی سرانجامی یک سرانجام بندی عالی برای تیم انتقام جویان بود

ساخت پنجمین قسمت از انتقام جویان کاری سخت است، زیرا شاید اثر سرانجام بندی خوب بازی سرانجامی را از بین ببرد. این فیلم بهترین سرانجام را برای مرد آهنی (رابرت داونی جونیور) و کاپیتان آمریکا (کریس ایوانز) به همراه داشت. مرد آهنی، ابرقهرمانی که حماسه بی نهایت را با داستان ریشه ای و خلق و خوی خودخواهانه و خودپسندانه تونی استارک شروع کرد، از این فرصت استفاده نمود تا خط روایی خود را تغییر دهد و جان خود را نجیبانه برای نجات جهان فدا کرد.

کاپیتان آمریکا هم در حالی که سنگ های بی نهایت را به همان لحظه ای که انتقام جویان آن ها را سرقت کردند، برمی گرداند و از وقوع واقعیت های متناوب جلوگیری می کند، خداحافظی مناسبی با مخاطبان دارد. او تصمیم می گیرد که به زمان حال برنگردد و در عوض به عنوان استیو راجرز به زندگی خود ادامه دهد. سرانجام بندی بازی سرانجامی به کاپیتان آمریکا این فرصت را می دهد تا به زندگی که از دست داده بود برسد. در این فیلم هاوک آی (جرمی رنر) نیز نزد خانواده اش برمی گردد و بیوه سیاه (اسکارلت جوهانسون) خود را برای رسیدن به سنگ روح فدا می کند و به این ترتیب انتقام جویان: بازی سرانجامی نه تنها سرانجام حماسه اکشن بی نهایت، بلکه سرانجام شخصیت های ابرقهرمان خود است.

با این حال، این نتیجه به طور کلی محدود به فیلم اصلی انتقام جویان به نظر می رسد و طرح فیلم بعدی جهانی سینمایی مارول، مرد عنکبوتی: دور از خانه، تا حدی درباره مقابله کردن پیتر پارکر (تام هالند) با مرگ استادش، استارک بود. بنابراین ممکن است بازی سرانجامی به جای سرانجام دادن به انتقام جویان، به نوعی نشان دهنده تغییر و تحول انتقام جویان باشد. این فیلم سرانجامی عالی برای انتقام جویان اصلی رقم زد اما شاید شروع تازهی برای نسل بعدی قدرتمندترین قهرمانان زمین باشد.

چرا ساخت فیلم انتقام جویان 5 اجتناب ناپذیر و البته خوب است

انتقام جویان 5 می تواند بدون خنثی سازی نتیجه گیری و سرانجام بندی بازی سرانجامی ساخته و اکران گردد و به همین علت، تولید آن اجتناب ناپذیر به نظر می رسد. انتقام جویان بزرگ ترین فرانچایز جهانی سینمایی مارول است و بعید است که مارول دوباره از آن برند استفاده نکند. انتقام جویان 5 اساسا یک فیلم 2 میلیارد دلاری تضمین شده است و غیرقابل پیش بینی بودن ادامه فیلم بازی سرانجامی احتمالا به محبوبیت و فروش آن در گیشه کمک کند.

همچنین برخی اعتقاد دارند که مارول باید بیشتر با این فرنچایز کار کند. به نظر می رسد داستان فقط برای انتقام جویان اصلی به سرانجام رسیده و عجیب است که آینده نسل بعدی را بررسی نکنیم. گروه انتقام جویان به عنوان تیمی خاص طراحی شده که مستعد تغییر و رشد است. انتقام جویان 5 می تواند محلی برای معرفی قهرمانان تازه در میان خطوط داستانی چندجانبه فاز 4 جهانی سینمایی مارول، به ویژه فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست و فیلم دکتر استرنج در چندجهانی دیوانگی باشد. قطع فرایند تولید فیلم های انتقام جویان در زمانی که جهانی سینمایی مارول به اوج خلاقیت خود رسیده، قطعا غیرعادی و شاید حتی یک اشتباه بزرگ باشد.

انتقام جویان 5 در چه زمانی روایت می گردد؟ چرا به کمی وقفه نیاز داریم

انتقام جویان چهار سال پس از مرد آهنی اکران شد و بنابراین باید انتظار داشت که بازه زمانی مشابهی برای انتقام جویان 5 به طور کامل در نظر گرفته گردد. روایت داستان انتقام جویان 5 حتی ممکن است بیشتر از آن زمان به طول بیانجامد، چرا که برای تطبیق نتایج بازی سرانجامی با دیگر خطوط داستانی زمان بیشتری نیاز است. جهانی سینمایی مارول پروژه های متعددی دارد که از هم اکنون تا اواخر سال 2023 منتشر می شوند. در آن زمان، چهار سال از انتشار انتقام جویان: بازی سرانجامی در سال 2019 می گذرد و با توجه به عظمت پروژه انتقام جویان 5، زمان بیشتری برای هماهنگ سازی نیاز است.

این زمان نه تنها برای این که پروژه برای مدت مناسب از بازی سرانجامی فاصله بگیرد، بلکه برای جهانی سینمایی مارول هم لازم است تا داستان را به بهترین شکل ممکن تنظیم کند. با توجه به پیچیدگی فعلی طرح های جهانی سینمایی مارول، شرایط بسکمک از شخصیت های آن شاید هنوز برای انتقام جویان 5 مشخص نشده باشد. این فیلم همچنین باید ریسکی ذاتی را متحمل گردد. ادامه فرانچایز انتقام جویان هرگز به صراحت از طریق مدیران جهانی سینمایی مارول رد نشده است اما با این وجود، انتقام جویان 5 باید فرانچایزی را احیا کند که به نظر می رسید با انتقام جویان: بازی سرانجامی به بهترین نحو ممکن به سرانجام رسیده است.

منبع: screenrant

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 1508

به "آیا پایان بازی آخرین فیلم انتقام جویان بود؟ چرا فیلم بعدی اجتناب ناپذیر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا پایان بازی آخرین فیلم انتقام جویان بود؟ چرا فیلم بعدی اجتناب ناپذیر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید