واقعیت هایی جالب درباره برف

به گزارش مجله نازلارا، همه ما کم و بیش نحوه تشکیل ابر و باران را می دانیم. اما برف، ویژگی های بی نظیری دارد که خواندن آن خالی از لطف نیست. کریستال های برف ممکن است از بخار آب تشکیل گردد که دانه های کوچک برف را می سازد و یا از قطرات آب که دانه های عظیم به این صورت ساخته می شوند. اما از نحوه تشکیل برف که بگذریم واقعیت های هیجان انگیز بسیاری در خصوص برف وجود دارد که در خبرنگاران می خواهیم آن ها را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید. بلیط هواپیما مقرون به صرفه ترین قیمت ها

واقعیت هایی جالب درباره برف

در خصوص برف چه می دانید

برف که می آید هر کسی به نوعی به فکر فرو می رود. یکی به فکر برف بازی است، دیگری به فکر ورزش های کوهستانی، با حوصله ترها به فکر ایده های ساخت آدم برفی هستند و به همین ترتیب شاعر و نویسنده و عکاس و حتی ماموران شهرداری به یک نوع به فکر فرو خواهند رفت. باید اعتراف کنیم که برف برای بیشتر انسان ها شادی می اورد. افرادی که سرما را به جان می خردند تا خود را به دل برف های دوست داشتنی برسانند و لحظات شادی را در کنار عزیزان خود داشته باشند. اما این کریستال های سفید شگفت انگیز که همه را به خود مجذوب نموده چه ویژگی هایی دارد؟ چه رکورد هایی به نام خود ثبت نموده؟ و انسان ها چه رکوردهایی با آن ثبت نموده اند؟

نماد چیست

برف یکی از نعمت های آسمانی است که همواره باعث شادی و خوشحالی می گردد. برف در ایران باستان به علت سفید بودن نماد پاکی و پاک شدن است اما در برخی دوران به علت کشاورز بودن بیشتریت انسان ها و ترس آن ها برای از دست دادن محصولات به برف به اسم پدیده ای منفی نگاه می شده.

سفید نیست

برف در اصل شفاف و بدون رنگ است. ساختار پیچیده آن سبب ایجاد سطح بسیار کوچکی می گردد که ضخامت آن به قدری کم است که نور مرئی در آن منعکس شده و بازتاب یک نواخت تمام طیف های نوری باعث می گردد رنگش در چشم ما سفید به نظر بیاید. زیرا هیچ طیفی در آن جذب نشده.

بیش از 2 و نیم متر بارش در کمتر از 24 ساعت

شهر کاپراکوتا (Capracotta) شهر کوچک و ناشناخته ای با جمعیت 1000 خانوار واقع در جنوب ایتالیا بود. این شهر در 15 اسفند سال 1394 با یک پدیده عجیب رو به رو شد. در طول 18 ساعت بارش برف، ارتفاع برف باریده شده به دو و نیم متر رسید.

عظیمترین بارش جهان

کوه اسکی بیکر (Baker) در استان واشنگتن آمریکا رکورد بیشترین بارش برفی جهان را در اختیار دارد. در زمستان سال 1379 برفی حدود 29 متر در این منطقه بارید که عددی بسیار عجیب به شمار میرود

تعداد دانه ها

هر ساله از آسمان یک سپتیلیون دانه کریستال برفی بر زمین سقوط می نماید این عدد یعنی 10 به توان 24. (1.000.000.000.000.000.000.000.000 کریستال برف)

عظیم ترین دانه

برطبق رکورد های ثبت شده عظیم ترین دانه برفی که تا به حال دیده شده قطری حدود 38 سانتی متر داشته است.

عظیم ترین برف بازی جهان

عظیم ترین مبارزه برفی جهان در شهر سیاتل آمریکا در 22 بهمن سال 1392 رخ داد که 5834 نفر، حداقل یک بار به سمت یکدیگر، برف پرتاب کردند. تمام عایدی حاصل از این گردهمایی به بنیادهای خیریه اهدا شد.

عظیمترین آدم برفی جهان

عظیمترین آدم برفی جهان به افتخار یک سناتور آمریکایی ساخته شد، نام او و آدم برفیش المپیا اسنو (olympia snowe) است. این آدم برفی 37 متر ارتفاع داشت و شال گردنی 9 متری بر گردنش آویزان شد. جالب است بدانید برای دست های آدم برفی از 2 درخت کاج استفاده شد.

سرد ترین شهر ایران

سقز یکی از شهرستان های شمالی استان کردستان است. زمستان های این شهر بسیار سرد است و بر اساس اطلاعات ثبت شده در سازمان هواشناسی، رکورد یکی از سردترین شهر های ایران را در کنار شهر بستان آباد آذربایجان شرقی در اختیار دارد. کمترین دمای ثبت شده در این 2 شهر منفی 46 درجه بوده است.

برف گیر ترین شهر ایران

کوهرنگ شهری در استان چهار محال بختیاری است که در مرز بین این استان و استان لرستان واقع شده است. این منطقه در زمستان به برف خیز بودن و در بهار به دشت های زیبا و لاله های واژگون خود معرف این منطقه است

زمانی که برف می بارد همه جا ساکت می گردد

این اتفاق به علت ماهیت فیزیکی دانه های برف است. با حجم زیادی که نسبت به وزن خودش دارد مانند یک عایق صدا عمل نموده و صدا را به خود جذب می نماید و باعث ایجاد سکوت بیشتری در محیط می گردد.

مرد یخی

در سال 1386 یک آدم عجیب و مقاوم در برابر سرما به نام ویم هوف (Wim Hof)، با پای برهنه، به مدت 2 ساعت و 16 دقیقه و 34 ثانیه را در برف و یخ در مسابقه دوی نیمه ماراتون در فنلاند دوید. بعد از این اتفاق مردم به او لقب مرد یخی دادند.

برای خرید بلیت هواپیما به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 2 شهریور 1400 بروزرسانی: 2 شهریور 1400 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 1204

به "واقعیت هایی جالب درباره برف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واقعیت هایی جالب درباره برف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید