آینده مبهم ساختمان 87 ساله کفش ملی

به گزارش مجله نازلارا، چند سالی می گردد که ساختمان قدیمی کفش ملی در حصار تیرهای فولادی محصور شده و با یاری آنها هنوز پا بر جا است، ایستادگی ساختمان قدیمی که معین نیست تا چه زمانی ادامه خواهد یافت و آینده مبهمی در انتظار این ساختمان است.

آینده مبهم ساختمان 87 ساله کفش ملی

جهت دریافت خدمات پتینه سقف منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران، در ضلع شمال غربی میدان قیام، در کنار یکی از معروف ترین رستوران های تهران نخستین فروشگاه کفش ملی مستقر شده، فروشگاهی که سالهاست متروکه مانده بگونه ای که چند سالی است که دیوارهای آن با تیرهای فولادی نگه داشته شده و سقفش نیز فقط با چند تکه چوب پابرجاست که البته بارش باران در روزهای اخیر سقف را نیز آسیب پذیر نموده است و این ساختمان را به یک فضای بی دفاع و خطرناک برای تردد کسبه و مردم تبدیل نموده است.

براساس قانون، شهرداریها موظف هستند که نسبت به برطرف خطر از ساختمان های در معرض خطر اقدام نمایند اما شهردار منطقه 12 معتقد است که باید مسئولان میراث فرهنگی در خصوص نحوه بازسازی این ساختمان نقشه راهی برای مالک و شهرداری معین نمایند.

علی محمد سعادتی در گفت وگو با خبرنگاران، در خصوص شرایط ساختمان کفش ملی در میدان قیام با بیان اینکه در سال 96 موضوع تخریب این ملک رسانه ای شد و بنده به عنوان مدیر بافت های تاریخی تهران در نامه نگاری با شهردار وقت منطقه، جلوی تخریب ملک را گرفتم، گفت: مدیرکل میراث فرهنگی وقت استان تهران نیز در نامه ای تخریب و نوسازی این ملک را ممنوع نمود که بعد از ممنوعیت تخریب این ملک، از دی ماه سال 97 بحث بازسازی ساختمان قدیمی کفش ملی مطرح شد و من آن موقع هم تاکید کردم که اگر ساختمان های خصوصی این چنینی مقاوم سازی نشوند باید شاهد تخریب تک تک آن ها باشیم.

وی با بیان اینکه باید روش بازسازی بنا از سوی سازمان میراث معین و مشخص گردد، اضافه کرد: ما در شهرداری معتقدیم از آنجایی که این ساختمان جزو اولین فروشگاه های کفش ملی تهران است، باید حفظ گردد اما مالکان این فروشگاه به فکر بازسازی نیستند.

سعادتی با بیان اینکه این ملک دچار فرسودگی شده و ممکن است در بارندگی های پیش رو میزان تخریبش بیشتر گردد، ادامه داد: در همین منطقه ساختمان های قدیمی تر و فرسوده تری بازسازی شده اند. اما چون این ملک شخصی است باید مالکان برای احیای آن اقدام نمایند و سازمان میراث فرهنگی نیز با حساسیت ویژه به این ملک توجه کند، چراکه نوع آجر کاری ها، تزئینات و نمای آن باید حفظ گردد و ارزش های تاریخی دارد و در این زمینه باید میراث دستور العمل داشته باشد.

سعادتی با تاکید بر اینکه بر اساس قوانین ضمانت سلامت شهروندان در حین تردد در معابر بر عهده شهرداری است که با ستون های مختلف ملک را مهار نموده ایم، ادامه داد: به همین دلیل اخطارهای زیادی به مالکان این ساختمان قدیمی در میدان قیام داده ایم و عنوان کردیم که این ساختمان باید مقاوم سازی گردد در غیر این صورت ممکن است این ساختمان خطراتی برای شهروندان و ساختمان های مجاور ایجاد کند، اما متاسفانه تا به امروز کار جدی در این زمینه صورت نگرفته است.

شهردار منطقه 12 با تاکید بر اینکه بارش های آینده می تواند این ساختمان را ناایمن تر کند، اظهار کرد: این درحالی است که سازمانهای متولی مثل میراث باید فکری نمایند، چرا که این ساختمان 87 ساله، شرایط ایمنی خوبی ندارد و باید کاری از سوی مالک انجام گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 بهمن 1399 بروزرسانی: 2 بهمن 1399 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 823

به "آینده مبهم ساختمان 87 ساله کفش ملی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آینده مبهم ساختمان 87 ساله کفش ملی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید