احتمال تغییر ساعت ممنوعیت تردد شبانه

به گزارش مجله نازلارا، تهران (پانا) - رئیس پلیس راهور ناجا گفت تردد شبانه در تمام شهرهای قرمز، نارنجی، زرد و آبی ممنوع خواهد بود اما ممکن است بر اساس افزایش یا کاهش شهرهای قرمز شرایط ممنوعیت تغییر پیدا کند.

احتمال تغییر ساعت ممنوعیت تردد شبانه

سردار سیدکمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور ناجا صبح امروز در نشست خبری در تشریح عملکرد پلیس راهور در سال 99، اظهار کرد: پلیس راهور چهار ماموریت مدیریت ترافیک، تسهیل در عبور و مرور، کاهش تصادفات و سوانح رانندگی و ارائه خدمت سریع و آسان را در 238 هزار کیلومتر از جاده های کشور و 457 کیلومتر معابر درون شهری برعهده دارد که در 11 ماه امسال بیش از 36 میلیون خدمت به مردم ارائه شده است که شامل 52 درصد خدمتی است که کل نیروی انتظامی به مردم ارائه می دهد.

رئیس پلیس راهور ناجا اضافه کرد: پلیس سهمی 19 درصدی در کاهش تصادفات دارد و مابقی آن سهم دیگر دستگاه ها است.

سردار هادیانفر با اشاره به اقدامات اساسی اجرا شده در سال 99 توسط پلیس راهور، ادامه داد: 62 میلیون شماره به پلاک ها اختصاص دادیم که 52 میلیون از این شماره ها به صورت شماره یا فیزیک خرج شده اما 32 میلیون پلاک در شماره گذاری ها به اسم افراد از یک تا 500 پلاک بلااستفاده بود که با مصوبه هیات وزیران، پلاک هایی که یک سال از تاریخ استفاده آنها گذشته باشد به افراد دیگر واگذار می گردد و دیگر آن پلاک به فرد قبلی اختصاص نخواهد یافت.

رئیس پلیس راهور ناجا مطرح نمود: از سال 98 بحث ممنوعیت شماره گذاری خودروهای لوکس و امریکایی به استثناء خودروهای دارای مجوز قانونی را پیگیری کردیم. در امسال سقف مبلغ توقیف وسیله نقلیه از یک به سه میلیون افزایش یافت اما ابلاغ کردیم که در ایام نوروز خودروهایی که حتی سه میلیون تومان خلافی دارند و خانواده همراه آنها است، توقیف نگردد.

وی گفت: در امسال تا امروز 211 هزار دستگاه موتورسیکلت رسوبی ترخیص و به مالکان آنها واگذار شده البته سن فرسودگی برابر قانون است و این طرح تا انتها سال ادامه دارد.

تصادفات رانندگی 35 درصد کاهش یافت

سردار هادیانفر با بیان اینکه مجموع تصادفات فوتی، جرحی و خساراتی در 11 ماهه امسال نسبت به سال گذشته 35.2 درصد کاهش یافته است، یادآور شد: در امسال، در 20 مورد از موضوعات، در تمام شاخصها میزان رضایت مندی مردم از پلیس راهور افزایش یافته است. در جمع نوشماره خودرو در 11 ماهه امسال نسبت به سال گذشته 6.6 درصد و در بحث نقل و انتقال خودرو در مدت مذکور نسبت به سال گذشته 4.3 درصد کاهش داشتیم.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه 30 درصد کل ناوگان کشور فرسوده است، تاکید نمود: در امسال در بحث صدور گواهینامه 30 درصد افزایش داشتیم همچنین بیش از 93 مجوز مدیریت و 443 مجوز مربی گری آموزشگا ه های رانندگی در امسال ابطال شد و تعداد 104 آکادمی مجوز فعالیت دریافت کردند.

وی ادامه داد: از فردا تا آخر سال ساعات کاری واحدهای شماره گذاری و تعویض پلاک تا ساعت 17 افزایش پیدا می نماید، حتی روز پنجشنبه آخر سال نیز تا ساعت 17 خدمات ارائه خواهد شد. در مجموع در امسال 99 میلیون و 441 هزار و 677 اعمال قانون اجرا شده است و گواهینامه 78 هزار و 539 نفر در آستانه ضبط شدن و حدود 11 هزار گواهینامه نیز ضبط شده است.

رئیس پلیس راهور گفت: از تاریخ 18 آذر تا 13 اسفند توقیف موتورسیکلت ها 23 درصد کاهش یافته است.

سردار هادیانفر توضیح داد: در بحث کرونا بیش از هشت میلیون و 69 هزار اعمال قانون را انجام دادیم که چهار میلیون و 818 هزار اعمال قانون قطعی شده و مابقی آن در حال آنالیز است. در بحث تردد جاده ای، اسفند امسال تا روز گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته 13 درصد افزایش تردد داشتیم. بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا، ورود به شهرهای قرمز و نارنجی برای پلاک های غیربومی ممنوع خواهد بود همچنین پلاک های بومی نیز نمی توانند از شهرهای مذکور خارج شوند. اینکه شهرهای مسافرپذیر مشمول محدودیت خواهند شد یا خیر در جلسات روزهای آینده تعیین می گردد.

رئیس پلیس راهور یادآور شد: 85 درصد شهرها شرایط آبی و زرد دارند لذا پیش بینی می کنیم شاهد کاهش 10 تا 15 ترددهای جاده ای باشیم البته همه موضوعات به مصوبات ستاد ملی کرونا در ممنوعیت یا عدم ممنوعیت ترددها بستگی دارد. تاکید نمودیم صدور مجوز برای تردد به شهرهای قرمز و نارنجی صادر نگردد.

سردار سیدکمال هادیانفر با بیان اینکه پیک زمان تصادفات در حوزه درون شهری از ساعت 12 تا 20 و در حوزه برون شهری از ساعت 12 تا 19 است، اظهار کرد: هر کسی به هر دلیلی در جاده ها سرعت و سرقت غیرمجاز داشته باشد، از یک ساعت، یک روز تا 72 ساعت متوقف می شوند.

رئیس پلیس راهور ناجا با تاکید بر اینکه بستن کمربند برای تمام سرنشینان وسایل نقلیه مخصوصاً در جاده های کشور الزامی است، اضافه کرد: شعار ما برای نوروز امسال پرهیز از سفر، ایمنی و سلامت است و امسال از ظرفیت همیاران پلیس نیز مانند سالهای گذشته استفاده می کنیم.

وی بیان نمود: درباره تکلیف مردم در سفرهای نوروزی، بر اساس آنچه دیروز ابلاغ شد این است که مردم به شهرهای قرمز و نارنجی سفر نکنند همچنین تردد شبانه در تمام شهرهای قرمز، نارنجی، زرد و آبی ممنوع خواهد بود اما ممکن است بر اساس افزایش یا کاهش شهرهای قرمز شرایط ممنوعیت تغییر پیدا کند، شاخصه اصلی ما چهار رنگی است که توسط وزارت کشور به ما ابلاغ می گردد.

سردار هادیانفر درباره پوشاندن پلاک توسط بعضی رانندگان برای پرهیز از جریمه در تردد شبانه، گفت: افرادی که پلاک خود را می پوشانند، هم جریمه خواهند شد و هم وسیله نقلیه آنها توقیف می گردد.

رئیس پلیس راهور ناجا مطرح نمود: در روزهای انتهای سال همواره شاهد ترافیک بودیم، امسال نیز با توجه به شیوع کرونا شاهد افزایش بیشتر ترافیک هستیم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 5 فروردین 1400 بروزرسانی: 5 فروردین 1400 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 954

به "احتمال تغییر ساعت ممنوعیت تردد شبانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال تغییر ساعت ممنوعیت تردد شبانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید