تورهای چین: ازدحام گردشگران روی دیوار چین باوجود پاندمی کرونا

به گزارش مجله نازلارا، با توجه به کنترل بیماری کرونا در چین و کاهش محدودیت ها، حدود 45 درصد از جمعیت این کشور به سفرهای داخلی و به خصوص بازدید از دیوار چین روی آورده اند.

تورهای چین: ازدحام گردشگران روی دیوار چین باوجود پاندمی کرونا

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

تصاویر دیوار بزرگ چین در آخر هفته گذشته، ازدحام شدید جهانگردان را نشان می داد که در مسیرهای باریک آن کاملا به هم فشرده شده بودند. بیشتر آن ها ماسک زده بودند؛ اما بعضی افراد از جمله بچه ها ماسک خود را تا چانه پایین کشیده بودند و تعدادی نیز کلا فراموش نموده بودند که ماسک بزنند.

هفته طلایی چین که یک تعطیلات ملی هشت روزه است و از شلوغ ترین زمان های سفر در طول سال به شمار می رود، آزمون بزرگی برای کشوری بود که همه گیری ویروس کرونا از آنجا آغاز شد. آمار رسمی کرونا از فصل بهار تا به امروز در حد پایینی به جای مانده و با اینکه چین چندین بار شاهد افزایش یک باره آمار مبتلایان بوده است، با انجام اقدامات فوری قرنطینه و تست گسترده کرونا توانست این شیوع را طی چند هفته مهار کند.

از آنجا که احتمال سرایت بومی بیماری کرونا در چین از 16 اوت نزدیک به صفر شده است، محدودیت ها کاهش یافتند و از همین رو جمعیت زیادی از مردم این کشور به ایستگاه های اتوبوس، فرودگاه و پایانه های حمل ونقل سرازیر شدند تا برای تعطیلات هفته طلایی که از اول اکتبر آغاز می شد، به گوشه وکنار کشور سفر نمایند. مقام های محلی برای جذب جهانگرد با هم در رقابت بودند؛ به طوری که مقام های استانی و شهرداری ها، کوپن های سفر، بلیط های رایگان و تخفیف دار جاذبه های جهانگردی صادر کردند و روی قیمت هتل ها و پکیج های تور تخفیف قائل شدند.

حدود 637 میلیون نفر از مردم چین در تعطیلات هشت روزه هفته طلایی به نقاط مختلف کشور خود سفر نموده و ده ها میلیارد دلار هزینه نموده اند؛ آن هم در برهه ای که مقام های کشوری امیدوار بودند برای رونق مالی، جهانگردان پول بیشتری خرج نمایند. در مقایسه با سال گذشته، این تعداد سفر و مقدار پولی که خرج شده به ترتیب 21 و 30 درصد کمتر شده است.

دیوار بزرگ چین نیز پذیرای خیل بزرگ جهانگردان بود. معروف ترین بخش دیوار چین موسوم به بادالینگ در اواخر ماه مارس با محدودیت های نو نظیر رزرو بلیط، به روی مردم باز شد.

در اطلاعیه ای که در 29 سپتامبر منتشر شد، دفتر منطقه ویژه اداری بادالینگ که مسئولیت مدیریت دیوار بزرگ چین را بر عهده دارد، به بازتماشامایندگان هشدار داد در طول فصل تعطیلات، محدودیت ها را رعایت نمایند. این محدودیت ها شامل فاصله گذاری اجتماعی یک متری بین افراد می شد. در این اطلاعیه آمده است:

تجمع بازتماشامایندگان به شدت ممنوع است. دستورالعمل های پیشین که در وب سایت دیوار چین منتشر شده است، به جهانگردان گو شزد می نماید که در کل طول بازدید خود، ماسک به صورت بزنند و از آن ها می خواهد که تابع هدایت های کارکنان موزه باشند.

با توجه به جمعیت زیاد جهانگردانی که این هفته بدون ماسک روی دیوار چین تجمع نموده بودند، به نظر می رسد که این پروتکل ها رعایت نشده است. به طور معمول سالانه بیش از 10 میلیون نفر از این جاذبه تماشا می نمایند. بخش بادالینگ به حدی معروفیت دارد که همواره با ازدحام بیش از مقدار جهانگردان داخلی و خارجی روبرو است و از همین رو مقامات چینی از ژوئن سال 2019 تصمیم گرفتند که روزانه فقط به 65 هزار جهانگرد اجازه بازدید بدهند.

زمانی که این بخش از دیوار چین در ماه مارس بازگشایی شد، طبق محدودیت های نو اعمال شده، تعداد بازتماشامایندگان روزانه به 30 درصد ظرفیت معمول کاهش یافت. پیش از جشن های هفته طلایی، مقامات سقف تعداد جهانگرد دیوار چین را به 75 درصد ظرفیت معمول افزایش دادند که به عبارتی روزی 48,750 بازتماشاماینده می شد. به گزارش خبرگزاری دولتی شین هوا، بلیط های بخش بادالینگ در تاریخ سه اکتبر در اوایل صبح به طور کامل فروخته شد.

در تعطیلات هفته طلایی که از طولانی ترین تعطیلات این کشور به شمار میرود، طبق معمول همواره جمعیت زیادی از قشر میانه چین به خارج از کشور سفر می نمایند؛ هرچند در امسال به دلیل محدودیت های ویزا، شرایط قرنطینه، نبود پروازهای بین المللی و خطر شیوع ویروس کرونا، مسافران چینی به سفرهای داخلی روی آورده اند. فقط در چهار روز اول این تعطیلات، 425 میلیون سفر جهانگردی داخلی در چین صورت گرفته که بر اساس داده های وزارت فرهنگ و جهانگردی این کشور، بیش از 45 میلیارد دلار عایدی جهانگردی حاصل از آن بوده است.

یکی از کارمندان برج زرد در ووهان هفته گذشته به رسانه دولتی گلوبال تایمز گفته بود:

تعداد جهانگردان امسال بیشتر از پارسال است. از زمانی که هزینه ورودی به این برج را برداشته ایم، تعداد جهانگردان روزانه دو برابر شده است.

محدودیت های کمتر در این هفته و همین طور عدم رعایت قوانین فاصله گذاری اجتماعی کاملا در تضاد با نگرانی حاکم بر جامعه در زمان شیوع ویروس کرونا در شهر ووهان است که سفرهای گسترده در زمان سال نوی چینی در ژانویه 2020 را تحت الشعاع قرار داده بود. در واقع مقام های دولت چین در 23 ژانویه و درست دو روز قبل از آغاز سال نوی قمری، ووهان را قرنطینه کردند؛ هرچند که در همان زمان به واسطه سفر صدها میلیون نفر از مردم چین به مناسبت این تعطیلات، ویروس کرونا نه تنها در کل چین، بلکه به خارج از این کشور سرایت نموده بود.

با به دست آمدن اطلاعات بیشتر درباره کرونا، مراکز حمل ونقل چین تخلیه شدند و کسانی که هنوز در مسافرت بودند، موظف به استفاده از تجهیزات محافظتی کامل از جمله دستکش پلاستیکی، پانچو، کلاه ایمنی، محافظ صورت و عینک شدند.

یکی از اهالی شهر گوانجو که برای گذراندن تعطیلات به شانگهای سفر نموده بود، گفت:

احتمال خطر به مقدار چشمگیری کاهش یافته و به نظرم چین به خوبی پیروز به کنترل ویروس شده است. علاوه بر زدن ماسک، با خود دستمال مرطوب الکلی برده بودم تا به خصوص قبل از خوردن غذا، دست هایم را ضدعفونی کنم؛ هرچند که در شانگهای تعداد کمی از مردم از ماسک استفاده می کردند.

جنیفر یی (Jennifer Ye)، از مدیران بازارهای مصرف نماینده در چین می گوید:

کنترل صحیح همه گیری، سیاست ها و مشوق های دولتی حامی مصرف نماینده و همین طور از سرگیری فعالیت های تجاری که بسیار سریع تر از حد انتظار بود، باعث جلب اعتماد مصرف نمایندگان چینی شده است. جهانگردی هفته طلایی و آمار هزینه های صرف شده نشان می دهد که مصرف داخلی در حال بهبود است و این امر تاحدی به خرید تلافی جویانه برمی شود که مردم به جبران چند ماهی که قادر به سفر نبودند، آغاز به سفر و خرج پول نموده اند.

منبع: کجارو / afar.com / edition.cnn.com
انتشار: 7 فروردین 1401 بروزرسانی: 7 فروردین 1401 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 1438

به "تورهای چین: ازدحام گردشگران روی دیوار چین باوجود پاندمی کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تورهای چین: ازدحام گردشگران روی دیوار چین باوجود پاندمی کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید