بهترین فرودگاه های دنیا در سال 2017

به گزارش مجله نازلارا، بر اساس انتشار نتایج اخیر جوایز فرودگاه های دنیا توسط وب سایت اسکای تراکس (Skytrax World Airport Awards)، برای پنجمین سال متوالی فرودگاه بین المللی چانگی سنگاپور به عنوان بهترین فرودگاه دنیا انتخاب شد. این فرودگاه یکی از بزرگترین مراکز حمل و نقل جنوب شرقی آسیا به شمار می رود و نهادی اصلی برای اقتصاد پر جنب و جوش این منطقه می باشد.

بهترین فرودگاه های دنیا در سال 2017

لی سیو هیانگ (Lee Seow Hiang)، مدیر عامل فرودگاه چانگی در بیانیه ای گفت: دستیابی بر جایزه بهترین فرودگاه جهان برای پنجمین سال متوالی مشوقی اثربخش برای جامعه فرودگاهی 50 هزار نفره چانگی می باشد. هر یک از اعضای فرودگاه چانگی در ثبت خاطره ای خوش و به یاد ماندنی برای مسافران تلاش فراوان می کنند و اشتیاق بسیاری دارند. این رتبه بندی و جوایز ما را در باور خدماتی که ارائه می دهیم یاری می کند و در بهینه سازی هر چه بیشتر آن ها ثابت قدم می دارد. همین امر موجب شده است که در این سال ها به پیشرفت هرچه بیشتر دست یابیم و مسافران را در قلب تمامی کارها قرار دهیم.

رتبه بندی سالانه اسکای تراکس بر مبنای نظرات حدود 14 میلیون نفر مسافر از 105 کشور مختلف می باشد. در این نظرسنجی بیش از 550 فرودگاه در نظر گرفته شده است، که 39 پارامتر عملکرد و خدمت را مشمول می شود. این پارامترها از قبیل راحتی امکانات، موقعیت سرویس های بهداشتی و مهارت زبانی کارکنان فرودگاه می باشد.

در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا نگاهی دقیق تری بر بهترین فرودگاه های جهان که در صدر لیست معتبر اسکای تراکس قرار گرفتند بیندازیم…

  1. فرودگاه کپنهاگ (CPH)؛ دانمارک

تعداد مسافران سالانه: 26.6 میلیون

رتبه فروگاه در سال قبل: 18

فرودگاه کپنهاگ (Copenhagen Airport) یکی از شلوغ ترین مراکز در شمال اروپا است و پایگاه اصلی عملیات پروازی خطوط هوایی اسکاندیناوی و نروژی است. منتقدان فرودگاه ها در نظرسنجی اسکای تراکس علی رغم شلوغی دائمی، فرودگاه را به خاطر تمیزی و قرار دادن نشانه های راهنما در اماکن مناسب و به صورت کار آمد مورد تحسین قرار دادند.

منبع: اسکای تراکس

  • آمار سالانه مسافران توسط فرودگاه کپنهاگ ارائه شده و مربوط به سال 2015 می باشد.
  1. فرودگاه بین المللی ناریتای توکیو (NRT) ؛ ژاپن

تعداد مسافران سالانه: 39.1 میلیون

رتبه فروگاه در سال قبل: 11

از میان دو فرودگاه توکیو، فرودگاه ناریتا (Tokyo Narita International Airport) اولین فرودگاهی است که در این فهرست قرار گرفت. ناریتا واقع در 35 مایلی خارج از پایتخت ژاپن می باشد و بیشتر ترافیک هوایی بین المللی پروازهای ورودی و خروجی را اداره می کند. فرودگاه ناریتا به عنوان مرکز اصلی عملیات پروازی خطوط هوایی همچون ژاپن ایرلاینز، دلتا، یونایتد و آنا می باشد.

بر اساس نظرسنجی اجرا شده از مسافران توسط اسکای تراکس، این فرودگاه به خاطر کارکنان خوش برخورد و کارآمد، امکانات تمیز و انتخاب های متعدد برای صرف غذا مورد قدر دانی قرار گرفت.

منبع: اسکای تراکس

  • آمار سالانه مسافران ارائه شده توسط فرودگاه بین المللی ناریتا می باشد و مربوط به سال 2016 است.
  1. فرودگاه بین المللی ونکور (YVR)؛ کانادا

تعداد مسافران سالانه: 22.3 میلیون

رتبه فروگاه در سال قبل: 14

فرودگاه ونکور (Vancouver International Airport) برای هشتمین سال دوباره جایزه برترین فرودگاه در امریکای شمالی را دریافت نمود و این برتری بی علت نیز نمی باشد. بر اساس نظرات مسافران در سایت اسکای تراکس، فرودگاه ونکور دارای کارکنان خوش برخورد، نظم سطح بالا و دسترسی آسان به مرکز شهر ونکور را دارد که یکی از بهترین مزیت های این فرودگاه است.

فرودگاه بین المللی ونکور همچنین دارای ترمینال هواپیماهای آبی می باشد، همچنین دارای مجموعه قابل توجهی از هنرهای شمال غربی اقیانوس آرام می باشد.

منبع: اسکای تراکس

  • آمار سالانه مسافران توسط فرودگاه بین المللی ونکور ارائه شده است و مربوط به سال 2016 می باشد.
  1. فرودگاه بین المللی کانسای (KIX)

تعداد مسافران سالانه: 25.2 میلیون

رتبه فروگاه در سال قبل: 9

فرودگاه کانسای (Kansai International Airport) واقع در جزیره مصنوعی اوساکا بِی (Osaka Bay) می باشد و از مراکز اصلی پروازهای خطوط هوای آنا (ANA) و ژاپن ایرلاینز است. مسافران این فرودگاه در نظرسنجی سایت اسکای تراکس معماری مدرن، امکانات تمیز، و کارکنان کارآمد را مورد تمجید قرار دادند.

این فرودگاه همچنین دارای عرشه ای مختص تماشای هواپیماهای ورودی و خروجی در آسمان است.

منبع: اسکای تراکس

  • آمار سالانه مسافران توسط فرودگاه بین المللی کانسای ارائه شده است و مربوط به سال 2016 می باشد.
  1. فرودگاه شیفول آمستردام (AMS)

تعداد مسافران سالانه: 58.3 میلیون

رتبه فروگاه در سال قبل: 13

فرودگاه شیفول آمستردام (Amsterdams Schiphol Airport) یکی از شلوغ ترین فرودگاه های اروپا است و به عنوان مرکز پرواز های کِی. اِل. اِم. (KLM)، دلتا و ترانساویا خدمت رسانی می کند.

این فرودگاه از بدو افتتاح در سال 1916 به علت فعالیت های سرگرمی گسترده ای که ارائه می داد شناخته شد و از همان زمان کتابخانه دنجی با کتاب های خوب برای پر کردن زمان انتظار پیش از پرواز مسافران فراهم کرده بود.

منبع: اسکار تراکس

  • آمار سالانه مسافران توسط شورای بین المللی فرودگاه ها ارائه شده است و مربوط به سال 2015 می باشد.
  1. فرودگاه فرانکفورت (FRA)؛ آلمان

تعداد مسافران سالانه: 61 میلیون

رتبه فروگاه در سال قبل: 12

فرودگاه فرانکفورت (Frankfurt Airport) چهارمین فرودگاه شلوغ در اروپا است و یکی از مهم ترین مراکز ترانزیت جهان می باشد. فرودگاه فرانکفورت پایگاه ناوگان هوایی لوفت هانزا با بیش از 270 جت است.

منتقدان در سایت اسکای تراکس فرودگاه فرانکفورت را به خاطر سهولت ترانزیت شدن بین ترمینال های پروازی، خرید فراوان و غذاهای متنوع مورد تحسین قرار داده اند.

منبع: اسکای تراکس

  • آمار سالانه مسافران ارائه شده توسط شورای بین المللی فرودگاه ها می باشد و مربوط به سال 2015 است.
  1. فرودگاه هیترو (LHR)؛ لندن

تعداد مسافران سالانه: 75 میلیون

رتبه فروگاه در سال قبل: 8

فرودگاه هیترو (London Heathrow Airport) سومین فرودگاه شلوغ جهان است و بزرگ ترین فرودگاه در میان 5 فرودگاه اصلی که در لندن خدمات ارائه می دهند می باشد. فرودگاه هیترو در حال باز سازی است و ساختمان جدیدی نیز برای ترمینال 2 بنا ساخته است.

ساختمان 8 ساله ترمینال 5 این فرودگاه در اسکای تراکس به عنوان بهترین ترمینال فرودگاه جهان شناخته شد.

فرودگاه هیترو نهاد اصلی خطوط هوایی ویرجین آتلانتیک و بریتیش ایرویز می باشد.

منبع: اسکای تراکس

  • آمار سالانه مسافران توسط شورای بین المللی فرودگاه ها ارائه شده است و مربوط به سال 2015 است.
  1. فرودگاه زوریخ (ZRH)؛ سوئیس

تعداد مسافران سالانه: 27.7 میلیون

رتبه فروگاه در سال قبل: 7

تنها در فاصله 8 مایلی قلب زوریخ، فرودگاه زوریخ (Zurich Airport) به عنوان نهادی برای خطوط هوایی بین المللی سوئیس می باشد و مرکز اتصال بزرگ ترین شهر سوئیس با سایر نقاط کشور است.

برای مسافرانی که توقف طولانی مدت در این فرودگاه دارند، امکاناتی همچون اجاره دوچرخه و اسکیت، و گشت و گذاری به موزه حمل و نقل لوکرن سوئیس (Swiss Museum of Transport Lucerne) فراهم می باشد.

منبع: اسکای تراکس

  • آمار سالانه مسافران توسط فرودگاه زوریخ ارائه شده است و مربوط به سال 2016 است.
  1. فرودگاه بین المللی مرکزی ژاپن (NGO)

تعداد مسافران سالانه: 9.8 میلیون

رتبه فروگاه در سال قبل: 6

فرودگاه بین المللی مرکزی ژاپن (Central Japan International) در وسط ایسه بِی (Ise Bay) جزیره ای مصنوعی در نزدیکی شهر ناگویا ساخته شده است. این فرودگاه همچنین با عنوان سنترایر (Centrair) نیز خوانده می شود. فرودگاه مرکزی ژاپن مرکز خطوط هوایی آل نیپون (All Nippon Airways)/ آنا (ANA) و ژاپن ایرلاین است.

فرودگاه سنترایر به عنوان بهترین فرودگاه منطقه ای در جهان از باقی فرودگاه ها متمایز شده است.

این فرودگاه همچنین برای مسافران عرشه ای 1000 فوتی مخصوص تماشای کشتی های بادبانی بندر ناگویا فراهم کرده است. از امکانات دیگر این هتل حمام سنتی ژاپنی است که مسافران می توانند درحالیکه در حوضچه آب گرم حمام استراحت می کنند، به نظاره غروب آفتاب بر فراز خلیج ناگویا بنشینند.

منبع: اسکای تراکس

  • آمار سالانه مسافران توسط اسکای تراکس ارائه شده است و مربوط به سال 2014 می باشد.
  1. فرودگاه بین المللی حمد (DOH)، دوحه؛ قطر

تعداد مسافران سالانه: 30 میلیون

رتبه فروگاه در سال قبل: 10

فرودگاه بین المللی حمد (Hamad International Airport) در سال 2014 با هدف اجرای کسب و کار در دوحه افتتاح شد و در حال حاضر نهادی برای خطوط هوای قطر می باشد. فرودگاه و 2 ترمینال آن بر روی زمینی با مساحت 5400 جریب با هزینه 16 میلیارد دلار احداث شد. اسکای تراکس فرودگاه حمد را اینگونه توصیف می کند: لوکس ترین فرودگاه جهان و در عین حال از لحاظ معماری قابل توجه ترین مجموعه ترمینال های فرودگاهی جهان می باشد.

منبع: اسکای تراکس

  • آمار سالانه مسافران ارائه شده توسط دولت کشور قطر است و مربوط به سال 2015 می باشد.
  1. فرودگاه بین المللی هنگ کنگ (HKG)؛ چین

تعداد مسافران سالانه: 68.3 میلیون

رتبه فروگاه در سال قبل: 5

فرودگاه بین المللی هنگ کنگ (Hong Kong International Airport) واقع در جزیره ای مصنوعی خارج از سواحل هنگ کنگ می باشد و از آغاز افتتاح در سال 1998، این فرودگاه به یکی از محبوب ترین فرودگاه های جهان بدل گشت.

فرودگاه بین المللی هنگ کنگ به عنوان یکی از شلوغ ترین فرودگاه های آسیا، به عنوان مرکز عملیات پروازی، در خدمت خطوط هوایی کاتای پاسفیک، هنگ کنگ و دراگون ایر (Dragonair) می باشد.

اگر احیاناً روزی مسیرتان به این فرودگاه افتاد، از قلم نیاندازید به زمین گلف اسکای سیتی ناین ایگلز (SkyCity Nine Eagles) در نزدیکی ترمینال 2 فرودگاه بروید و از بازی گلف در این زمین زیبا لذت ببرید.

منبع: اسکای تراکس (Skytrax World Airport Awards)

  • آمار سالانه مسافران توسط شورای بین المللی فرودگاه ها ارائه شده است و مربوط به سال 2015 می باشد.
  1. فرودگاه مونیخ (MUC)، آلمان

تعداد مسافران سالانه: 42.3 میلیون

رتبه فروگاه در سال قبل: 3

فرودگاه مونیخ (Munich Airport) واقع در شمال شرق مرکز شهر مونیخ می باشد و یکی از شلوغ ترین فرودگاه های اروپا به شمار می رود. فرودگاه مونیخ، بعد از فرودگاه فرانکفورت از شلوغ ترین فرودگاه های کشور آلمان محسوب می شود. فرودگاه مونیخ در خدمت خطوط هوایی برلین، لوفت هانزا و کُندُر (Condor) می باشد. معماری نمای خارجی این فرودگاه شیشه ای و بسیار زیبا است. در نزدیکی این فرودگاه به منظور سرگرمی مسافران یک پارک به همراه زمین گلف کوچک و نمایشگاه هواپیماهای تاریخی فراهم ساخته اند.

منبع: اسکای تراکس

  • آمار سالانه مسافران توسط فرودگاه مونیخ ارائه شده است و مربوط به سال 2016 است.
  1. فرودگاه بین المللی اینچیون (ICN)

تعداد مسافران سالانه: 49.3 میلیون

رتبه فروگاه در سال قبل: 2

فرودگاه اینچیون (Incheon International Airport) واقع در جزیره ای در نزدیکی کره جنوبی و منزلگاه اصلی هواپیمایی کُریَن (Korean Air) می باشد. این فرودگاه در سال 2001 افتتاح شد و یکی از شلوغ ترین فرودگاه های جهان در 24 ساعت شبانه روز است. فرودگاه اینچیون (Incheon) همچنان جایگاه خود را به عنوان یکی از بهترین فرودگاه های جهان حفظ کرده و در رتبه سوم قرار گرفته است.

امکانات بسیار قابل توجه فرودگاه اینچون از قبیل چندین رستوران و تنوع بسیار بالا در انتخاب غذا، فروشگاه های مختلف و همچنین اجرای برنامه های فرهنگی می باشد. علاوه بر این ها، این فرودگاه دارای موزه فرهنگ کره ای می باشد.

منبع: اسکای تراکس

  • آمار سالانه مسافران ارائه شده توسط فرودگاه اینچیون است و مربوط به سال 2015 است.
  1. فرودگاه بین المللی توکیو هانِدا (HND)، ژاپن

تعداد مسافران سالانه: 75.3 میلیون

رتبه فروگاه در سال قبل: 4

فرودگاه بین المللی توکیو هاندا (Tokyo Haneda International Airport) یکی از دو فرودگاه های مهم بین المللی است که در خدمت شهر توکیو ژاپن قرار گرفته است. این فرودگاه چند مایل از قلب پایتخت ژاپن فاصله دارد. هاندا ثابت کرده که درگاهی محبوب برای ورود گردشگران و مسافران کسب و کار است.

فرودگاه هاندا پنجمین فرودگاه شلوغ جهان می باشد و خدمات کارآمد، تمیزی فرودگاه و فروشگاه های آن شناخته شده می باشند.

منبع: اسکای تراکس

  • آمار سالانه مسافران توسط شورای بین المللی فرودگاه ها ارائه شده است . مربوط به سال 2015 است.
  1. فرودگاه بین المللی چانگی (SIN)، سنگاپور

تعداد مسافران سالانه: 55.4 میلیون

رتبه فروگاه در سال قبل: 1

برای پنجمین سال متوالی، فرودگاه چانگی سنگاپور (سنگاپور چانگی International Airport) رتبه خود را حفظ کرده و به عنوان برترین فرودگاه جهان شناخته شده است. فرودگاه چانگی منزلگاه خطوط هوایی سنگاپور، سیلک ایر (Silkair)، تایگر ایر (Tigerair) می باشد و شانزدهمین فرودگاه شلوغ جهان می باشد.

فرودگاه سنگاپور توسط مسافران بابت معماری زیبا و منحصر به فرد، عملکرد کارآمد، امکانات رفاهی لوکس و انتخاب متنوع غذا و خرید مورد ستایش قرار گرفته است. مسافرانی که وارد این فرودگاه می شوند از امکاناتی از قبیل سالن سینما، سرگرمی های چند رسانه ای، اسپا، و سرسره مارپیچی بزرگ بهره مند می گردند.

منبع: اسکای تراکس (Skytrax World Airport Awards)

  • آمار سالانه مسافران توسط شورای بین المللی فرودگاه ها ارائه شده است و مربوط به سال 2016 می باشد.
منبع: سفرمی
انتشار: 26 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 353

به "بهترین فرودگاه های دنیا در سال 2017" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین فرودگاه های دنیا در سال 2017"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید