استفاده از PVD در صنعت شیرآلات ساختمانی بسیار رایج شده است

به گزارش مجله نازلارا، مدیر فنی گروه صنعتی کریم پور ضمن تاکید بر اهمیت و صندلی فعلی PVD در صنایع مختلف، از نفوذ این نوع فناوری پوشش دهی در صنعت شیرآلات اطلاع داد.

استفاده از PVD در صنعت شیرآلات ساختمانی بسیار رایج شده است

جهت دریافت خدمات پتینه کاری چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، گروه صنعتی کریم پور در بخش فراوری و عرضه شیرآلات بهداشتی، انواع دوش، سینک، روشویی، دستشویی، فلش تانک و قطعات جانبی فعالیت دارد.

محمد کریم پور از مدیران این گروه صنعتی درباره استفاده از فناوری PVD در محصولات این شرکت گفت: تا چند سال قبل، محصولات را به صورت برون سپاری پوشش دهی می کردیم و از خدمات PVD دیگر شرکت ها استفاده می کردیم. 5 سال قبل با توجه به احتیاج شرکت، اقدام به خرید یک دستگاه پوشش دهی به روش PVD از شرکت یارنیکان صالح کردیم و یک سال بعد نیز دستگاه دوم از این شرکت خریداری شد. در حال حاضر با دو دستگاه PVD ایرانی در حال ارائه خدمات هستیم.

نوبهاری، مدیر فنی گروه صنعتی کریم پور درباره فرآیند مورد استفاده در محصولات این شرکت گفت: اغلب از برنج برای فراوری شیرآلات استفاده می کنیم، روی برنج با نیکل و کروم آبکاری می گردد و در نهایت برای ایجاد رنگی زیبا و همچنین افزایش استحکام ساختاری، با روش PVD روی محصول پوششی از جنس تیتانیوم اعمال می گردد. این پوشش ها استحکام بالایی داشته و تا وقتی که در معرض محیط اسیدی نظیر بعضی شوینده ها قرار نگیرد، دوام بسیار بالایی دارد. همچنین با این روش می توان رنگ طلایی و مسی را روی محصولات ایجاد کرد.

نوبهار معتقد است که در حال حاضر فناوری PVD به شدت در بازار لوازم آشپزخانه نفوذ نموده و این دستگاه در بسیاری از شرکت های فراوریی مورد استفاده قرار می گیرد. شاید تا چندی پیش PVD یک مزیت رقابتی ایجاد می کرد، اما در حال حاضر به یکی از ملزومات مهم و غیرقابل انکار این صنعت تبدیل شده است.

همان طورکه کیفیت آب مصرفی برای هر فردی اهمیت فوق العاده بالایی دارد، کیفیت و زیبایی شیرآلات مورد استفاده در هر منزلی هم مهم و لازم است. به طور کلی شیرآلات از دو جنس آلیاژ برنج یا سرب خشک ساخته می شوند و تنها روکش های آن ها است که تفاوت های ظاهری در آن ها ایجاد می نماید. بعد از جنس فلز مورد استفاده در شیرآلات، آبکاری دارای اهمیت فراوان است که می تواند در مقاومت شیر تاثیر بسزایی داشته باشد و هرچه کیفیت آبکاری بهتر باشد شیرآلات دیرتر فرسوده می شوند.

انواع روکش های تزئینی نظیر برنج، برنز، مس و استیل برای شیرآلات کاربرد به وفور استفاده می شوند. اما از آنجا که فراوریکنندگان همیشه به دنبال محصولات با زیبایی، کیفیت و طول عمر بیشتر هستند، امروزه شیرآلاتی با پوشش های نانوساختار دارای سختی و مقاومت در برابر خوردگی بالاتر فراوری می شوند. شناخته شده ترین این پوشش های تزئینی نانوساختار TiN، TiAlN است که با استفاده از دستگاه PVD قابل اعمال روی محصولات است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 آذر 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1399 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 761

به "استفاده از PVD در صنعت شیرآلات ساختمانی بسیار رایج شده است" امتیاز دهید

1 کاربر به "استفاده از PVD در صنعت شیرآلات ساختمانی بسیار رایج شده است" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از PVD در صنعت شیرآلات ساختمانی بسیار رایج شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید