اعتراض چین به مداخله گروه هفت در امور داخلی خود

به گزارش مجله نازلارا، سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز سه شنبه گفت، پکن اعتراض شدید خود را به انتقادهای مطرح شده علیه خود در بیانیه گروه هفت بعد از اجلاس این گروه در انگلیس ابراز نموده است.

اعتراض چین به مداخله گروه هفت در امور داخلی خود

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در جریان اجلاس گروه هفت در کورنوال انگلیس در 11-13 ژوئن، رهبران این گروه بیانیه ای منتشر نموده و در آن گفتند، با چین در قبال مسائل مهم مشترک همکاری خواهند کرد اما با پکن در قبال بعضی مسائل دیگر نظیر نقض حقوق بشر در هنگ کنگ، مساله اویغورها در سین کیانگ و شرایط در دریاهای چین جنوبی و چین شرقی مقابله می نمایند.

ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین به خبرنگاران گفت: ما متوجه شده ایم بیانیه گروه هفت که شامل بندهایی علیه چین است، حاوی افترازنی عمدی بوده و یک مداخله در امور داخلی چین در ارتباط با هنگ کنگ، سین کیانگ، تایوان و مسائل دریایی است. این نقض فاحش اصول منشور سازمان ملل بوده و مغایر با همکاری سودمند دوجانبه است.

وی اضافه کرد که چین به طرح اعتراض شدید خود از این بابت پرداخته است.

گروه هفت متشکل از کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، انگلیس و آمریکا است. در اجلاس این گروه در کورنوال همچنین رهبران اتحادیه اروپا و چند کشور مهمان نظیر کره جنوبی و آفریقای جنوبی نیز شرکت کردند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 11 تیر 1400 بروزرسانی: 11 تیر 1400 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 1119

به "اعتراض چین به مداخله گروه هفت در امور داخلی خود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض چین به مداخله گروه هفت در امور داخلی خود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید