اعمال محدودیت در مصرف برق صنایع با هماهنگی قبلی

به گزارش مجله نازلارا، سخنگوی صنعت برق گفت: کوشش می گردد با هماهنگی قبلی با صنایع در روزهای سرد پیش رو در مصرف برق این بخش محدودیت اعمال گردد تا احتیاج به اعمال خاموشی برای بخش خانگی و مراکز حساس نباشد.

اعمال محدودیت در مصرف برق صنایع با هماهنگی قبلی

به گزارش خبرنگاران، مصطفی رجبی مشهدی امروز (آدینه) در مصاحبه با ایرنا در باره آسیب دیدن صنایع از قطعی برق هفته گذشته اضافه کرد: اولویت ما تامین برق بخش خانگی و مراکز حساس است.

وی ادامه داد: به طور قطع در این شرایط سخت که مصرف گاز افزایش چشمگیری پیدا نموده و پیش بینی می گردد از این میزان هم فراتر برود، ضروری است محدودیت های هماهنگ شده ای را برای بخش صنعت نظیر سایر بخش ها داشته باشیم تا اینها با اطلاع قبلی بخشی از مصرف برق خود را قطع نمایند.

سخنگوی صنعت برق خاطرنشان ساخت: این اقدام ها با هماهنگی قبلی است و امید است با توجه به اینکه با هماهنگی قبلی انجام می گردد منجر به خسارت برای این بخش نشده باشد البته به محض اینکه محدودیت سوخت نیروگاه ها رفع گردد شرایط به روال عادی بر خواهد گشت و در آن موقع صنایع می توانند از حداکثر فراوری خود بهره گیرند.

بعضی از فعالان بخش صنعت اعلام نموده اند به دلیل بروز خاموشی در هفته گذشته متحمل خسارت شده اند.

مسعود خوانساری رییس اتاق بازرگانی تهران در همین رابطه در یکی از صفحه های اجتماعی خود نوشت: قطع برق های اخیر به غیر از اینکه شهفرایندان را کلافه نموده، به صنایع صدمات وارد و ماشین آلات آنها را دچار خسارت نموده است.

هفته گذشته فرایند مصرف گاز در کشور به دلیل افزایش سرمای هوا رشد قابل ملاحظه ای کرد و منجر به آن شد تا درآن هفته برای ساعت هایی برق در بعضی مناطق کشور قطع گردد.

در همین رابطه سخنگوی صنعت برق با اشاره به بعضی خاموشی ها در تعدادی از کلانشهرهای کشور از جمله پایتخت، گفت: این خاموشی ها ناشی از کمبود سوخت نیروگاه ها است.

مصطفی رجبی مشهدی اضافه کرد: به دلیل افزایش میزان مصرف گاز در بخش خانگی ناشی از افزایش سرما، عرضه سوخت گاز به نیروگاه ها با محدودیت روبرو شده است.

وی بیان داشت: این محدودیت عرضه سبب شده نیروگاه ها نتوانند نسبت به تامین سوخت گاز اقدام نموده و به همین دلیل بعضی از آنها خاموش شده اند که همین مساله موجب بروز خاموشی ها شده است.

رجبی مشهدی، از کوشش برای تامین سوخت جایگزین برای این نیروگاه ها اطلاع داد و اعلام نمود: با عرضه سوخت این خاموشی ها رفع خواهد شد.

سخنگوی صنعت برق بر لزوم رعایت صرفه جویی از سوی مشترکان تاکید نمود و گفت: صرفه جویی در مصرف انرژی سبب می گردد اعمال خاموشی ها کمتر گردد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 4 اسفند 1399 بروزرسانی: 4 اسفند 1399 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 889

به "اعمال محدودیت در مصرف برق صنایع با هماهنگی قبلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعمال محدودیت در مصرف برق صنایع با هماهنگی قبلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید