انتخاب مبلمان مناسب دفتر کار خانگی

به گزارش مجله نازلارا، به طور کلی دو نکته در خصوص دفتر کار خانگی باید در نظر گرفته گردد: راحتی و کاربرد. فضای دفتر کار خانگی باید به اندازه کافی راحت بوده و از بازده بالایی برخوردار باشد. بنابراین در طراحی چنین فضایی استفاده از مبلمان اداری مناسب نیز حائز اهمیت می باشد و باید در کنار دو مورد ذکر شده به این امر نیز توجه گردد. زمانی که به خریداری مبلمان اداری مناسب برای دفتر کار خود در خانه فکر می کنید باید مواردی را در نظر بگیرید که در ادامه به بیان آن ها خواهیم پرداخت.

انتخاب مبلمان مناسب دفتر کار خانگی

بودجه خود را در نظر بگیرید

بودجه ای که برای انجام این کار در نظر گرفته اید، اولین نکته ای است که باید به آن توجه نمایید. زمانی که میزان هزینه مصرفی معین گردد، انتخاب برای شما راحت تر خواهد شد. جستجو در صفحات آنلاین که در زمینه مبلمان اداری فعالیت دارند نیز می تواند در این امر به شما یاری کند. با جستجو در این صفحات متوجه خواهید شد که مبلمان های اداری از تنوع بالایی برخوردار می باشد.

اگر شما از جمله افرادی هستید که علاقه دارید خودتان جایگاه مناسبی برای خود بسازید، باید بدانید که انجام این کار بسیار مقرون به صرفه می باشد. با انجام این کار به راحتی می توانید جایگاه خود را مطابق با دیگر اِلمان های موجود در اتاق مانند کشوها و میز کامپیوتر بسازید. برخی از مبلمان های اداری قیمت های بالایی دارند و انواع بزرگ تر و اجناس بهتر آن ها نیز به نسبت از قیمت های بالاتری برخوردار هستند.

جایگاه های چرخ دار از جمله انواع مبلمان های اداری هستند که در دفتر کارهای خانگی نیز مورد استفاده قرار می گیرند. انتخاب انواع مناسب آن بسیار کاربردی بوده و فضای دفتر کار شما را تغییر می دهد.

خرید انواع چرمی مبلمان های اداری نیازمند صرف هزینه زیادی می باشد و در انواع مختلفی وجود دارند. جایگاه های ارگونومیک از گران ترین انواع جایگاه های اداری محسوب می شوند. قبل از خرید جایگاه های چرخ دار جستجوی کلی انجام داده و بر اساس نیاز و بودجه خود برای خرید آن ها اقدام نمایید.

فضای اتاق را در نظر بگیرید

اندازه گیری دقیق اتاق و در نظر دریافت فضای لازم برای استفاده از مبلمان اداری از دیگر عواملی است که باید در هنگام انتخاب مبلمان اداری در نظر گرفته گردد. توجه داشته باشید که اتاق های خالی همواره بزرگ تر به نظر می رسند. بنابراین فضای اتاق را در هنگام پرشدن با وسایل مختلف نیز در نظر بگیرید.

استفاده از یک میز و جایگاه به طور قطع فضای زیادی اشغال می نماید. در کنار آن ها استفاده از یک کتابخانه و میز و جایگاه برای پذیرایی از مراجعین نیز باعث می گردد فضا سریع پر گردد. بنابراین قبل از خرید ابعاد اتاق را دقیق اندازه گیری کنید و به هر آن چه که نیاز دارید در اتاق قرار دهید، فکر کنید.

شاید در فضای اتاق کار خود تنها به استفاده از لپ تاپ نیاز داشته باشید. در این صورت تنها ضروری است از یک میز و جایگاه در اتاق استفاده نمایید. بنابراین با توجه به نیاز خود و فضایی که در دسترس دارید می توانید یک خرید موفقیت آمیز انجام دهید.

به استفاده مناسب از فضا فکر کنید

مبلمانی برای اتاق کار خود انتخاب کنید، که بیش ترین کاربرد را در دفتر کارخانگی شما دارد.شاید شما به خرید مبلمانی شیک و جذاب علاقمند باشید، اما این مبلمان آن طور که باید مورد استفاده قرار نگیرد و با این کار تنها هزینه ای اضافی پرداخت نموده اید. از خرید میزهای کوچکی که فضای کافی برای قرار دادن وسایل ندارند و برای قرار دادن وسایل نیاز به کشوهای اضافه است خودداری کنید. دفتر کار خانگی، محل کار شما محسوب می گردد و نوع چیدمان مبلمان اداری آن باید بر اساس نیاز و حداکثر کارامدی صورت گیرد.

آیا در دفتر کار خود همکار دارید؟

اگر دفتر کار خانگی شما به صورتی است که فردی دیگری نیز در کنار شما به انجام کار مشغول است، باید نیازهای او را نیز در نظر بگیرید. شاید همکار شما به فضای کم تر یا بیش تری نسبت به شما نیاز داشته باشد. برای انتخاب مبلمان اداری مناسب در چنین شرایطی باید برای مدتی در کنار یکدیگر کار کنید تا به مرور زمان نیاز شما از استفاده مبلمان به طور واضح معین گردد. برخی از وسایل مانند کتابخانه و میزی که از آن برای قرار دادن وسایلی مانند پرینتر استفاده می کنید، می توانند به صورت مشترک مورد استفاده قرار گیرند.

آیا مشتری به دفتر کار شما رفت و آمد دارد؟

اگر دفتر کار شما به گونه ای است که مشتری یا افراد مختلفی به آن جا رفت و آمد می نمایند، یه طور قطع تاثیر زیادی در نوع انتخاب یا چیدمان مبلمان اداری خواهد گذاشت. توجه داشته باشید که انتخاب مبلمان مناسب به معنای خرید انواع گران قیمت آن نیست.

زمانی که مشتری و مراجعه نماینده به دفتر کار شما پا می گذارد، به استفاده از یک میز مناسب نیز نیاز دارید. بهتر است این میز در روبه روی میز کار شما قرار گیرد تا در زمان انجام کار هم به آن تسلط داشته باشید. از انتخاب میز با ابعاد مناسب اطمینان حاصل کنید. پیشنهاد ما به شما استفاده از دو میز در یک زاویه از اتاق می باشد. در این صورت می توانید از یکی برای انجام کارهای خود و از دیگری برای مراجعه نمایندگان استفاده نمایید.

چقدر زمان در اتاق کار خود سپری می کنید؟

تخمین میزان زمانی که در اتاق کار خود می گذرانید عامل مهمی در میزان راحتی فضا تلقی می گردد. اگر میزان زمانی که از اتاق کار خود استفاده می کنید کوتاه است و مراجعین زیادی به آن جا رفت و آمد می نمایند، استایل دفتر مهم تر از راحتی آن می باشد. اما اگر زمان زیادی در اتاق کار خود هستید به میزان راحتی آن باید توجه ویژه ای داشته باشید.

استایل شخصی و نیازهای خود را ادغام کنید

زمانی که به جنبه های کاربردی دفتر کار خود فکر می کنید، باید به استایل مورد نظر و مناسب این فضا نیز فکر کنید. مبلمان اداری به سبک معاصر که می توان از آن در دفتر کار خانگی استفاده کرد، در انواع قیمت و طرح وجود دارند.

نتیجه

مبلمان دفتر کارخانگی شما باید با توجه به فضا و نیازهای شما خریداری شوند. زمانی برای ارزیابی این نیازها قبل از اقدام به خرید صرف کنید. با یک انتخاب صحیح، می توانید مبلمان اداری شیک، راحت و کارامد برای دفتر کار خانگی خود تهیه کنید.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 101

به "انتخاب مبلمان مناسب دفتر کار خانگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخاب مبلمان مناسب دفتر کار خانگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید