برنامه ای که افراد بدون ماسک را شناسایی می نماید

به گزارش مجله نازلارا، ام ال 6(ML6) که یک شرکت بلژیکی متخصص در زمینه هوش مصنوعی و یادگیری ماشین است اخیرا برنامه ای توسعه داده است که می تواند تشخیص دهد چه کسی ماسک استفاده نکرده است.

برنامه ای که افراد بدون ماسک را شناسایی می نماید

از پروفایل ما وبلاگ بخار دیدن نمایید.

از اول دسامبر سال 2020 استفاده از ماسک در اماکن عمومی هلند اجباری شده است. مدتی است که این امر در حمل و نقل عمومی نیز اجباری شده است. ممکن است برای کارمندان بخش حمل و نقل عمومی نظارت و آنالیز این موضوع که آیا همه افراد از این قانون پیروی می نمایند یا خیر سخت باشد. به همین دلیل شرکت ام ال 6 یک برنامه هوش مصنوعی ایجاد نموده است که می تواند تشخیص دهد چه زمانی افراد ماسک بر صورت ندارند.

شرکت ها می توانند از این برنامه هوش مصنوعی برای انجام بهتر این کار و آنالیز اینکه آیا کارمندان و دیگر افراد از قانون زدن ماسک صورت پیروی می نمایند یا خیر استفاده نمایند. هنگام استفاده از این برنامه وقتی شخصی ماسک بر صورت ندارد یا ماسک صورت را به درستی نزده باشد، یک هشدار صوتی به صدا در می آید.

برای استفاده از برنامه، رایانه و دوربین مورد احتیاج است. این اپلیکیشن به دوربین متصل می گردد و همزمان که برنامه با استفاده از مدل تشخیص چهره، چهره افراد داخل ساختمان را رصد می نماید تصاویر افراد در رایانه نمایش داده می گردد. علاوه بر این مدل شناسایی تشخیص چهره، این برنامه همچنین از مدلی استفاده می نماید که به آن اجازه می دهد دهان افراد را آنالیز کند که این امر به طور واضح نشان می دهد افراد از ماسک مناسبی استفاده نموده اند یا خیر.

این شرکت گفت: آنالیز و چک کردن صورت تمامی افرد یک کار زمان بر است و کارکنان نمی توانند آنالیز نمایند که آیا همه افراد از ماسک صورت استفاده نموده اند یا خیر اما با یاری برنامه مذکور می توان به طور اتوماتیک آنالیز کرد که آیا این قانون رعایت شده است یا خیر.

ام ال 6 کد و دستورالعمل های استفاده از برنامه را به صورت رایگان منتشر نموده است و این برنامه را می توان در همه مکان هایی که استفاده از ماسک اجباری است استفاده کرد. این شرکت ادعا می نماید که این برنامه مشارکتی در مبارزه با ویروس کرونا است.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 29 بهمن 1399 بروزرسانی: 29 بهمن 1399 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 878

به "برنامه ای که افراد بدون ماسک را شناسایی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه ای که افراد بدون ماسک را شناسایی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید