برگ برنده سرمربی پرسپولیس در لیگ بیست ویکم

به گزارش مجله نازلارا، پرسپولیس در دیداری تدارکاتی به مصاف پدیده رفت و اگرچه مقابل این تیم متوقف شد، اما سیستم دفاع سه نفره را نیز کنار دفاع 4 نفره امتحان کرد. موضوعی که نشان می دهد پرسپولیس با آغاز ادامه رقابت های لیگ قرار است با سیستم های مختلفی مقابل حریفانش به میدان برود.

برگ برنده سرمربی پرسپولیس در لیگ بیست ویکم

اما نکته ای که کادرفنی پرسپولیس را برای تغییر سیستم مجاب کرده، تعداد زیاد بازیکنان چند پسته در این تیم است. نگاهی به لیست پرسپولیس نشان می دهد بسیاری از بازیکنان ترکیب اصلی و حتی ذخیره پرسپولیس توانایی بازی در پست های مختلف را دارند.

فرشاد فرجی، وحدت هنانوف و سیدجلال حسینی نفراتی هستند که قابلیت بازی در سیستم نو و هر سه منطقه خط دفاعی مد نظر را خواهند داشت. ضمن این که هنانوف سابقه بازی در پست وینگ بک راست و چپ را نیز داشته است. علی نعمتی می تواند در دفاع وسط، سمت چپ دفاع سه نفره و وینگ بک چپ ایفای نقش کند. سیامک نعمتی توانایی بازی در پست های وینگ بک راست و وینگر راست و چپ را دارد. کامیابی نیا، میلاد سرلک و رضا اسدی نیز علاوه بر هافبک دفاعی در صورت نیاز می توانند به عنوان مدافع مرکزی در زمین بازی کنند. مهدی شیری و سعید آقایی هم می توانند به عنوان دو مدافع کناری پرسپولیس در سیستم دفاع 4 نفره بازی کنند و هم می توانند در پست وینگ بک راست و چپ ایفای نقش کنند.

در ادامه می رسیم به وحید امیری، ستاره این روز های فوتبال ملی و باشگاهی ایران. امیری می تواند در سه پست وینگ بک چپ و وینگر راست و دفاع چپ مهره تاثیرگذاری باشد و مهدی ترابی نیز توانایی بازی در پست های وینگر سمت چپ و راست و همین طور هافبک پشت مهاجم را دارد. ضمن این که علی شجاعی نیز با این که از سوی گل محمدی چندان به بازی گرفته نمی شود، اما قابلیت بازی در پست های وینگ بک چپ و وینگر چپ و راست را دارد.

با توجه به چنین داشته هایی تغییر سیستم برای گل محمدی از دفاع 4 نفره به 3 نفره کار نشدنی و سختی نیست و او می تواند با توجه به توانایی فردی شاگردانش پرسپولیس را در دو سیستم 2-4-4 یا 2-5-3 راهی میدان کند.

طرفداری

منبع: فرارو
انتشار: 3 دی 1400 بروزرسانی: 3 دی 1400 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 1337

به "برگ برنده سرمربی پرسپولیس در لیگ بیست ویکم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگ برنده سرمربی پرسپولیس در لیگ بیست ویکم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید