بسته شدن مرزهای ارمنستان؛ افزایش مبتلایان در گرجستان و دومین مرگ کرونایی در اوکراین

به گزارش مجله نازلارا، ارمنستان مرزهایش را به روی شهروندان 16 کشور پرخطر در رابطه با شیوع ویروس کرونا بست، تعداد افراد آلوده در گرجستان به 35 نفر رسید و مبتلایان به کرونا در اوکراین نیز افزایش یافته و دومین مورد مرگ در این کشور ثبت شد.

بسته شدن مرزهای ارمنستان؛ افزایش مبتلایان در گرجستان و دومین مرگ کرونایی در اوکراین

با ما سفر کنید و با تور گرجستان ارزان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، دفتر مطبوعاتی دولت ارمنستان روز سه شنبه گفت که طبق تصمیم ستاد مقابله با حوادث اضطراری در کشور ، ورود شهروندان 16 کشور دنیا که بیشترین گستردگی شیوع ویروس جدید کرونا را دارند، به این کشور ممنوع شده است.

بر اساس این بیانیه، مقامات ارمنستان ورود شهروندان چین ، ایران ، کره جنوبی ، ژاپن ، ایتالیا ، اسپانیا ، فرانسه ، آلمان ، سوئیس ، دانمارک ، اتریش ، بلژیک ، نروژ ، سوئد ، هلند و انگلستان را ممنوع نموده ا ند. ضمن اینکه شهروندان ارمنستانی که از این کشورها به کشور باز می گردند ، باید 14 روز قرنطینه شند.

دولت ارمنستان روز دوشنبه در یک نشست اضطراری تصمیم گرفت تا به دلیل تهدید شیوع بیش از حد ویروس کرونا، در کشور شرایط اضطراری اعلام کند.در حال حاضر 64 مورد آلودگی به این ویروس در ارمنستان تشخیص داده شده است و بیش از 400 شهروند در قرنطینه بسر می برند.

افزایش افراد آلوده به ویروس کرونا در گرجستان

وزارت بهداشت گرجستان گفت که تعداد مبتلایان به عفونت ویروس کرونا ، COVID-19 در این کشور به 35 نفر رسیده است. بدین ترتیب هر روز تقریباً دو مورد جدید آشکار شده است. همچنین 64 نفر در بیمارستان بستری و تحت نظارت قرار داشته و حدود 1 هزار نفر هم در قرنطینه خانگی هستند.

در شانزدهم مارس (26 اسفند)، مقامات گرجستان برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ، ورود همه اتباع خارجی به کشورشان را منع کردند.

در 15 مارس (25 اسفند) ، آنها مرز زمینی خود با روسیه را بستند ، و یک روز قبل از هم مرزهای گرجستان با ارمنستان و آذربایجان مسدود شده بودند.

در اوکراین دومین مورد مرگ ناشی از کرونا هم ثبت شد

وزارت بهداشت اوکراین دومین مرگ ناشی از عفونت ویروس کرونا را تأیید نموده است.

بر اساس این اطلاعات ، روز سه شنبه در اوکراین هفت مورد جدید از آلودگی با ویروس کرونا ثبت شده که یکی از این موارد به مرگ انجامید و یک زن 33 ساله ساکن منطقه چرنوویتسکی درگذشت.

همچنین در بین افراد آلوده یک مرد 44 ساله از منطقه کی یف وجود دارد که به تازگی از خارج به کشور مراجعت نموده بود و سه کودک شش ماهه ، 18 ماه و 10 ساله نیز در بین مبتلایان هستند.

بر اساس دستور دولت، از روز سه شنبه در اوکراین ممنوعیت فعالیت کلیه رستوران ها ، مراکز خرید ، کافه ها و سینماها به اجرا گذاشته شده و شهروندان مجاز به تجمع در گروه های بیش از 50 نفر نیستند.

پیش از این نیز دولت اوکراین به دلیل جلوگیری از گسترش ویروس کرونا در این کشور، کلیه پروازها، حرکت قطارها، اتوبوس ها و فعالیت متروی شهری را ممنوع نموده بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 259

به "بسته شدن مرزهای ارمنستان؛ افزایش مبتلایان در گرجستان و دومین مرگ کرونایی در اوکراین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بسته شدن مرزهای ارمنستان؛ افزایش مبتلایان در گرجستان و دومین مرگ کرونایی در اوکراین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید