تلاش20 شرکت دانش بنیان برای ساخت ایستگاه های شارژ خودروهای برقی

به گزارش مجله نازلارا، دکتر شهریار زینی در مصاحبه با خبرنگاران درباره شرایط ایستگاههای شارژ برای حمل و نقل عمومی و غیر عمومی گفت: در حال حاضر 20 شرکت دانش بنیان و خلاق در حوزه ایجاد ایستگاه های شارژ موتور، خودرو و اتوبوس های برقی توانمند هستند که از این تعداد 8 شرکت حداقل یک نمونه محصول در مقیاس نمونه اولیه، تجاری و غیر تجاری فراوری نموده اند.

تلاش20 شرکت دانش بنیان برای ساخت ایستگاه های شارژ خودروهای برقی

وی با بیان اینکه ما در معاونت علمی و فناوری در صدد هستیم این ایستگاه های شارژ را در کل کشور توسعه دهیم، اعلام کرد: اما علاوه بر شرکتهای دانش بنیان و کوشش های معاونت علمی و فناوری ضروری است که زیرساختهای کافی برای ایجاد ایستگاه های شارژ فراهم گردد.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر تعداد معدودی از ایستگاه های شارژ خودروهای برقی در تهران و بعضی استان ها راه اندازی شده است، اضافه نمود: یک ایستگاه شارژ خودروی برقی در برج میلاد، و تعدادی ایستگاه در منطقه ها آزاد و تجاری برای معدود خودروهای برقی و هیبریدی راه اندازی شده بودند.

زینی خاطر نشان کرد: به علت اینکه پتانسیل استفاده از خوردوهای برقی در منطقه ها ازاد و تجاری بیشتر است بنا داشتیم که راه اندازی ایستگاه های شارژ را از این محل شروع کنیم.

وی تاکید نمود: برنامه ریزی ما در معاونت علمی این است که بااستفاده از توانایی شرکتهای دانش بنیان جایگاه هایی را تعبیه کنیم که چندکاره بوده و برای خودرو و موتور مورد استفاده قرار بگیرد. بیشتر قصد داریم این موضوع را در استان ها و در مکان های پرتردد ایجاد کنیم.

به گفته زینی، ما می توانیم در کمترین زمان ممکن بالای 70 درصد بومی سازی را به وسیله محققان کشور داشته باشیم در صورتیکه زیرساخت ها و خلاءهای قانونی آن برطرف گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 بهمن 1401 بروزرسانی: 26 بهمن 1401 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 1646

به "تلاش20 شرکت دانش بنیان برای ساخت ایستگاه های شارژ خودروهای برقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلاش20 شرکت دانش بنیان برای ساخت ایستگاه های شارژ خودروهای برقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید